ارتباط مستقیم با 30668 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تبادل استاد و دانشجوی پزشکی بین ایران و افغانستان (7 دی 91)

تبادل استاد و دانشجوی پزشکی بین ایران و افغانستان (7 دی 91)

وزیر آموزش عالی جمهوری اسلامی افغانستان در دیدار با وزیر بهداشت کشورمان خواستار انعقاد تفاهمنامه تبادل استاد و دانشجوی پزشکی بین دو کشور شد.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر عبیدالله عبید وزیر آموزش عالی افغانستان در دیدار با دکتر دستجردی وزیر بهداشت کشورمان خواستار اعزام دانشجویان علوم پزشکی افغانستان در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و تخصص و فوق تخصص به ایران شد.


وی افزود: افغانستان با ترکیه، هند، مالزی و چند کشور دیگر تبادل دانشجو دارد و به دلیل پیشرفت های پزشکی ایران خواستار برقراری این تبادل بین ایران و افغانستان هم هستیم.


بنا بر این گزارش وزیر بهداشت کشورمان نیز در این دیدار فرهنگ و زبان مشترک بین دو کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایران معمولا در رشته های تخصصی و فوق تخصصی از پذیرش دانشجویان خارجی که دوره پزشکی عمومی رادر ایران نگذرانده باشند خودداری می کند ولی در عین حال می توان مباحث مربوط به تبادل دانشجو و استاد را در مقاطع مختلف در قالب تفاهمنامه ای بین دو کشور مطرح و اجرایی کرد.


وی در ادامه با پذیرش درخواست وزیر آموزش عالی افغانستان برای تحصیل 250 دانشجوی این کشور در ایران، از معاون آموزش پزشکی، قائم مقام امور بین الملل و مدیرکل امور بورسیه وزارت بهداشت خواست زمینه های انعقاد این تفاهمنامه را با گرفتن تاییدیه های لازم از وزارت امور خارجه پیگیری کرده و به سرانجام برسانند.

کلمات کلیدی: تبادل استاد و دانشجو، دانشجوی پزشکی، رشته پزشکی، استاد پزشکی، دانشجوی پزشکی افغانستان، آموزش عالی افغانستان

آمار بازدید: 404 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image