ارتباط مستقیم با 30639 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه جذب 25 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان (9 فروردین 92)

جذب 25 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان (9 فروردین 92)

راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان و جذب 25 هزار دانشجو در این دانشگاه و همچنین مشخص شدن وضعیت استخدامی این دانشجویان در وزارت آموزش و پرورش یکی از مهمترین اتفاقات سال 1391 در حوزه آموزش بود. اتفاقی که از دو سال گذشته وعده آن از سوی حاجی بابایی داده شد و در سال گذشته بالاخره به تحقق پیوست.


به گزارش خبرنگار مهر، خبر راه اندازی دانشگاهی ویژه فرهنگیان در سال 1390 به تیتر بسیاری از روزنامه ها و خبرگزاری های سراسری کشور تبدیل شد. در همین سال بود که اساسنامه دانشگاه فرهنگیان نیز به تصویب رسید تا این دانشگاه منبعی باشد برای تامین نیروی انسانی یکی از بزرگترین وزارتخانه های کشور.
البته وزیر آموزش و پرورش در چهاردهم فروردین سال 1390 وعده داده بود که دانشگاه فرهنگیان فعالیت خود را در مهرماه همان سال آغاز می کند اما این وعده بدلیل طولانی شدن تصویب اساسنامه در دانشگاه فرهنگیان مسکوت ماند.
ناگفته نماند که پیش از وزارت حاجی بابایی، علیرضا علی احمدی وزیر سابق آموزش و پرورش پیشنهاد راه اندازی این دانشگاه را داده و کلیات آن را به شورای عالی انقلاب فرهنگی رسانده بود که بالاخره با گذشت دو سال از خروج وی از این وزارتخانه به نتیجه رسید و شورای عالی انقلاب فرهنگی اساسنامه آن را تصویب کرد.
نخستین جلسه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان تشکیل شد
نخستین جلسه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد.
در تیرماه سال گذشته بود که نخستین جلسه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد تا مقدمات فعالیت های این دانشگاه فراهم شود.
محمدرضا رحیمی در این جلسه با تقدیر از کسانی که در راه اندازی این دانشگاه نقش داشته اند، گفته بود: امیدوارم این دانشگاه بتواند به رسالت اصلی خود عمل کرده و منشای خیر و برکات و تحولات علمی برای کشور شود.
آیین نامه مالی و معاملاتی، بودجه تفصیلی سال 91، نمودار سازمانی و تشکیلات دانشگاه، آیین نامه های داخلی هیئت امنا و تامین اعضاء هیئت علمی از جمله موضوعاتی بودند که در این جلسه مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.
تشکیل 64 پردیس دانشگاهی فرهنگیان در کشور
26 دی ماه اسدالله گرمارودی سرپرست دانشگاه فرهنگیان از راه اندازی 64 پردیس دانشگاهی فرهنگیان خبر داده و گفته بود: 700 هزار نفر از شرکت کنندگان در کنکور امسال، دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرده اند که در مجموع میانگین معدل آنها 17 بود. بررسی کنندگان گفته اند 17 هزار نفر از این دانشجویان در حد عالی هستند.
جذب 25 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان
پس از انجام اقدامات اجرایی راه اندازی دانشگاه فرهنگیان، وزیر آموزش و پرورش در مرداد ماه 1391 از جذب 25 هزار متقاضی ورود به کنکور در این دانشگاه خبر داد.
حمید رضا حاجی بابایی این خبر را در هشتصد و شصت و پنجمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرده و گفته بود: از میان یکصد هزار نفر داوطلب برتر کنکور که نمره های بالا کسب کرده اند، ۲۵ هزار نفر دانشگاه فرهنگیان را انتخاب خواهند کرد و وارد این دانشگاه خواهند شد.
به گفته او، ارتقای جایگاه و منزلت معلمان، خود یک تحول عظیم و بنیادین است که در این راستا نحوه انتخاب معلم، بومی سازی، تخصصی شدن، دانشگاه فرهنگیان و … باید آماده و اصلاح شوند.
بالاخره بعد از صحبت های فراوان وعده حاجی بابایی درباره جذب 25 هزار دانشجو به وقوع پیوست و مراسم جشن جذب این تعداد دانشجو در نیمه بهمن سال گذشته برگزار شد.
در این مراسم که در سالن حجاب مرکز آفرینش های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: تمامی این دانشجویان می توانند تحصیلات خود را تا مقطع دکترا در این دانشگاه ادامه دهند.
به گفته او، در سال گذشته 25 هزار دانشجو در این دانشگاه جذب شده و 31 هزار دانشجوی کارشناسی ناپیوسته سراسر کشور نیز ادامه تحصیل می‌دهند، البته در سال آینده تعداد آن را به 80 هزار و در سال‌های بعد به بیش از 100 هزار نفر افزایش می دهیم.
حاجی‌بابایی، خطاب به دانشجویان حاضر در مراسم گفت: از امروز شما انسان‌های دیگری هستید و باید به دنبال شان و جایگاه خود بروید، چرا که اگر انسان نخواهد معلم باشد، می‌تواند هر کاری را که دلش بخواهد انجام دهد، اما زمانی که در مقام یک معلم است، باید سخن گفتن، لباس پوشیدن، گفتمان وی و هر آنچه که از او انتظار می‌رود باید نشان دهنده شان، جایگاه و معلم بودنش باشد.
وزیر آموزش و پرورش همچنین خبر از استخدام آنها در آموزش و پرورش داده و توضیح داده بود: در گذشته قانونی برای جذب نیروها در آموزش و پرورش وجود نداشت و علی‌رغم نبود قانون به صورت آزاد، این جذب نیرو صورت گرفته بود، در حالی که امروز دانشگاه فرهنگیان نه تنها مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بلکه مصوبه مجلس را دارد و این دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی از پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، استخدام آموزش و پرورش خواهند شد، چرا که تعهد دبیری هم از آنها گرفته شده است.
سال 1390 نقطه عطف دانشگاه فرهنگیان بود، دانشگاهی که در حدود 700 هزار نفر از دانشجویانش با معدل های بالای 17 جذب این دانشگاه شدند تا تمام آمال و آرزوهای وزیر فعلی آموزش و پرورش را به تحقق برسانند. این دانشگاه شاید راهی باشد برای بهبود وضعیت آموزشی کشور که از نظر برخی کارشناسان آموزشی این روزها دوران نقاهت خود را می گذراند.

کلمات کلیدی: دانشگاه فرهنگیان، جذب دانشجو، جذب دانشجو دانشگاه فرهنگیان، پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

آمار بازدید: 996 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image