ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه برتری دانشجویان زن عمان نسبت به مردان (19 آبان 91)

برتری دانشجویان زن عمان نسبت به مردان (19 آبان 91)

درحالی که دانشجویان زن با میانگین حدود 10 درصد در مدارس و دانشگاه‌های عمان از مردان پیشی گرفته‌اند، گروهی از محققان دانشگاه سلطان قابوس در تلاش برای یافتن عوامل دخیل در کاهش ورود آقایان به دانشگاه و یافتن راه‌حلی برای آن هستند.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این تحقیق که با عنوان خلاء جنسیتی در دانشجویان انجام می‌شود، دلیل اصلی این امر را ساختار جامعه و بازار کار تلقی می‌کند و معتقد است که از مردان به طور سنتی به عنوان «نان آور» جامعه یاد می‌شود. این تمایز جنسیتی به طور جدی بر روی ساختار بازار کار، روابط خانوادگی و روابط اجتماعی مردم عمان تاثیر گذاشته است.


در فاز اول این تحقیق 8000 دانش‌آموز عمانی از مدارس، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها انتخاب شدند که نتایج تحقیق نشان داد، میزان موفقیت و درخشش دانش‌آموزان دختر از دانش‌آموزان پسر 10 درصد بهتر بوده است. این آزمون‌ها شامل دروس علوم، ریاضیات، IT (فن‌آوری اطلاعات)، زبان انگلیسی و عربی بود.


دکتر محمد الطاهر عثمان، رییس دانشکده معارف دانشگاه SQU، به پایگاه خبری اینترنتی \"مسقط دیلی\"، گفت: بر پایه یافته‌های ما، خلاء بین دانشجویان پسر و دختر بیشتر در رشته زبان انگلیسی و پس از آن نیز اندکی در رشته فن‌آوری اطلاعات (IT) می‌باشد. این نتایج حاصل تحقیق بر روی یک الگوی 8000 نفری از دانشجویان دختر و پسر می‌باشد. تحقیقات آینده باید بر روی یک الگوی 12500 نفره از دانشجویان مرد صورت گیرد.


به گفته وی، نمونه‌های مستند در خصوص خلاء جنسیتی بین دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه (SQU ) حاکی از این است که معدل دختران دانشگاه 2.92 می‌باشد در حالی که معدل آقایان در همان سال 2.63 بوده است. همینطور 93.4 درصد از مقامات دانشگاه را به طور مداوم خانم‌ها تشکیل می‌دهند. دلیل این امر هم واضح است. به این خاطر که به سختی می‌توان در بین فارغ‌التحیلان مرد مدرسان زبده و استادیار دارای صلاحیت یافت.


دکتر عثمان در پایان خاطر نشان کرد: این مشکل تنها به عمان محدود نمی‌شود بلکه شواهد نشان می‌دهد کشورهایی نظیر انگلستان، نیوزیلند، استرالیا، کانادا و دیگر کشورها نیز با آن دست به گریبان هستند. هدف ما تحقیق بر روی عوامل دخیل و محسوس در این قضیه می‌باشد.


کلمات کلیدی: برتری دانشجویان زن، دانشجویان زن، مقایسه دانشجویان زن و مرد، دانشجویان عمان، دانشگاههای عمان، دانشگاه سلطان قابوس

آمار بازدید: 408 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image