ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تاسیس پردیس وشعبه قم دانشگاه علامه طباطبایی (23 آبان 91)

تاسیس پردیس وشعبه قم دانشگاه علامه طباطبایی (23 آبان 91)

رییس دانشگاه علامه طباطبایی از ایجاد پردیس دانشگاه از بهمن ماه خبر داد و گفت: پردیس جدیدی خارج از سیستم دانشگاه در شهر تهران شکل خواهد گرفت و همان خدمات مراکزی مانند کیش و دیگر پردیس‌ها را ارائه خواهد داد.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید صدرالدین شریعتی در جشن دانش‌آموختگان برتر دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه جایی برای اساتید ضد اسلام در دانشگاه نداریم، گفت: این اساتید گردن دانشجویان را از لحاظ شخصیتی، فطری، فرهنگی و اخلاقی می‌زنند.


وی با بیان اینکه برخی اساتید در دانشگاه‌ها شأن خود را حفظ نمی‌کنند، اظهار کرد: این افراد در حال حاضر پشت سرمان حرف می‌زنند، اما ما نمی‌توانیم هر چیزی را که می‌دانیم بگوییم، چرا که از لحاظ شرعی کار درستی نیست، اما اگر این مسائل را مطرح کنیم، سیلی راه می‌افتد که آنها را به ناکجا آباد می‌برد.



پاسخ انتقادات مرتبط با جداسازی کلاس‌ها


وی با اشاره به برخی انتقادها درباره جداسازی کلاس‌های دختران و پسران در این دانشگاه، تصریح کرد: در سال‌های قبل مواردی اتفاق افتاده بود که بسیار تاسف بار بود، ما درباره این موارد مسوولیم و به حرف‌های نادرست گروه‌های مختلف کاری نداریم.



نمی‌توانم برای خوشآمد کسی از وظیفه دینی و شرعی خود بگذرم


رییس دانشگاه علامه طباطبایی افزود: اگر ببینیم دانشجویی در دانشگاه دچار رهزن‌های سیاسی و اخلاقی شده، وظیفه داریم که آنها را به راه راست هدایت کنیم. عده‌ای از این موضوع خوششان نمی‌آید، اما من نمی‌توانم برای خوشآمد کسی از وظیفه دینی و شرعی خود گذشت کنم.


شریعتی با اشاره به مشکلات زیاد دانشگاه به ویژه در خوابگاه‌ها در ابتدای تصدی سمت ریاست دانشگاه علامه، گفت: مثلا برای 20 نفر در خوابگاه‌ها تنها یک یخچال وجود داشت. در آن زمان سوپ سیاسی می‌پختند و به خورد دانشجو می‌دادند، اما در رابطه با احیای علم و کیفیت علمی پژوهشی و غذای واقعی دانشجو، وضعیت بسیار نامناسب بود.



در گذشته دانشگاه علامه سکوی پرواز عده‌ای در بیرون از دانشگاه بود


وی با بیان اینکه من تنها مدیر دانشگاه علامه بوده‌ام که از داخل این دانشگاه انتخاب شدم، اظهار کرد: پیش از این دانشگاه علامه طباطبایی سکوی پرواز برای عده‌ای بیرون از دانشگاه شده بود.



تجمیع دانشگاه علامه طباطبایی در حال اتمام است


شریعتی همچنین با بیان اینکه کار تجمیع دانشگاه علامه طباطبایی در حال پیشرفت است، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 45 هزار مترمربع از فضای دانشگاه در دهکده المپیک به طور همزمان در دست اقدام است.



تاسیس شعبه قم دانشگاه تا بهمن ماه


وی همچنین از تاسیس شعبه جدیدی از دانشگاه در شهر قم تا بهمن ماه خبر داد و گفت: هدف ما این است که پژوهش دانشگاه و حوزه را به هم گره بزنیم تا علوم انسانی جایگاه ویژه خود را پیدا کند.


