ارتباط مستقیم با 30667 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار کاردانی کاهش طول سنوات تحصیلی مجاز دوره‌های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته (تیر 91)

کاهش طول سنوات تحصیلی مجاز دوره‌های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته (تیر 91)

مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی از کاهش طول سنوات تحصیلی مجاز دوره‌های کاردانی به کارشناسی و کارشناسی خبر داد.


سعید قدیمی مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه آیین‌نامه آموزشی از سال 76 تا کنون تغییر نکرده است، گفت: 15 سال بود که آیین‌نامه آموزشی تغییر نکرده بود و برهمین اساس این آیین‌نامه مورد بازنگری قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت سه ساله برای بازنگری آیین‌نامه آموزشی دوره‌های کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی خاطرنشان کرد: آیین‌نامه جدید به زودی در شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی به سرانجام می‌رسد.

به گفته وی در حال حاضر دانشجویان باید دوره کارشناسی را حداکثر در مدت 6 سال یا 12 ترم تحصیلی به اتمام برسانند اما براساس آیین‌نامه پیشنهادی جدید حداکثر دوره به پنج سال معادل 10 ترم کاهش می‌یابد و تعداد واحدهای آموزشی به 130 تا 140 واحد می‌رسد.

مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی ادامه داد: دانشجویان دوره کاردانی به کارشناسی (کارشناسی ناپیوسته ) نیز تاکنون می‌بایست دوره دو ساله تحصیلی خود را حداکثر در مدت سه سال یا شش ترم به پایان برسانند که در این مورد نیز پیشنهاد کاهش سقف مجاز دوره تحصیلی به دو سال و نیم یا 5 ترم است.

وی مهم‌ترین اهداف بازنگری آیین‌نامه آموزشی کارشناسی پیوسته و ناپیوسته را کاهش ماندگاری دانشجو در دانشگاه و ارتقای کیفیت این دوره‌ها برشمرد.

کلمات کلیدی: طول سنوات تحصیلی مجاز کارشناسی پیوسته، طول سنوات تحصیلی مجاز کارشناسی ناپیوسته، طول مجاز دوره کارشناسی، کاهش طول سنوات تحصیلی مجاز دوره‌های کاردانی به کارشناسی

آمار بازدید: 1128 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
سعید چهارشنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵

سلان من در نیمه ابان89دانشگاه شهاب دانش قم پذیرفته شدم ودر حال حاضر12واحدم مونده و ترم اول به ما8واحد پیش نیاز دادند ایا سنواتم تمام شده با تشکر.saeed571@yahoo.copmلطفا ایمیل بزنید