ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي: معاونت‌هاي فرهنگي جهاد درجه‌بندي و قطب‌بندي مي‌شوند (مرداد 91)

معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي: معاونت‌هاي فرهنگي جهاد درجه‌بندي و قطب‌بندي مي‌شوند (مرداد 91)

 معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي با اعلام اينكه چهارمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان سراسر جهان، توسط سازمان فعاليت‌هاي قرآني جهاد دانشگاهي در فاصله زماني 22 تا 26 شهريور ماه در تبريز برگزار مي‌شود، گفت: اين دوره از مسابقات با حضور حدود 60 كشور و 120 دانشجو و با شعار «قرآن: جهاد، بيداري و عزت» يادواره خميني كبير(ره) امام بيداري برگزار مي‌شود.


مهندس علیرضا زجاجی در آستانه آغاز سي و سومين سالگرد تاسيس جهاد دانشگاهي در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با ارائه فعاليت‌هاي انجام گرفته و برنامه‌هاي در دست اقدام جهاد دانشگاهي، به اولويت‌هاي فرهنگي جهاد دانشگاهي اشاره كرد و گفت: اجراي مصوبات سند راهبردي فرهنگي جهاد دانشگاهي كه سال گذشته مورد تصويب قرار گرفت رويكرد اصلي اين معاونت به شمار مي‌رود.

به گفته وي، سند راهبردي فرهنگي جهاد دانشگاهي براساس برنامه چشم انداز ايران 1404، برنامه پنج ساله توسعه، اساسنامه جهاد دانشگاهي، برنامه چشم انداز جهاد در سال 1404، برنامه سه ساله جهاد، نقشه جامع علمي كشور، منشور فرهنگي انقلاب اسلامي تنظيم شده است و نقشه‌راه فعاليت‌هاي فرهنگي سازمان، مراكز و موسسات زير مجموعه جهاد دانشگاهي در حال حاضر و سال‌هاي آينده است.

وي تصريح كرد: استراتژي جهاد دانشگاهي در اين سند تمسك به قرآن كريم، اطاعت و تبعيت از سيره نبوي و تعاليم معصومين (ع) و پيروي از فرمايشات مقام معظم رهبري است.

وي هدف اين سند را نيز حضور و فعاليت همه جانبه جهاد دانشگاهي در تمامي عرصه‌ها در سطح دانشگاه‌ها و مراكز آموزشي با انجام فعاليت‌هاي فاخر فرهنگي دانست و افزود: شعار سند سخت‌كوشي آگاهانه و جهت دار، در راه خدا و براي خدا است.


معاونت‌هاي فرهنگي جهاد درجه‌بندي و قطب‌بندي مي‌شوند

معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي در ادامه سخنانش با اشاره به برنامه‌هاي انجام گرفته توسط جهاد دانشگاهي طي يكسال گذشته با بيان اينكه از چند بعد، برنامه‌هايي در دستور كار است، گفت: يك بحث مربوط به ساماندهي معاونت‌هاي فرهنگي است كه طي آن معاونت‌ها درجه‌بندي و قطب‌هاي فرهنگي‌ آنها تعيين مي‌شود كه بر اساس آن، معاونت‌هاي مربوطه به صورت تخصصي و بر اساس توانمندي‌هايشان فعاليت‌هايي را اجرا خواهند كرد.

وي با اعلام اينكه ساماندهي معاونت‌هاي فرهنگي تا پايان مرداد انجام مي‌گيرد، اضافه كرد: پس از آن اعتبارات فرهنگي نيز بر اساس توانمندي‌هاي اين معاونت‌ها توزيع مي‌شود.

وي در خصوص تفاوت‌ فعاليت‌هاي فرهنگي جهاد دانشگاهي با ديگر فعاليت‌هايي از اين نوع كه در نهادهاي ديگر صورت مي‌گيرد، تصريح كرد: در اين زمينه فعاليت‌هاي جهاد به دليل ساختار آن تماما برخوردار از يك فرهنگ و روحيه جهادي و اساس آن نيز دين و تقوا است.

معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي با اشاره به برخي از فرمايشات مقام رهبري در بازديد از پژوهشكده رويان جهاد دانشگاهي در تاريخ 25 تير ماه سال 86، گفت: در اين زمينه ايشان به هويت جهاد اشاره كرده‌اند كه بركات زيادي داشته است و همچنين جهاد دانشگاهي را مولود مبارك انقلاب دانستند و اينكه جهاد الگوي مطلوبي است كه اگر بخواهيم آن را در يك جمله خلاصه كنيم، شامل تركيب علم، ايمان و تلاش است و همچنين به جهادگران توصيه كرده‌اند كه جهاد را همانطور كه از ابتدا شناخته شده است، بر اساس دين و تقوا نگه دارند و سعي كنند هويت جهاد تغيير نكند، كه اين موضوع به عنوان يك الگو در دستور كار برنامه‌هاي فرهنگي جهاد دانشگاهي است و براي برنامه‌هاي ديگر بعنوان پيوست فرهنگي قابل پيگيري است.

زجاجي افزود: در واقع بر اساس سخنان مقام معظم رهبري بايد همواره خط حركتي جهاد به نحوي تنظيم شود كه هويت جهاد محفوظ بماند و بر اساس دين و تقوا فعاليت‌هاي جهاد را ادامه مي‌دهيم.


