ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی برگزاری اولین دوره«MD-PhD» در دانشگاه علوم پزشکی تهران (11 دی 91)

برگزاری اولین دوره«MD-PhD» در دانشگاه علوم پزشکی تهران (11 دی 91)

دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته‌های فارماکولوژی، علوم تشریحی، ایمنی شناسی، فیزیولوژی فیزیک پزشکی برای اولین بار در دوره MD-PhD دانشجو می‌پذیرد.



به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران به استناد آئین‌نامه برگزاری دوره MD-PhD مصوب چهل و دومین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، برای اولین بار در سال تحصیلی 92-91 در دوره MD-PhD در دانشکده‌های پزشکی، بهداشت و مدیریت اطلاع رسانی دانشجو می‌پذیرد.


دانشکده پزشکی در رشته‌های فارماکولوژی، علوم تشریحی، ایمنی شناسی، فیزیولوژی فیزیک پزشکی اقدام به پذیرش دانشجو نموده است.


متقاضیان شرکت در این دوره از تاریخ 12 تا 24 دی ماه جاری فرصت دارند با تکمیل فرم ثبت نام که در سایت معاونت‌آموزشی دانشگاه به نشانی http://education.tums.ac.ir موجود است، ثبت‌نام کنند.


گفتنی است این دوره با هدف تربیت دانشمندان پزشکی که علاوه بر دارا بودن نگرش، معلومات و مهارت­های مورد انتظار رشته خود، در زمینه‌های علوم پایه در یافته‌های بالینی و تولید علم، تبحر و توانایی داشته باشند و بتوانند چشم‌اندازهای بالینی را به گروه‌های علوم پایه و یا علوم اجتماعی وارد کنند، برگزار می‌شود.


توانایی مورد انتظار از دانش آموختگان این دوره مجموع توانایی‌های برنامه‌های دوره آموزشیPhD و دکتری حرفه‌ای است.


طول کل دوره بسته به رشته PhD از 10تا 12 سال متفاوت است. دانشجویان تا پایان آزمون جامع پیش کارورزی برنامه درسی مشابه سایر دانشجویان پزشکی را دارند و پس از پایان مقطع کارآموزی، دوره MD-PhD را انتخاب می‌کنند و در دوره کارورزی فقط کارورزی چهار درس ماژور داخلی، جراحی، کودکان، زنان و زایمان دوره دکتری عمومی طی شده و مستقیماً به دورهPhD وارد می‌شوند. دوره PhD مشابه سایر دانشجویان این دوره است.


دانشجویان این دوره تنها یک پایان‌نامه ارائه خواهند داد که همان پایان‌نامة دورة PhD است. موضوع این پایان‌نامه باید بتواند ادغام علوم پایه و بالینی را پوشش دهد و لازم است دو استاد راهنما داشته باشد که یکی از اعضای هیات علمی بالینی و دیگری از اعضای هیات علمی رشته PhD مربوطه باشند.


واجدین شرایط از بین دانشجویانی که مقطع کارآموزی را گذرانده‌اند انتخاب می‌شوند که شامل موارد ذیل است:

الف. کسب معدل بالاتر از 16 در مقطع علوم پایه و یا کسب حداقل 80 درصد از نمره میانگین نمرات 5 درصد اول دانشگاه در آزمون جامع علوم پایه.

ب. کسب معدل بالاتر از 16 در مقطع پاتو فیزیولوژی و کارآموزی و یا کسب حداقل 80 درصد از نمره میانگین نمرات 5 درصد اول دانشگاه در آزمون جامع پیش کارورزی.

ج. کسب معدل بالاتر از 15 در مقاطع علوم پایه، پاتوفیزیولوژی و کارآموزی

د. نداشتن مشکلات آموزشی اعم از مردودی در دروس و مشروطی

ه. درخواست دانشجوی واجد شرایط برای ورود به دوره

و. قبولی در مصاحبه


پذیرش نهایی بر اساس 80درصد معدل و 20درصد نمره مصاحبه خواهد بود و اولویت با رتبه های بالاتر خواهد بود.


مصاحبه به صورت ساختارمند بوده و شامل معلومات مربوط به زبان انگلیسی، فن آوری اطلاعات و مهارت‌های ارتباطی است.


مصاحبه حضوری و به صورت غیرمتمرکز توسط دانشگاه انجام می شود. کسب حداقل نمره تعیین شده در مصاحبه حضوری الزامی است. عدم حضور داوطلبان در مصاحبه انصراف محسوب شده و انجام مصاحبه مجدد امکان پذیر نخواهد بود.


زمان آغاز دوره برای پذیرفته شدگان از نیمسال دوم 92-91 (بهمن 91) در دانشکده های مربوطه است و به دانش آموختگان این دوره، دو دانشنامهMD و PhD اعطاء می‌شود.

کلمات کلیدی: اولین دوره MD-PhD، دوره MD-PhD، دانشگاه علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی

آمار بازدید: 429 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image