رییس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به پیشرفت‌های دانشگاه از ابتدای مدیریت وی، تصریح کرد: در آن زمان در دانشگاه علامه طباطبایی در حوزه علمی پژوهشی تنها چهار مجله وجود داشت که تنها یکی از آنها به اسم مجله \"اقتصاد\" مجوز داشت. این در حالی است که در حال حاضر 26 مجله داریم.


شریعتی افزود: در مهرماه امسال، 3700 نفر ورودی کارشناسی ارشد و حدود 400 نفر ورودی مقطع دکتری داشتیم که در تاریخ دانشگاه بی‌سابقه بوده است.



جداسازی کامل دانشکده‌ها از بهمن ماه


وی همچنین با اشاره به جداسازی دانشکده‌های مختلف در این سال‌ها، گفت: دانشکده زبان و ادبیات فارسی را از دیگر دانشکده‌ها مجزا کرده‌ایم، چرا که با دانشکده‌هایی گره خورده بود که هیچ ربطی به هم نداشتند. همچنین در حال حاضر دانشکده الهیات هم تشکیل شده که امیدواریم جداسازی کامل دانشکده‌ها از بهمن ماه اجرا شود.


رییس دانشگاه علامه طباطبایی همچنین پیشنهاد داد که انجمن فارغ‌التحصیلان در دانشگاه ایجاد شود و گفت: با این کار می‌توانیم با عضویت فارغ‌التحصیلان دانشگاه در مقاطع مختلف از وجود آنها برای ارتقای دانشگاه کمک بگیریم.



کاهش آمار مشروطی‌ها با جداسازی کلاس‌های درس


شریعتی با اشاره به جداسازی کلاس‌های دختران و پسران، گفت: سال گذشته تعداد مشروطی‌های دانشگاه 1200 نفر بود که امسال به 600 نفر رسیده است و از این بابت دختران بسیار احساس رضایت می‌کنند.



دانشگاه علامه تربیت‌کننده اساتید علوم انسانی برای دیگر دانشگاه‌ها


وی با بیان اینکه وظیفه دانشگاه ارتقای علمی است، تصریح کرد: ما به سمتی پیش می‌رویم که دانشگاه علامه به عنوان تربیت‌کننده اساتید علوم انسانی برای دیگر دانشگاه‌ها باشد، چرا که در هیچ جای دیگری این گونه شرایطی را نداریم.


رییس دانشگاه علامه طباطبایی در پایان افزود: فارغ‌التحصیلی باید آثار خاص خود را در رفتار و کردار فرد بگذارد و دانشجویان نباید پس از فارغ‌التحصیلی متکبر شوند.


کلمات کلیدی: دانشگاه علامه طباطبایی، پردیس دانشگاه علامه طباطبایی، شعبه قم دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه علامه، تجمیع دانشگاه علامه طباطبایی

آمار بازدید: 1288 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
uni چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۵

با سلام دانشگاه علامه طباطبایی به اسم دوره دکتری شبانه در تکمیل ظرفیت کنکور دکتری سال 91، دانشجو قبول کرد (در دفترچه قید شده بود دانشجوی شبانه، محل تحصیل: پردیس نیمه حضوری دانشگاه علامه). حالا در سایت این دانشگاه اطلاعیه زده شده که به استناد قانون ... وزارت علوم که تصویب همین بهمن ماه 91 است، می¬ خواهند در پردیس دانشگاه دانشجوی پولی بگیرند، یعنی کسانی که کنکور نداده اند می تونن بیان با مصاحبه دوره دکتری رو بگذرونن. آیا این انصافه؟ این طوری ارزش مدرک ما هم میشه هم سطح اونا، چه بسا به ما هم مدرک دانشجوی پولی بدن، با این که ما کنکور دادیم و به عنوان "شبانه" قبول شدیم. ثبت نام ما هم به تعویق افتاده و تکلیفمون معلوم نیست، در حالی که باید از ما زودتر ثبت نام می کردند تا به کلاس های ترم بهمن برسیم. لطفا پیگیری بفرمایید. ممنون