ارتباط مستقیم با 30624 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه رفع محدودیت بورس تحصیلی برگزیدگان جشنواره مطبوعات (5 اسفند 91)

رفع محدودیت بورس تحصیلی برگزیدگان جشنواره مطبوعات (5 اسفند 91)

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از رفع محدودیت بورس تحصیلی برگزیدگان جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها به یک دانشگاه خبر داد و گفت: از این پس هریک از برگزیدگان جشنواره مطبوعات در هر دانشگاهی که پذیرفته شوند، این معاونت، بورس تحصیلی آنها را تا حد مشخصی، تقبل می کند.به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری نوزدهمین جشنواره سراسری مطبوعات و خبرگزاری‌ها صبح امروز شنبه 5 اسفند با حضور محمدجعفر محمدزاده، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل سرای روزنامه‌نگاران ایران برگزار شد.


محمدزاده در ابتدای سخنانش با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از آموزه‌های اسلامی در روزنامه‌نگاری کشور گفت: برای اینکه روزنامه‌نگاری ما بومی و اسلامی شود ما حتما نیاز داریم به قرآن مراجعه کنیم و از آموزه‌های قرآنی استفاده کنیم.

وی سپس از تداوم فعالیت‌های معاونت متبوعش علیرغم مشکلات مالی خبر داد و گفت: طبق وعده‌ای که با خودمان و خدای خودمان داریم تا روز آخری که در دولت و در این مسئولیت هستیم برای تمام روزهایمان برنامه داریم. در روزهای پایانی سال و در شرایطی که فشار اقتصادی و بحران کاغذ بر مطبوعات سایه افکنده است چند برنامه مهم اجرا خواهد شد که اینها علاوه بر فعالیت‌های متداول ما مثل افتتاح شعب استانی سرای روزنامه‌نگاران و برپایی کارگاه‌های آموزشی است.

محمدزاده افزود: در یکی از این برنامه‌ها موزه مطبوعات به زودی و تا پایان سال افتتاح خواهد شد. مکان این موزه تحویل ما شده و فعالیت‌های آن به زودی آغاز می‌شود. این از نقص‌های ما بود که یک فضای موزه‌ای برای مطبوعات نداشتیم.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در پاسخ به مهر درباره مکان موزه مطبوعات گفت: مکانی که برای موزه مطبوعات در نظر گرفته شده، جایی است واقع در چهارراه مولوی معروف به «قبر آقا» که یک مکان وقفی است و بجز سازمان اوقاف هیچ شخصی متولی آن نیست. ما این مکان را که قبر سعید نفیسی از روزنامه‌نگاران فقید هم آنجاست، اجاره کرده‌ایم و با توجه به اینکه یک فضای هنری هم دارد برای استفاده به عنوان موزه مطبوعات بسیار مفید است.

به گفته محمدزاده تمام آثاری که در غرفه موزه مطبوعات در نمایشگاه امسال مطبوعات و خبرگزاری‌ها به معرض نمایش عموم گذاشته شده بود به این موزه منتقل شده و پس از انجام کارهای ساختمانی و زیباسازی طی مراسمی با حضور خبرنگاران افتتاح خواهد شد.

محمدزاده در ادامه از برگزاری نوزدهمین جشنواره سراسری مطبوعات و خبرگزاری‌ها در روز سه شنبه هفته جاری 8 اسفند در تالار وحدت تهران خبر داد و با یادآوری تفکیک این رویداد از بحث نمایشگاه مطبوعات از دوره قبل به برگزاری جشنواره‌های فصلی مطبوعات اشاره کرد و گفت: با برپایی این جشنواره‌ها سطح کیفی آثار اهالی رسانه در مطبوعات بالا رفته است.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در ادامه از ارسال 14 هزار و 309 اثر به دبیرخانه جشنواره امسال مطبوعات خبر داد و گفت: این تعداد از نظر کمی بسیار رضایتبخش است. علاوه بر این آثار، آثاری هم در حوزه نشریات دانشجویی بخش ویژه بزرگداشت پیامبر اعظم و رسانه‌های خارجی به دبیرخانه ارسال شد.

به گفته وی داوری نهایی این دوره از جشنواره مطبوعات هفته گذشته انجام شده و داوران، نتایج نهایی را امروز شنبه 5 بهمن به دبیرخانه آن اعلام می‌کنند.

محمدزاده همچنین به افزایش سطح جوایز جشنواره مطبوعات از دوره قبل اشاره کرد و گفت: من همیشه معترض جدی سطح جایزه در جشنوراه مطبوعات بوده‌ام و معتقدم خالق یک اثر خوب مطبوعاتی کشور برابر است با یک خالق یک اثر سینمایی خوب و بر همین اساس سطح جوایز این جشنواره را ارتقاء دادیم و امسال هم همانند سال گذشته رقم نقدی این جوایز 5 میلیون تومان است و هیچ کاهشی نداشته است.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد همچنین با اشاره به اشکالاتی که در گشایش بورس تحصیلی برای برگزیدگان این جشنواره از سوی دانشکده خبر و در دوره قبل وجود داشت، عنوان کرد: امسال ما تصمیم گرفتیم یک تفاوت جدی در این مسئله ایجاد کنیم. بر این اساس هریک از برگزیدگان جشنواره سراسری مطبوعات که در هر دانشگاهی پذیرفته شوند، معاون مطبوعاتی بورس تحصیلی او را تا حد مشخصی که اعلام شده است، تقبل می‌کند و دیگر این امتیاز منحصر به یک دانشگاه نیست.

وی همچنین بر لزوم نزدیک شدن جشنواره سراسری مطبوعات و جشنواره فصلی مطبوعات به یکدیگر تاکید کرد و گفت: باید داوری‌ها را در این دو جشنواره به همدیگر نزدیک کنیم و در این صورت سطح جوایز را هم می‌توانیم ارتقاء دهیم.

محمدزاده همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد تعداد نفرات برگزیده نوزدهمین جشنواره سراسری مطبوعات و خبرگزاری‌ها نیز گفت: در مجموع 140 نفر برگزیده جشنواره امسال هستند، اما در مورد نفرات برتر این آمار به نسبت هریک از گروه‌ها متفاوت است؛ در برخی از رشته‌ها نفرات اول و در برخی دیگر از رشته‌ها نفرات دوم و سوم داریم./ خبرگزاری مهر

کلمات کلیدی:محدودیت بورس تحصیلی، بورس تحصیلی، بورس دانشجویی، بورس، برگزیدگان جشنواره مطبوعات، جشنواره مطبوعات

آمار بازدید: 438 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image