ارتباط مستقیم با 30706 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ایجاد باشگاه دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی (25 آبان 91)

ایجاد باشگاه دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی (25 آبان 91)

معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه بالغ بر 500 هزار دانشجو در 950 مرکز آموزشی علمی کاربردی در حال تحصیل هستند، تصریح کرد: در سال جاری بالغ بر 300 کدرشته جدید در دست تدوین است که به رشته‌های این دانشگاه در سراسر کشور افزوده می‌شود.


به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سمنان، مهدی فیض در جمع خبرنگاران، گفت: آمار رسمی وزارت کار نشاندهنده این است که حدود 0.2 درصد افراد دارای مدرک دیپلم و حدود 20 درصد افراد دارای مدرک لیسانس بیکار هستند یعنی آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار 10 برابر آمار بیکاران فاقد مدرک دانشگاهی است و این آمار نگران کننده نشان می‌دهد که ما در دانشگاه افراد را برای بازار کار آماده نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس همین نگرانی،سیاست کلان دانشگاه جامع علمی کاربردی توسعه فعالیت آموزشی متناسب با نیاز بازار کار است و لذا در راستای این سیاست هر شغل را به عنوان یک رشته تحصیلی طراحی می‌کند خصوصأ شغل‌هایی که در حال منسوخ شدن هستند.

معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی و کاربردی، دوره‌های آموزشی این دانشگاه را بالغ بر 600 دوره آموزشی در مقاطع مختلف عنوان کرد و گفت: از این تعداد حدود 100 دوره به کلی در حال تعطیل شدن است چون این دوره‌ها نتوانسته‌اند برای فارغ‌التحصیلان ایجاد شغل کنند. همچنین بالغ بر 100دوره دیگر نیز در دست اصلاح است.

فیض ادامه داد: سیاست جدید این دانشگاه این است که باید حداقل 60 درصد محتوی آموزشی دروس عملی و یا مرتبط با محیط کار باشد تا دانشجویان در دوران تحصیل آمادگی کار را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در سال جاری حدود 300 کد رشته جدید در دست تدوین است خاطر نشان کرد: همه این رشته‌ها بر اساس شغل‌های موجود در جامعه طراحی شده و واحدهای استانی در این راستا مأموریت بزرگی دارند. بر این اساس شورای گسترش آموزش علمی و کاربردی متشکل از مدیران استانی تشکیل شده و باید زمینه‌های اشتغال فارغ‌التحصیلان را رصد کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور اظهار کرد: 31 شورا در سطح دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی در حال طراحی دوره‌های کاربردی جدید هستند و قرار است که این شوراها تا پایان امسال تعداد کدرشته‌ها را از 600کدرشته موجود به 800 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی برسانند.

وی اذعان داشت: براساس آمار رسمی از هر 100 فارغ‌التحصیل رشته‌های نظری تنها 25 نفر در شغل مرتبط با رشته وارد بازار کار شده‌اند، در صورتیکه از هر 100 دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی حدود 85 نفر در شغل مرتبط با رشته خود مشغول به کار هستند.

معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور با بیان اینکه در استانداردهای بین المللی به ازای هر 5 نفر فوق دیپلم، یک لیسانس وجود دارد اما این آمار در کشور ما به ازای هر 3 لیسانس یک فارغ‌التحصیل فوق دیپلم است، خاطر نشان کرد: یک مأموریت اصلی دانشگاه جامع علمی و کاربردی اصلاح هرم تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاهی است و تلاش بر این است که جذب دوره‌های کاردانی در اولویت برنامه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی قرار گیرد که در آینده شاهد تغییر هرم تحصیلی در کشور باشیم.

کلمات کلیدی: باشگاه دانشجویان، باشگاه دانشجویان علمی کاربردی، دانشگاه علمی کاربردی، علمی کاربردی

آمار بازدید: 515 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image