ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها بیشتر از تقاضاست (13 اردیبهشت 92)

۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها بیشتر از تقاضاست (13 اردیبهشت 92)

مدیرکل دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی کشور با اشاره به کاهش درخواست برای ورود به دانشگاه‌ها، گفت: از سال ۸۹ به بعد ۸۵ درصد صندلی‌های دانشگاه‌ها، بیشتر از تقاضاست.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سعید قدیمی مدیر کل دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی کشور در حاشیه همایش ملی تحول و بازنگری برنامه‌های درسی در آموزش عالی در جمع خبرنگاران گفت: در سال 1389 یک اتفاق بزرگ در کشور افتاد که شاهد رشد نزولی جمعیت 18 تا 24 سال کشور بودیم و این اتفاق کاملا در سیاست گذاری‌های آموزش عالی اثر خود را گذاشت.

وی تصریح کرد: درخواست برای ورود به دانشگاه قبل از سال 1389 به مدت 60 سال، همواره بیشتر از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها بود.

قدیمی با اشاره به رشد نزولی جمعیت کشور گفت: دغدغه تقاضای بالا برای ورود به دانشگاه برای اولین بار بعد از سال 1389 مرتفع شد و ما به شرایطی رسیدیم که 85 درصد صندلی‌های دانشگاه از تقاضاها بیشتر شد و برای اولین بار سیاست توسعه کمی که مهمترین سیاست در آموزش عالی بود، جای خود را به ارتقاء کیفیت و پاسخگویی به نیازهای جامعه داد.

وی در ادامه بیان کرد: از سال 1389 شروع به تشکیل کمیته‌هایی کردیم که ناظر به نیازها و اولویت‌هایی که در کشور وجود دارد، باشد. در حال حاضر بیش از 85 کمیته در آموزش عالی کشور شکل گرفته که این کمیته‌ها دو وظیفه مهم دارند که بر اساس سند چشم انداز 5 است. این کمیته‌ها موظف شده‌اند که برنامه 5 ساله برای دروس دانشگاهی، تهیه کنند.

قدیمی در ادامه بیان کرد: مهمترین اقدامی که در سند چشم انداز 5 ساله تعیین شده بود، بازنگری برنامه‌های درسی در کمیته‌های تشکیل شده بود.

وی با اشاره به گله مندی دانشجویان از برنامه‌های درسی، گفت: دانشجویان معترض بودند که بیش از دو دهه است که برنامه‌های درسی مورد بازنگری قرار نگرفته است. در دوسال گذشته 6هزار سرفصل جدید، بازنگری و به تصویب شورای بازنگری رسیده است.

به گفته مدیر کل دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی کشور 6 هزار سرفصل جدید مربوط به 200 رشته در مقاطع مختلف تحصیلی است و حدود 14 هزار سرفصل هم برای سه سال آینده، باقی مانده است که باید انجام بشود.

قدیمی درباره هدف برگزاری این همایش گفت: در این همایش به دنبال عرضه این 6 هزار سرفصل جدید بین متخصصین، روسا و معاونین ذیربط بودیم که سازو کارهای اجرایی کردن، استفاده از تمام ظرفیت کشور و استفاده از اعضای هیئت علمی برای کار باقی مانده است.

وی در پایان بیان کرد: بدون مشارکت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها نمی‌توانیم این برنامه‌ها را اجرایی کنیم و به کمک آنها نیازمندیم.

کلمات کلیدی: ظرفیت دانشگاه‌ها، میزان ظرفیت دانشگاه‌ها، تعداد ظرفیت دانشگاه‌ها

آمار بازدید: 273 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image