ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه میزان سهمیه اعتبار وام‌های دانشجویی برای دانشگاه‌های غیردولتی (13 آذر 91)

میزان سهمیه اعتبار وام‌های دانشجویی برای دانشگاه‌های غیردولتی (13 آذر 91)

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس مصوبه هیات امنا سهمیه 20 درصدی کلیه وام‌های دانشجویی برای دانشجویان متقاضی دانشگاه‌های غیردولتی اختصاص می‌یابد.



کیوان مرادیان کوچک سرایی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: در واقع این اعتبار،‌ معادل 20 درصد کل اعتباراتی است که در بحث وام‌های دانشجویی به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی ارائه می‌شود.


وی با بیان اینکه چهار نوع وام شهریه، بیمه تکمیلی، وام سفرهای زیارتی و وام تغذیه برای کلیه دانشجویان دانشگاههای دولتی و آزاد اجرایی می‌شود، افزود: اما بر اساس مصوبه‌ای که در هیات امنا مورد تصویب قرار گرفت، 20 درصد کل منابعی که برای سایر وام‌های دانشجویی اعم از وام تحصیلی، مسکن، وام ضروری، وام ودیعه مسکن و ... به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی ارائه می‌شود، به دانشجویان غیر دولتی نیز تعلق خواهد گرفت.


وی افزود: مصوبه ذکر شده در هیات امنا تصویب شده است و به محض تخصیص اعتبار، اجرایی خواهد شد که البته با توجه به شرایط فعلی، احتمالا اجرای آن به ترم آینده تحصیلی( بهمن‌ ماه) موکول می‌شود.


رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در ادامه اظهار کرد: در صورت تامین منابع مالی درصددیم که بحث اعتبار 20 درصدی را به 50 درصد نیز برسانیم.


مرادیان تصریح کرد: البته قبل از مصوبه 20 درصدی ذکر شده، در مواردی خاص همچون مورد بیماری و ... به دانشجویان غیر دولتی نیز وام تخصیص می‌گرفت.


وی همچنین با بیان اینکه امسال اعتباری که برای بحث وام شهریه به دانشگاه‌ها ارائه شد، 70 میلیارد تومان است، گفت: تاکنون بودجه‌ای از سوی دولت به صندوق ارائه نشده است، اما تلاش شد تا از منابعی مشکل دانشگاه‌ها حل شود تا به محض دریافت بودجه این اعتبار جایگزین شود.

کلمات کلیدی: دانشگاه‌های غیردولتی، وام شهریه، وام‌های دانشجویی، وام دانشجویی

آمار بازدید: 518 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image