ارتباط مستقیم با 30701 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه رفع موانع بورس مربیان و مشکل حقوق بازنشستگان دانشگاه آزاد (20 آذر 91)

رفع موانع بورس مربیان و مشکل حقوق بازنشستگان دانشگاه آزاد (20 آذر 91)

دانشجو با اشاره به استراتژی‌های هیات رییسه دانشگاه آزاد، گفت: برخی از استراتژی‌های هیات رییسه، ارتقای شاخص‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، عمرانی، اصلاح ساختار دانشگاه و تمرکززدایی است.



رفع موانع ادامه تحصیل مربیان/حذف شرط سن و سهمیه از آیین‌نامه بورس مربیان


وی با تاکید بر ادامه تحصیل مربیان، گفت: بحث ادامه تحصیل مربیان مطرح است و بیش از 70 درصد اعضای هیات علمی دانشگاه، مربی هستند.


وی افزود: نباید فراموش کرد زمانی که برخی از مربیان با دانشگاه همراهی می‌کردند، جوان بودند ولی اکنون پا به سن گذاشته‌اند و این چه استدلالی است که نباید برای این افراد سرمایه‌گذاری انجام شود، ما این استدلالها را قبول نداریم، چرا که این دین ما به آنهاست، بنابراین شرط سن نیز از آیین‌نامه بورسیه مربیان حذف می‌شود.


رییس دانشگاه آزاد با بیان اینکه در آیین‌نامه جدید، سهمیه نباید وجود داشته باشد، اظهار کرد: برای هر مربی دانشگاه آزاد برای ادامه تحصیل بورس تعلق می‌گیرد.


دانشجو افزود: مربیانی که در دانشگاه آزاد زیر 50 درصد بورس می‌شوند، به ضررشان تمام می‌شود و وقتی بورس می‌شوند تعداد واحدهای موظفی آنها کم می‌شود و اجازه تدریس در واحدی داده نمی‌شود و از گرفتن سمت هم محروم می‌شوند، بنابراین باید این قاعده‌های دست و پاگیر حذف شود و اگر فعالیت آن در تحصیل اثر سوئی نمی‌گذارد، مشکلی وجود ندارد.



حل مشکل حقوق بازنشستگان دانشگاه آزاد


وی در خصوص حقوق بازنشستگی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد، گفت: این موضوع که حقوق بازنشستگی در دانشگاه آزاد کمتر از دولتی است قرار است در مجلس شورای اسلامی تا دو ماه آینده مطرح و حل شود.


رییس دانشگاه آزاد در خصوص انتصابات در دانشگاه آزاد، ‌گفت: باید انتصابات مدبرانه باشد نه برای دوستی با دانشجو یا فرد دیگری، به این منظور شورای استعدادیابی تشکیل شده است.



رویکرد دانشگاه در انتصابات/پشت انتصابات خود می‌ایستم


وی افزود: وقتی فردی منصوب می‌شود، بسیج اساتید می‌گوید، کسی که شما منصوب کرده‌اید خیلی بد است، ولی بسیج دانشجویی می‌گوید، این فرد خیلی عالی است. استاندار یک چیزی می‌گوید و امام جمعه چیز دیگری. این به این دلیل است که برداشت از عملکردها متفاوت است. بر این اساس ما برای انتصاب روال در نظر گرفته‌ایم و بر اساس صلاحیت افراد، آنان را منصوب می‌کنیم.


دانشجو ادامه داد: کسانی که در این دانشگاه سال‌ها زحمت کشیده‌اند، آدم‌های خوبی هستند، نمی‌توان گفت چون قبلا بوده‌اند، باید کنار روند؛ چرا که این افراد دانشگاه را به پروژه موفق تبدیل کرده‌اند.


وی با تاکید بر اینکه کسانی را که انتصاب می‌کنیم، زیر پایشان را خالی نخواهیم کرد، خاطرنشان کرد: ما پشت همه آنها می‌ایستیم و کسی که حکم آن زده می‌شود، همه موظف به پذیرفتن آن هستند، ولی اگر در انتخاب وی اشتباه کرده‌ باشیم به سرعت تغییر خواهیم داد.


وی با بیان اینکه کسانی که به دنبال منافع شخصی هستند، سراغ ما نیایند، تصریح کرد: ما خودمان نیز منافع شخصی‌مان را از دست داده‌ایم.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در طی مسوولیت بنده تاکنون کارهای خوبی انجام شده است، زمانی که ما آمدیم با حدود 2600میلیارد تومان بدهی روبرو بودیم. صندوق مشترک که باید 400 میلیارد تومان ذخیره داشته باشد، 16 میلیون تومان ذخیره داشت و همچنین کسری هزار میلیاردی 91 هم پیش‌روی ما بود.



