ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش واگذاری پروژه‌های عمرانی و نوسازی به دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای (20 آبان 91)

واگذاری پروژه‌های عمرانی و نوسازی به دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای (20 آبان 91)

اولین نشست شورای دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و سومین دوره هم اندیشی کمیته‌های فنی و عمران این دانشگاه در مشهد برگزار شد.



به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکترسهراب رضایی سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در این نشست با اشاره به امکانات و ظرفیت بالای دانشگاه فنی و حرفه‌ای، گفت: این دانشگاه در حوزه اجرای پروژه های عمرانی نیز ورود پیدا می‌کند.


وی با تأکید بر حوزه نظارت، طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی، افزود: از 5 میلیون مترمربع فضای دانشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برخی قدیمی و نیازمند بازسازی، مقاوم سازی و نگهداری هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.


دکتر رضایی گفت: از سال گذشته تمامی کارهای عمرانی و نوسازی که تا قبل از آن توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور انجام می‌شد، توسط خود دانشگاه اجرا می شود.


وی با بیان این که این مسأله به دلیل ماهیت فنی بودن دانشگاه و وجود نیروهای ماهر در حوزه عمرانی است، افزود: در حال حاضر 158 پروژه استانی و 18 پروژه ملی توسط نیروهای متخصص این دانشگاه نظارت و اجرا می‌شود.


سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای، تعداد دانشجویان این دانشگاه را به طور متوسط سالانه 250 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این دانشگاه 1300 آزمایشگاه و کارگاه دارد بنابراین از این حیث نه تنها در ایران، بلکه در خاورمیانه ثروتمندترین دانشگاه به شمار می آید.


دکتر رضایی درخصوص اقدامات انجام شده برای بومی‌سازی رشته‌های تحصیلی دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان‌ها، تصریح کرد: تحقق این مهم از طریق دو رویکرد توجه به آمایش استانی و بومی گزینی دانشجویان دنبال می‌شود و هدف این است که دانشجو برای شرایط کار در همان استان تربیت شود.


وی خاطرنشان کرد : در حال حاضر 60درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بومی و 40 درصد غیربومی هستند.


دکتر رضایی در خصوص تعداد رشته‌های فنی و حرفه‌ای و نیز سهم دانشجویان دختر این دانشگاه، گفت: در حال حاضر دانشگاه فنی و حرفه‌ای با 54 رشته در مقطع کاردانی و 26 رشته در بخش کارشناسی به ارایه خدمات آموزشی مشغول هستند، ضمن این که 10 رشته جدید نیز، برای سال آینده در نظر گرفته شده است.


سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نسبت دانشجویان دختر به پسر را در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور 1 به 3 اعلام کرد و گفت: از 250 هزار دانشجو 60 هزار نفر را دختران و بقیه را پسران تشکیل می‌دهند.


کلمات کلیدی: دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، پروژه های عمرانی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، پروژه های نوسازی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، فنی و حرفه ای

آمار بازدید: 464 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image