ارتباط مستقیم با 30631 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه شرکت داوطلبانه دانشجویان انترنی در طرح پزشک خانواده (8 اردیبهشت 92)

شرکت داوطلبانه دانشجویان انترنی در طرح پزشک خانواده (8 اردیبهشت 92)

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره اجرای طرح پزشک خانواده، گفت: طرحی در معاونت آموزش در حال شکل‌گیری است که دانشجویان دوره انترنی می‌توانند داوطلبانه به مدت شش ماه در دوره‌های پزشک خانواده شرکت کنند.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر بهرام عین‌اللهی در هشتمین نشست جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهارکرد: بر اساس این طرح دانشجویان در این شش ماه حقوق دریافت می‌کنند که این طرح می‌تواند مشکل مراکز را در تامین نیروی انسانی حل کند.


وی با بیان اینکه آموزش برنامه‌ای استراتژیک است و کشورهای پیشرفته این امر را جزو برنامه‌های اصلی خود قرار داد‌ه‌اند، گفت: کشورهای پیشرفته توجه ویژه‌ای به مراکز آموزشی خود دارند و برای اینکه بتوانند آموزش خود را پیش ببرند، نخبگان را از تمام دنیا جمع و تشکیلات آموزشی ایجاد می‌کنند.


وی افزود: امروزه قدرت فقط سلاح نیست و با رشدی که بین جوامع بشری به وجود آمده است، آموزش به عنوان یک قدرت مطرح شده است.


وی با تاکید بر اینکه آموزش زیربنای توسعه است، خاطرنشان کرد: بنابراین فقط نباید به سخت‌افزارها توجه کرد، بلکه باید نرم افزارها را نیز توسعه داد.


وی با بیان اینکه آموزش ابزار و ارکان مختلفی دارد و رقابت در آموزش یکی از ارکان مهم است، گفت: عدالت آموزشی مبحث مهمی است که باید به آن توجه شود.


عین‌اللهی با بیان اینکه مهمترین بخش آموزش، استاتید و اعضای هیات علمی هستند، افزود: به عنوان یکی از ارکان مهم آموزشی باید به اعضای هیات علمی توجه بسیار ویژه‌ای شود، چرا که توجه ویژه به اساتید سطح کیفی آموزش را افزایش خواهد داد.


معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه در کشور ما در طول تاریخ بعد از شهید ثانی بیشترین توجه به رشد علم و دانش را مقام معظم رهبری داشته‌اند، افزود: اگر این مطالب سرمشق قرار گیرد می‌توانیم به قله‌های مورد نظر پیشرفت دست یابیم.


وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دانشجوپروری، اظهارکرد: استادی شاخص است که دانشجویان متدین و باسواد را به جامعه معرفی کند. در حالی که متاسفانه مشاهده می‌شود برخی اساتید توجهی به آموزش ندارند و بیشتر به ارائه مقاله توجه می‌کنند. اما باید گفت که شاخص اصلی شناخت استاد تربیت دانشجوی برتر است.


عین‌اللهی با تاکید بر اینکه امروزه دشمن دانش ما را هدف قرار داده است، افزود: ترور دانشمندان هسته‌ای در سال‌های اخیر از نشانه‌های مهم همین مساله است، بنابراین هر چه توجه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بیشتری به حوزه آموزشی شود، می‌توان رشد علمی کشور را تضمین کرد.


وی با تاکید بر اینکه ثروت اصلی کشور ما اساتید هستند، تصریح کرد: دانشگاهی پیشرفته است که اساتید باسواد و متدین و دانشمند داشته باشد، بنابراین ثروت برای دانشگاه‌ها با داشتن امکانات زیاد میسر نمی‌شود.


معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: مساله‌ای که موجب مطرح شدن موفقیت بزرگ در خصوص سلول‌های بنیادین در دنیا شد وجود افراد دانشمند و انقلابی در مرکز رویان بود که شبانه روز طی یک حرکت بسیجی تلاش کردند و این طرح را به سرانجام رساندند.


وی با تاکید بر توجه به روش‌های نوین در تدریس، گفت: مدیکال اجوکیشن در بحث آموزش علوم پزشکی یکی از مباحث مهم است و آشنایی اساتید به روش‌های تدریس به خصوص در رشته‌های پزشکی یکی از ضرورت‌هایی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.



بیمارستان‌های آموزشی باید دپارتمان‌های آموزشی داشته باشند


وی ادامه داد: تمام بیمارستان‌های آموزشی باید دپارتمان‌های سازمان‌های آموزشی را داشته باشند، چرا که هم اکنون اساتید زحمت می‌کشند و اسلایدها و فیلم‌های مختلف را طراحی می‌کنند، اما این‌ها در فضای مجازی دیده نمی‌شود. در حالی که این‌ها باید در جایی به خصوص در فضاهای مجازی ثبت و ضبط شوند.


معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم تغییر در آموزش مداوم، اظهارکرد: نیاز به تغییرات اساسی در زمینه آموزش مداوم وجود دارد و این مساله که افراد امتیاز را بخرند یک فاجعه است و باید تغییراتی ایجاد شود و ما تصمیم داریم در این زمینه به روش‌هایی مانند Elerning و آموزش‌های کوتاه مدت امتیازاتی بدهیم.


وی در خصوص احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: طبق تصمیم وزارت بهداشت ادغام در دو سال گذشته صورت گرفت و دو هدف را مورد نظر داشت که یکی رشد علمی و دوم خدمات بهتر برای سلامت مردم بود، اما متاسفانه با توجه به شاخص‌های محاسبه رشد علمی میانگین مقالات با ا دغام دو دانشگاه کاهش پیدا کرد و در این زمینه هیچ رشدی ایجاد نشد.


وی افزود: در خصوص هدف دوم که بهبود بهداشت و درمان در استان تهران است نیز با توجه به اینکه امکانات متناسب با هدف رشد نکرد و دانشگاه‌ها آموزش را فدای خدمات دهی کردند این رشد نیز حاصل نشد.


عین‌اللهی با بیان اینکه زحمات زیادی برای ادغام کشیده شد، اظهار کرد: اما ادغام نتوانست به اهدافی که برای آن مورد نظر بود دست یابد و هم اکنون خوشحالیم که در هفته معلم اساتید به خانه‌شان برمی‌گردند و به جایی که به کلاس‌ها و دانشگاهش تعلق دارند باز می‌گردند.



وی در خصوص تاسیس 13 واحد بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کشور ،اظهار کرد: ایجاد دانشگاه‌های بین‌الملل سه هدف عمده را به دنبال داشت: که یکی از این هدف‌ها جلوگیری از خروج دانشجویان از کشور بود که می‌خواستیم این نیروها را در داخل نگه داریم. که این مساله با ایجاد واحدهای بین الملل به میزان خیلی زیاد میسر شد.


وی افزود: دومین هدف تاسیس واحدهای بین‌الملل‌ انتقال دانشجو از خارج به داخل کشور بود که این هدف نیز به خوبی میسر شد و سومین هدف تربیت دانشجویان خارجی است که باید توجه ویژه‌ای به این مساله شود.


عین‌اللهی با اشاره به اقتصاد مقاومتی، اظهارکرد: شرایط کشور هم اکنون شرایطی مانند دفاع مقدس دارد، ولی به صورت پنهان و ما باید تکلیف خود را در این شرایط مشخص کنیم و در این دوره حتی اگر یک دستکش اسراف شود کمک به دشمن است. باید امروزه این را سرلوحه خود قرار دهیم تا از این شرایط بحرانی عبور کنیم.



همه ماموریت‌ها نباید در یک دانشگاه تبلور پیدا کند


معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: همه ماموریت‌ها نباید در یک دانشگاه تبلور پیدا کند و هر دانشگاهی باید یک ماموریت پیدا کند، بنابراین بسته به شرایط دانشگاه‌ها باید ماموریت‌های مختلف را به آنها بدهیم، البته توجه به رشته‌های علوم پایه بسیار مهم است و باعث شد بیشتر می‌شود.


وی در خصوص ایجاد فضاهای مجازی در دانشگاه‌ها علوم پزشکی کشور، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی این فضا را ایجاد کرده است که این فضای مجازی، فضایی برای رقابت ما با دنیاست که به معرفی جمهوری اسلامی کمک می‌کند و این فضا می‌تواند آموزش را به نقاط دور دست کشور نیز ببرد.


دکترعین‌اللهی با اشاره به دستیاران فعال در بیمارستان‌های آموزشی، گفت: دستیاران یکی از مهمترین اجزای بیمارستان‌های آموزشی هستند و باید بیشترین توجه به آنها شود، چرا که شبانه روز مشغول خدمت رسانی در بیمارستان‌ها هستند.


وی با اشاره به مفید نبودن بسیاری از فرصت‌های مطالعاتی، اظهارکرد: اگر منابع فرصت‌های مطالعاتی در دانشگاه‌ها را به سمتی ببریم که اساتید همکار را بکار گیریم اثربخش‌تر خواهد بود.

کلمات کلیدی: دانشجویان انترنی، دانشجویان، انترن، طرح پزشک خانواده، انترن ها و طرح پزشک خانواده، پزشک خانواده، پزشک

آمار بازدید: 407 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image