ارتباط مستقیم با 30671 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی اختصاص بخشی از عوارض سیگار به ساخت فضای ورزشی مدارس (4 تیر 92)

اختصاص بخشی از عوارض سیگار به ساخت فضای ورزشی مدارس (4 تیر 92)

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در بودجه سال 92 برای اولین بار بابت عوارض هر نخ سیگار 20 ریال برای توسعه فضاهای ورزشی آموزش و پرورش و وزارت علوم اعتبار در نظر گرفته شده که 50 درصد از این اعتبار در اختیار آموزش و پرورش و 50 درصد دیگر در اختیار وزارت علوم قرار می‌گیرد.




کیومرث هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: در حوزه تربیت بدنی با تلاش نمایندگان مجلس امسال برای اولین بار در بودجه سال 92 از محل عوارض هر نخ سیگار، 20 ریال به توسعه فضاها و سالن‌های ورزشی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم اختصاص یافته که از این میزان، 50 درصد سهم هر یک از وزارتخانه‌هاست.



وی ادامه داد: با این اعتباری که برای احداث سالن‌های ورزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد، بخشی از پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل خواهد شد.



معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین همانند برنامه‌های دو سال گذشته نیز 20 درصد سهم یک درصد از کلیه دستگاه‌های اجرایی نیز برای ساخت و ساز فضاهای آموزش و پرورش اختصاص یافته که این اعتبار نیز در یک حساب متمرکز شده و برای توسعه فضاهای ورزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.



هاشمی ادامه داد: با اختصاص عوارض هر نخ سیگار و تخصیص 20 درصد از سهم یک درصد دستگاه‌های اجرایی، رقمی بالغ بر 120 میلیارد تومان در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد که می‌توان از محل این درآمدها، 3000 سالن ورزشی و 400 استخری که از دو سال گذشته احداث آن آغاز شده، به پایان رساند.





اختصاص 7 میلیارد تومان اعتبار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به مدارس




وی همچنین از اختصاص هفت میلیارد تومان اعتبار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر به آموزش و پرورش در سال 92 خبر داد و گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر امسال رقم بسیار خوبی را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر مرتبط با مواد مخدر به آموزش و پرورش اختصاص داده که نسبت به سال گذشته افزایش 100 درصدی دارد و برنامه‌های آن در 16 سرفصل در حال امضاست.



به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، از 16 برنامه‌ای که در سرفصل برنامه‌های مشترک آموزش و پرورش و ستاد به امضا می‌رسد، دو برنامه جدید اضافه شده که مداخلات آموزش روانی و اجتماعی دانش‌آموزان در معرض خطر و راه‌اندازی نمایشگاه سیار در مناطق محروم برای ارائه آموزش‌های لازم جزو این برنامه‌هاست که اجرایی خواهد شد.





برگزاری دوره مدیریت ورزشی همبستگی المپیک برای معاونان تربیت بدنی و سلامت 32 استان




هاشمی به ایسنا گفت: با توجه به اینکه حدود 1.5 سال از ایجاد معاونت‌های تربیت‌بدنی استان‌ها می‌گذرد، مقرر شده یک دوره مدیریت ورزشی همبستگی المپیک برای 32 معاونان تربیت‌بدنی و سلامت استان‌ها برگزار شود که مجوزهای آن از سوی کمیته ملی المپیک صادر شده است.



وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس دوره‌های آموزشی معاونان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در استان‌ها از 9 تا 12 تیر ماه به صورت یک آموزش چهار روزه در محل آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود.



معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این دوره یک دوره کاملا بین‌المللی است، افزود: در این دوره موضوعاتی همانند بازی‌های المپیک، بازی‌های قاره‌ای و آسیایی، ساماندهی مسابقات ورزشی، دوپینگ پزشکی ورزشی، روانشناسی ورزشی، دولت و ورزش، مدیریت زمان و پرورژه، برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت بازاریابی به معاونان آموزش داده خواهد شد.





چاپ کتاب راهنمای معلم برای پایه سوم و هفتم




هاشمی گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش ادامه برنامه‌های ورزشی خود را از مهر امسال در دستورکار قرار خواهد داد، گفت: علاوه بر رشته‌های ورزشی ژیمناستیک، شنا، طناب‌زنی، تنیس و دو میدانی که از پایه دوم تا ششم اجرا می‌شود، امسال رشته‌ ورزشی بسکتبال نیز برای پایه هفتم برنامه‌ریزی شده است که کتاب "راهنمای معلم" توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی تدوین شده و در دست چاپ است و در اختیار معلمان ورزشی این پایه قرار خواهد گرفت.



به گفته وی برای سایر رشته‌های ورزشی نیز کتاب‌های راهنمای معلم تدوین شده و در اختیار معلمان این پایه‌ها از جمله پایه سوم قرار خواهد گرفت.


کلمات کلیدی: ساخت فضای ورزشی مدارس، فضای ورزشی مدارس، آسیب‌های اجتماعی مدارس، مدرسه، مدارس

آمار بازدید: 254 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image