ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه پیام نور حضور 240 ورزشکار در جشنواره بازی‌های بومی و محلی دانشگاه پیام نور (14 اردیبهشت 92)

حضور 240 ورزشکار در جشنواره بازی‌های بومی و محلی دانشگاه پیام نور (14 اردیبهشت 92)

رئیس دانشگاه پیام نور بیرجند با بیان اینکه 240 ورزشکار در جشنواره بازی‌های بومی و محلی شرکت کرده‌اند، گفت: در این جشنواره دانشجویانی از 11 دانشگاه‌های واحد پیام ‌نور خراسان جنوبی به رقابت پرداختند.



مهدی ثقفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با هدف برگزاری نخستین جشنواره بازی‌های بومی و محلی در بیرجند اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره احیای آداب و رسوم گذشتگان که ریشه در فرهنگ و باور‌های دینی دارد، است.

وی با بیان اینکه بازی‌های بومی و محلی تفریحات سالم با کم‌ترین هزینه و حاشیه‌های جانبی است، ادامه داد: این بازی‌‌ها از جایگاه ویژه در بین مردم برخوردار است که توجه چندانی به آن نمی‌شود.

ترویج بازی‌های بومی و محلی در دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه پیام نور بیرجند از لزوم، معرفی و ترویج این بازی‌ها در بین قشر جوان به ویژه دانشجویان خبر داد و افزود: در این راستا فعالیت‌های تربیت‌بدنی دانشگاه‌ پیام‌ نور بیرجند برای دوره‌های آموزش داوری بازی‌های بومی و محلی فعال می‌شود و به دانشگاه‌های دیگر تسری می‌یابد.

ثقفی با اشاره به اینکه جشنواره بومی و محلی تا کنون موفق برگزار شده است، اضافه کرد: این جشنواره به زودی با میزبانی دانشگاه پیام‌ نور بیرجند به صورت کشوری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این جشنواره 40 تیم، 240 ورزشکار از 11 واحد پیام‌ نور خراسان شرکت کرده‌اند که در مراسم جشنواره سیاه‌چادر عشایری، صنایع دستی، موسیقی محلی و ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی اجرا شده است.

کسب رتبه نخست رشته طناب‌کشی دانشگاه بیرجند

رئیس دانشگاه پیام نور بیرجند اذعان داشت: درب خش بانوان رشته طناب‌کشی دانشگاه بیرجند رتبه نخست و فردوس و خضری به تربیت رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.


ثقفی با اشاره به نتایج رشته هفت‌سنگ گفت: در این رشته دانشگاه فردوس الف رتبه نخست و فردوس ب رتبه دوم و دانشگاه اسدیه رتبه سوم را کسب کردند.

وی یادآور شد: دانشگاه بیرجند رتبه نخست در رشته دال ‌پلان و دانشگاه اسدیه رتبه دوم را از آن خود کردند.

دانشگاه زهان رتبه نخست در رشته دال‌پلان را کسب کرد

رئیس دانشگاه پیام نور بیرجند با اشاره به رشته‌های طناب‌کشی، دال‌پلان و هفت سنگ برای آقایان افزود: در رشته طناب‌کشی دانشگاه‌های اسدیه رتبه نخست، فردوس رتبه دوم و قاینات رتبه سوم را کسب کردند.

ثقفی اضافه کرد: در رشته هفت سنگ دانشگاه‌های بیرجند رتبه نخست، فردوس دوم و سرایان سوم شدند.

وی خاطرنشان کرد: در رشته دال‌پلان دانشگاه‌های زهان رتبه نخست، بیرجند دوم و دانشگاه اسدیه رتبه سوم را کسب کردند که با اهداء حکم قهرمانی و جوایزی در این جشنواره از تیم‌های برتر ورزشی تقدیر شد.

کلمات کلیدی: جشنواره بازی‌های بومی و محلی دانشگاه پیام نور، جشنواره بازی‌های بومی و محلی، دانشگاه پیام نور، ورزش در دانشگاه پیام نور، جشنواره دانشگاه پیام نور، ورزش دانشگاه پیام نور، اخبار دانشگاه پیام نور

آمار بازدید: 375 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image