اجراي طرح ضيافت انديشه براي دانشجويان مراكز آموزشي جهاد دانشگاهي در سراسر كشور

وي در ادامه سخنانش درخصوص اقدامات انجام گرفته توسط جهاد دانشگاهي طي يك سال گذشته از ايجاد شوراي سياست‌گذاري فرهنگي مراكز آموزش عالي جهاد دانشگاهي خبر داد و گفت: اين موضوع جهت يكپارچه‌سازي سياست‌گذاري‌ها انجام گرفته است و همچنين در نظر داريم با منطقه‌بندي كشور شعب فرعي شوراي سياست‌گذاري‌هاي فرهنگي را براي مراكز آموزش عالي جهاد دانشگاهي نيز تاسيس كنيم.

معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي در ادامه از اجراي طرح ضيافت انديشه(انوار معرفت) به صورت اختصاصي براي دانشجويان مراكز آموزش عالي سراسر كشور جهاد دانشگاهي خبرداد و اظهاركرد: اين طرح با حضور250 دانشجوي پسر، در نيمه دوم ماه مبارك رمضان در مشهد مقدس اجرايي مي‌شود.


ايجاد سايت بيداري اسلامي با سه زبان فارسي، عربي و انگليسي در جهاد

وي در خصوص ديگر اقدامات انجام گرفته توسط معاونت فرهنگي جهاد طي يك سال گذشته، تصريح كرد: همزمان با بلند شدن فرياد كشورهاي منطقه در بحث آغاز بيداري اسلامي، سرويس بيداري اسلامي در ايسنا و ايكنا راه‌اندازي و يك سايت بيداري اسلامي نيز در سازمان دانشجويان جهاد دانشگاهي با سه زبان فارسي، عربي و انگليسي ايجاد شد.

وي همچنين از ايجاد سرويس‌هاي قرآن و سلامت، قرآن و اقتصاد، قرآن و مديريت در خبرگزاري قرآني جهاد دانشگاهي «ايكنا» خبر داد.

به گفته معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي، همچنين مركز مطالعات قرآني به عنوان طنين پشتوانه فعاليت‌هاي قرآني جهاد دانشگاهي نيز طي سال جاري راه‌اندازي شده است.

مهندس زجاجي به اجراي طرح تزكيه جهت افزايش سطح اطلاعات ديني و معرفتي همكاران جهاد دانشگاهي، اشاره و اظهار اميدواري كرد كه اين طرح از اول مهر ماه در موضوعات مختلف قرآني و عقيدتي در سراسر كشور اجرايي شود. همچنين براي خانواده‌هاي جهاد دانشگاهي نيز طي ماه‌هاي شعبان، رمضان و همچنين ماه شوال(شهريور) بسته‌هاي گوهر معرفت كه شامل سه مجموعه و يك كتاب است، ارسال كرده‌ايم.


ايجاد معاونت فرهنگي در پژوهشكده‌ها و پژوهشگاه‌هاي جهاد دانشگاهي

وي در ادامه، با عنايت به تاكيدات مقام معظم رهبري و اجراي منويات ايشان در خصوص اولويتهاي فرهنگي جهاد دانشگاهي در سال پيش رو از برنامه ايجاد معاونت يا مديريت فرهنگي در تمامي پژوهشكده‌ها و پژوهشگاه‌ها با استفاده از ظرفيت‌هاي تشكيلاتي موجود و فعلي خبر داد.


مركز مطالعات قرآني جهاد دانشگاهي در قم راه‌اندازي مي‌شود

وي در خصوص ديگر برنامه‌هاي جهاد دانشگاهي از راه‌اندازي مركز مطالعات قرآني جهاد دانشگاهي در دانشگاه قم به زودي خبر داد.

زجاجي با اشاره به برگزاري يك دوره موفق مناظره توسط سازمان دانشجويان جهاد دانشگاهي طي ارديبهشت ماه سال جاري در دانشگاه‌هاي تربيت‌ مدرس و در 16 گروه ، گفت: دور بعد مناظره‌ها از اول مهر ماه به تدريج يا همزمان در جهادهاي دانشگاهي دانشگاههاي مختلف برگزار مي‌شود.

معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي در خاتمه خاطرنشان كرد: همچنين در نظر داريم تا برگزاري دوره‌هايي براي دانشجويان نخبه، كلاس‌هايي را تحت عنوان دوره‌هاي نخبه‌پروري با موضوعات قرآن، تفسير قرآن و احكام با حضور اساتيد درجه يك در حوزه علميه قم را ادامه دهيم كه چند دوره‌ آن تاكنون انجام شده است.

کلمات کلیدی: درجه‌بندي و قطب‌بندي معاونت‌هاي فرهنگي جهاد دانشگاهی، سازمان فعاليت‌هاي قرآني جهاد دانشگاهي، اجراي طرح ضيافت انديشه براي دانشجويان مراكز آموزشي جهاد دانشگاهي، ايجاد سايت بيداري اسلامي با سه زبان فارسي، عربي و انگليسي در جهاد، راه اندازی مركز مطالعات قرآني جهاد دانشگاهي در قم

آمار بازدید: 385 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image