ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه میزان پذیرش بدون آزمون در دانشگاه آزاد و ملاک قبولی (23 آذر 91)

میزان پذیرش بدون آزمون در دانشگاه آزاد و ملاک قبولی (23 آذر 91)

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد پس از بررسی‌های گسترده در کمیته‌های تخصصی اقدام به حذف آزمون در مقطع کارشناسی کرد از این رو ملاک قبولی برای داوطلبان بدون کنکور سوابق تحصیلی خواهد بود.


به گزارش خبرنگار مهر ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در این باره گفت: در کمیته تخصصی مقرر شد، در 5 هزار رشته محل مقطع کارشناسی این دانشگاه از نیمسال دوم سال جاری به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو بپذیریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در مهرماه امسال آزمون 3 هزار و 466 رشته محل در مقطع کاردانی حذف شد، دانشگاه آزاد توانست از مجموع 9 هزار رشته محل خود در آزمون سراسری در بیش از 8 هزار و 400 رشته محل معادل 95 درصد پذیرش بدون کنکور داشته باشد.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفت: بنابراین در مقطع کارشناسی، پذیرش دانشجو در 250 هزار ظرفیت از مجموع 270 هزار نفر به صورت بدون آزمون خواهد بود.

وی در خصوص نحوه پذیرش دانشجو گفت: در این روش سوابق تحصیلی داوطلبان ملاک قرار می گیرد و هر فرد می‌تواند در هر رشته محلی که می‌خواهد ثبت‌نام و ادامه تحصیل دهد.

به گفته اقبالی در حال حاضر پذیرش بدون آزمون شامل حال رشته های علوم پزشکی، کارشناسی ارشد و دکتری نخواهد شد و علاقه مندان تحصیل در گروه پزشکی و رشته‌های با آزمون غیر پزشکی باید در آزمون سال 92 که سازمان سنجش برگزار می کند، شرکت کنند.

کلمات کلیدی: پذیرش بدون آزمون، پذیرش دانشجو، دانشگاه آزاد، ملاک قبولی دانشگاه آزاد، ملاک قبولی پذیرش بدون آزمون، مرکز آزمون دانشگاه آزاد، تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

آمار بازدید: 1496 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
مریم شنبه ۰۲ دي ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۹

آیا با معدل دیپلم 12 میشود در رشته بدون کنکور شرکت کرد ولی معدل پیش دانشگاهی 16 خورده ای باشد