ارتباط مستقیم با 30671 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه توجه به سوابق تحصیلی افراد در کنکور 93 و حذف نشدن کامل کنکور (21 آذر 91)

توجه به سوابق تحصیلی افراد در کنکور 93 و حذف نشدن کامل کنکور (21 آذر 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری مهر: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: برای پذیرش دانشجو در سال 93 سوابق تحصیلی فرد بیش از گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت.


به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی زاهدی اظهار داشت: بررسی‌های سازمان سنجش آموزش نشان می‌دهد که 30 درصد پذیرش‌های دانشگاه‌ها نیازی به برگزاری کنکور ندارند و پذیرش دانشجو می‌تواند بدون نیاز به آزمون صورت گیرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل قرار است که برای این داوطلبان، ملاک سنجش و پذیرش نمراتی باشد که در دوران دبیرستان کسب می‌کنند و برای 50 درصد رشته هم شاید احتیاج به کنکور خیلی آسان به صورت عمومی به علاوه بررسی سابقه تحصیلی داوطلبان کفایت کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد:‌ این بررسی نشان می‌دهد که رقابت شدید داوطلبان تنها برای 20 درصد رشته‌ها است و برای همین توان و ظرفیت سازمان سنجش باید بر این گروه باشد و پذیرش دانشجو در سال 93 متفاوت است.

وی در مورد این تفاوت تصریح کرد: بخشی از کنکور 93 به طور حتم مطابق سوابق تحصیلی دوران دبیرستان است و توجه به سوابق تحصیلی خیلی بیشتر از اکنون مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی درباره امکان حذف کنکور به طور کامل گفت: به نظر ما این امر قابلیت اجرایی ندارد و ما باید به دنبال قانونی جدید برای کنکور باشیم.

کلمات کلیدی: سوابق تحصیلی افراد در کنکور 93، کنکور 93، حذف کنکور 93، حذف کنکور، نحوه پذیرش دانشجو در سال 93، پذیرش دانشجو

آمار بازدید: 1025 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image