ارتباط مستقیم با 30738 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش ۷۱ هزار و ۵۰۰ مقاله از ایران در سه پایگاه معتبر علمی جهان نمایه شد (15 خرداد 92)

۷۱ هزار و ۵۰۰ مقاله از ایران در سه پایگاه معتبر علمی جهان نمایه شد (15 خرداد 92)

ایران مدرس به نقل از ایرنا: رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: ۷۱ هزار و ۵۰۰ مقاله غیرتكراری از دانشمندان ایران اسلامی سال گذشته میلادی در سه پایگاه معتبر علمی آی اس آی، اسكپوس و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (آی، اس، سی) نمایه شده است.


'جعفر مهراد' روز دوشنبه در نشستی به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: از این تعداد ۲۵ هزار مقاله در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و بقیه در دو پایگاه معتبر علمی دیگر نمایه شد و در مجموع نشاندهنده پیشرفت علمی ایران همگام با جهان است.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام سازمانی تحت پوشش سازمان كنفرانس اسلامی و سومین پایگاه معتبر علمی جهان پس از آی، اس، آی آمریكا و اسكپوس هلند در نمایه كردن مقاله‌های قابل استناد است و مركز این پایگاه در ایران در شهر شیراز واقع شده است.

وی با بیان اینكه ۵۹ درصد از كل تولید علم كشور در دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده است، افزود: ۵/۳۰ درصد نیز در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و ۵/۱۰ درصد در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی كشور تولید شده است.

وی با بیان اینكه یك هزار و ۱۱۹ عنوان نشریه عربی زبان در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نمایه می‌شود، خاطرنشان كرد: یك هزار و ۷۰۰ نشریه از كل كشورهای اسلامی و یك هزار و ۱۳۰ عنوان نشریه معتبر فارسی زبان كه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای رتبه‌ هستند در این پایگاه نمایه می‌شوند.

وی از نمایه شدن ۴۷۰ عنوان نشریه به سایر زبان‌ها همانند اردو، كردی، فرانسوی، مالزیایی و ... در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خبر داد و اظهار داشت: در مجموع چهار هزار نشریه در این پایگاه نمایه و مورد استفاده دانشمندان جهان اسلامی قرار می‌گیرد.

مهراد با اشاره به تحت پوشش بودن ۷۵ كشور در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، اضافه كرد: ‌تسهیلات و امكاناتی كه از طریق این پایگاه در اختیار دانشمندان قرار می‌گیرد نقش مهمی در پیشبرد فعالیت‌های معتبر علمی دارد.

وی یادآور شد: در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام شاخص‌های موضوعی، دانشمندان، نشریات، كشورها و دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی سنجش می‌شود و اطلاعات قابل توجه‌ای ارائه می‌شود كه نشاندهنده قابلیت استنادی بودن هر كدام از این شاخصه‌ها است.

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام كمك مالی این پایگاه به اجرای طرح‌های مهم علمی و پژوهشی، چاپ نشریات معتبر دانشگاه‌ها، ایجاد ارتباط بین واحدهای علمی و دانشگاه‌های مهم جهان اسلام و ... را از مهمترین اهداف ایجاد این پایگاه عنوان كرد.

کلمات کلیدی: سه پایگاه معتبر علمی جهان، مقالات سه پایگاه معتبر علمی جهان، مقالات، مقالات علمی، مقالات علمی ایران

آمار بازدید: 301 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image