حاشیه‌های تاسیس بانک دانشگاه آزاد


دانشجو با اشاره به حاشیه‌های تاسیس بانک دانشگاه آزاد، گفت: زمانی که عنوان کردیم که بانک دانشگاه آزاد برای ایجاد منابع مالی جدید و خروج از وابستگی به شهریه ایجاد کنیم، عده‌ای پیگیر شدند که این اتفاق صورت نگیرد و زمانی که بانک مرکزی اعلام کرد مجوز نمی‌دهیم، به ما مطرح می‌کردند، چرا این طرح را اجرا نکرده‌اید؛ برای اینکه خودتان نگذاشتید، اگر از ما حمایت می‌کردید، این کار انجام می‌شد.


وی با اشاره به وعده‌های خود مبنی بر انطباق حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد با دولتی، گفت: عنوان می‌شود که این حرف‌ها دروغ است و اساتید دانشگاه آزاد حتی بیشتر از دولتی هم حقوق می‌گیرند. در واقع این گونه به نظر می‌رسد که این افراد تنها اطرافیان خود را می‌دیدند.



زمانیکه بحث تعطیلی پنجشنبه‌ها مطرح شد،می‌گفتند زندانیت می‌کنیم


رییس دانشگاه آزاد افزود: بارها مصاحبه می‌کنند و می‌گویند دانشجو حرف‌هایی زده است ولی نمی‌تواند عمل کند، حتی زمانی که می‌خواستیم پنجشنبه‌ها را تعطیل کنیم، پدرمان را درآوردند و میگفتند زندانیت می‌کنیم، ولی ما این کار را انجام داده‌ایم.


دانشجو با اشاره به وعده‌های خود مبنی بر کاهش شهریه دانشگاه تا سقف 20 درصد در ابتدای سال سوم مسوولیتش، اظهار کرد: همان‌گونه که می‌بینیم امسال وضعیت اقتصادی به دلیل تحریم‌ها دچار مشکل است، حتی با وجود افزایش 15 درصدی حقوق اعضای هیات علمی و کارکنان از اول فروردین ماه برخلاف سال‌های گذشته، هیچ افزایشی در شهریه دانشجویان صورت نگرفت.


وی افزود: در واقع می‌توانستیم 15 درصد را افزایش دهیم، بعد نیز همان را کاهش دهیم، ولی این کار را نکرده‌ایم، چرا که گفتیم همه خود متوجه می‌شوند که این به گونه‌ای نوعی کاهش بوده‌ است.


وی با اشاره به افزایش شهریه دوره کارشناسی برای ورودی‌های جدید تا سقف 5درصد، اظهار کرد: شهریه دانشجویان دوره کاردانی 20 درصد تخفیف داده شده است.


دانشجو ادامه داد: همه آنهایی که در مقابل حرکت ما ایستاده‌اند بدانند که تمام قول‌هایی که داده‌ایم، انجام می‌شود و خودشان ضایع خواهند شد.



بورسیه دانشجویان دکتری


وی با اشاره به بورسیه دانشجویان دکتری، اظهار کرد: هزینه تحصیل هر دانشجوی دکتری حدود 50 – 60 میلیون تومان می‌شود و اگر 50 درصد آن را ما متقبل شویم، درواقع مبلغ هنگفتی خواهد شد، ولی به کوری چشم کسانی که نمی‌توانند ببینند، این کار را انجام خواهیم داد.


دانشجو با اشاره به حاشیه‌های زمان انتصاب خود به عنوان رییس دانشگاه آزاد، گفت: فردی قبل از اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم بنده را بزند، در 20 صفحه استدلال کرده بود که این فرد مدیر خوبی نیست، ولی به هر حال این اتفاق انجام شد.



خنده ما کسی را گول نزند، این خنده از روی تظاهر نیست،


رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ارتقای رتبه دانشگاه آزاد در رتبه‌بندی جهانی نسبت به سال گذشته به حدود 200، گفت: آنهایی که منتظرند ما برویم، بدانند که بودن ما برای آنان خیر است، چرا که اگر ما نبودیم باعث می‌شد که با آنان برخورد شود و آن سیل شما را می‌برد.


دانشجو ادامه داد: خنده ما کسی را گول نزند، این خنده از روی تظاهر نیست، خوشحالیم که خدمت‌گزار دانشگاه هستیم، هر چند بنده این مسوولیت را نمی‌خواستم، ولی وقتی این مسوولیت را به من دادند، هزار مرتبه خدا را شکر می‌کنیم که خدمت‌گزار دانشگاه هستم.


رییس دانشگاه آزاد در خاتمه خطاب به حضار، گفت: بدانید که فشارها زیاد است، ولی همه مطالب قابل بازگویی در جمع نیست، دیگر نمی‌گویم تنها هستم، به ادبیات دیگر می‌گویم که نیاز به کمکتان دارم، آیا کسی هست که کمک خالصانه کند و در قبال کمکش چیزی نخواهد.


کلمات کلیدی: حقوق بازنشستگان دانشگاه آزاد، بورس مربیان دانشگاه آزاد، دانشگاه آزاد، بورسیه دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد، بانک دانشگاه آزاد

آمار بازدید: 631 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image