ارتباط مستقیم با 30696 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه اختلاف‌نظر وزارت علوم و مجلس درباره سند آمایش آموزش‌عالی (21 آبان 91)

اختلاف‌نظر وزارت علوم و مجلس درباره سند آمایش آموزش‌عالی (21 آبان 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش از اختلاف‌نظر وزارت علوم و مجلس درباره سند آمایش آموزش‌عالی خبر داد.


رضا صابری، رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این کمیته را سند آمایش آموزش عالی دانست و گفت: وزارت علوم در واقع کلیات این طرح را آماده و تا سطوح استانی معین کرده که قرار است در کشور چه اتفاقی بیفتد.

وی با بیان اینکه در این آمایش اختلاف‌نظری بین مجلس و وزارت علوم وجود دارد، افزود: وزارت علوم معتقد است که سند آمایش آموزش عالی باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و تصویب شود اما مجلس معتقد است که باید چارچوب‌های اصلی طرح آمایش آموزش عالی در مجلس به تصویب برسد و برای آن قانونگذاری شود.

به گزارش فارس، برنامه‌ریزی آمایش آموزش عالی به عنوان بخشی از آمایش سرزمین است که هدف آن توسعه آموزش عالی براساس توزیع فعالیت‌های آموزش عالی و جمعیت در سرزمین، با دیدی درازمدت به منظور بهره‌برداری بهینه از امکانات آن و همچنین مشخص کردن نقش و مسئولیت خاص هر زیرنظام آموزش عالی بر اساس توانمندی‌ها و قابلیت‌های آن به طور هماهنگ با دیگر زیرنظام‌ها در جهت تحقق اهداف آموزش عالی و توسعه پایدار و همه‌جانبه کشور است.

کلمات کلیدی: سند آمایش آموزش‌عالی، آموزش عالی، وزارت علوم، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

آمار بازدید: 430 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image