ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه متن 2 نامه درباره مشکلات بورس و تعهد ازدواج و برنامه‌های تشویقی برای ازدواج دانشجویان (9 اسفند 91)

متن 2 نامه درباره مشکلات بورس و تعهد ازدواج و برنامه‌های تشویقی برای ازدواج دانشجویان (9 اسفند 91)

وزارت علوم در خصوص نامه دانشجوی بورسیه ای که اعلام کرده این وزارتخانه در ازای ارائه مقرری از بورسیه های مجرد تعهد ازدواج دریافت می کند، این خبر را تکذیب کرد.به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال حاشیه ها و مشکلاتی که هر روز برای دانشجویان بورسیه رنگ عوض می کند، تازه ترین اخبار حکایت از این دارد که معاونت بورس وزارت علوم از بورسیه های مجرد تعهد ازدواج دریافت می کند.


این موضوع را دانشجوی بورسیه ای در نامه خود به وزارت علوم با ذکر دو موضوع اعلام کرد:

\" جناب آقای دکتر مسلمی نایینی

مدیر کل محترم بورس و امور دانشجویان خارج
سلام علیکم

سال 91 رو به اتمام است و هنوز مقرری 3 ماهه آخر آن را واریز نکرده اید. آیا قصد واریز کردن دارید؟ مگر شما از دانشجویان تعهد نگرفته اید که کار نکنند و مشغول امور آموزشی و پژوهشی باشند. پس چرا خود به تعهدتان عمل نمی کنید؟ آیا فکر نمی کنید آنها روی این پول و در این شرایط اقتصادی برنامه ریزی کرده اند؟

اگر بودجه ندارید پس چرا دوباره بورسیه می گیرید؟

به تازگی هم شنیده ایم که سازمان بورس و امور دانشجویان وزارت علوم، برای به جریان افتادن پرونده بورسیه دانشجویان مجرد، از آن‌ها تعهد ازدواج اخذ می‌کند. بر اساس این تعهد‌نامه دانشجویان مجردی که بورسیه شده‌ و تمام مراحل قانونی را طی کرده‌اند، متعهد می‌شوند ظرف شش ماه از تاریخ دریافت اولین مقرری بورس، اسناد مثبته‌ ازدواج را به این اداره تسلیم کنند.

آیا شما که توان ادای تعهدات قبلی خود را ندارید درست است که مردم را دوباره این چنین گرفتار کنید؟

شاید خیلی از این امور ربط مستقیم به شما نداشته باشد ولی ما شما را به عنوان مسئول امور بورس دانشجویان و مدافع حقوق دانشجویان می شناسیم. \"

به گزارش مهر، متن نامه توضیحات معاونت بورس که در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته و برای این دانشجوی بورسیه ارسال شده به این شرح است:

\" واقعاً از این وضعیت پیش آمده عذر خواهی می کنم، همانطور که مستحضرید بنده و بویژه همکاران محترم در معاونت پشتیبانی سازمان امور دانشجویان در تلاش برای حل این مشکل هستند. ولی این امر نیاز به یک تلاش و همت جمعی در سطح کشور بویژه مسئولین و مدیران مالی و اقتصادی کشور دارد.

به هرحال شما درست می گویید ما مسئولیم، ولی عاجزانه درخواست داریم ما را بخشیده و از درگاه ایزدمنان برایمان طلب عفو نمایید. اگر پا در این عرصه مسئولیت گذاشتیم فقط قصد خدمت بود و عاقبت به خیری و بس.

به هیچ عنوان بنده از افرادی پذیرفته شده بورس تعهد ازدواج نگرفته و اعتقادی نیز به این امر ندارم. اما جلسات توجیهی با بزرگانی چون دکتر افروز و سرکار خانم دکتر نوابی نژاد برای دانشجویان و تشویق آنها به ازدواج با تدبیر، صبر، دقت، تامل و آگاهی برگزار کرده ایم. علاوه براین دفتر مرکز ی مشاوره وزارت نیز کارگاههای آموزشی برای دانشجویان تشکیل داده است. \"

حسن مسلمی نائینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تکذیب دریافت تعهدنامه محضری ازدواج از بورسیه های مجرد، اظهار داشت: وزارت علوم چنین تعهدی از دانشجویان بورسیه دریافت نمی کند، حتی اگر چنین قانونی هم وجود داشته باشد ما هیچ تعهدی از آنان دریافت نمی کنیم.

وی ادامه داد: وزارت علوم همیشه با برگزاری جلساتی دانشجویان بورسیه مجرد را تشویق به ازدواج می کند.

معاون بورس وزارت علوم در خصوص دلائل مطرح شدن چنین موضوعی، به خبرنگار مهر تاکید کرد که دلائل انتشار چنین موضوعی را باید از دانشجویان بورسیه سوال کرد.

مسلمی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص عدم پرداخت مقرری 3 ماهه آخر دانشجویان بورسیه، گفت: این موضوع از وظایف معاونت بورس وزارت علوم خارج است زیرا امور مالی مربوط به دانشجویان بورسیه را معاونت پشتیبانی سازمان امور دانشجویان پیگیری می کند.

وی افزود: هنوز مقرری دانشجویان فرصتهای مطالعاتی و هزینه های بورسیه های داخل پرداخت نشده و قطعاً عده ای از دانشجویان بورسیه هم هنوز با مشکل مواجه هستند.

به گزارش مهر، این در حالیست که محمد مجلس آرا - معاون پشتیبانی سازمان امور دانشجویان چندی پیش در گفتگو با خبرنگار مهر خبر از پرداخت کامل مقرری 6 ماهه دوم دانشجویان بورسیه داده بود. / خبرگزاری مهر

کلمات کلیدی: مشکلات بورس و تعهد ازدواج، مشکلات بورس، تعهد ازدواج، ازدواج دانشجویان، ازدواج دانشجویی، مشکلات ازدواج دانشجویان

آمار بازدید: 431 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image