ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دکتری تعداد اندک استادان دارای مدرک دکتری در دانشگاههای انگلیس (20 آبان 91)

تعداد اندک استادان دارای مدرک دکتری در دانشگاههای انگلیس (20 آبان 91)

نگرانی‌ها در کشور انگلیس مبنی بر تعداد اندک استادان دارای مدرک دکتری افزایش یافته است.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مالکوم تایت استاد کارشناس ارشد دانشگاه «لنکستر» می‌گوید: به نظر می‌رسد تنها 45.7 درصد از کارکنان آموزشی دانشگاه‌ها دارای مدرک دکتری باشند. حتی پس از اخراج 10 درصد از کارکنان دارای تحصیلات نامشخص، باز هم این رقم از 50.7 درصد فراتر نرفت.


بر پایه این مطالعات که در وب سایت «تایمز هایر اجوکیشن» منتشر شده، تنها 21.8 درصد از پرسنل دانشگاهی نیمه وقت مدرک دکتری دارند که این رقم در پرسنل آموزشی تمام وقت 50.7 درصد می‌باشد.


این مطالعات که از سوی «موسسه آمار تحصیلات تکمیلی» در سال‌های 2010 الی 2011 صورت پذیرفته، روشن می‌سازد که 11.8 درصد از «متخصصان آموزش» تنها مدرک لیسانس دارند. 21 درصد نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد بودند، در حالی که 7.5 درصد از آنان تحصیلات دیپلم داشتند.


با این حال، پروفسور «استفانی مارشال»، نماینده اجرایی در تحقیقات و سیاست‌گذاری تحصیلات تکمیلی که در پی ترفیع کیفیت آموزشی است، می‌گوید: داشتن مدرک دکتری جهت احراز پست استادی ضروری نیست.


وی همچنین تاکید می‌کند: داشتن مدرک دکتری تنها جهت اخذ مدارج فوق دکتری و یا احراز پست در آموزشگاه‌های تحقیقاتی مورد نیاز است. این در حالی است که تحقیقات انجام شده توسط پروفسور «تایت» مشخص می‌کند که این امر همیشه صادق نیست.


گفتنی است تنها 12 دانشگاه و سه موسسه تخصصی، 80 درصد یا بیشتر پرسنل آنها مدرک دکتری یا معادل دکتری دارند. در حالیکه به نظر می‌رسید دانشگاه‌ها جهت استخدام پرسنل خود مدرک دکتری را در اولویت قرار داده باشند. این آمارها در کمال تعجب این گمانه‌زنی‌ها را نقض می‌کند.

کلمات کلیدی: دانشگاههای انگلیس، اساتید دانشگاههای انگلیس، ادامه تحصیل در انگلیس، وضعیت استادهای دانشگاههای انگلیس، مدارک اساتید دانشگاههای انگلیس

آمار بازدید: 563 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image