ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی کمبود استاد و مشکلات بخش خصوصی و دولتی در رشته رادیولوژی (18 آبان 91)

کمبود استاد و مشکلات بخش خصوصی و دولتی در رشته رادیولوژی (18 آبان 91)

کشف اشعه ایکس در سال ۱۸۹۵ توسط ویلیام رونتگن یکی از وقایع مهم در علوم پزشکی و سرآغاز پیشرفت‌ در این علم به شمار می‌رورد. تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی) رشته‌ای است که با استفاده از تابش اشعه ایکس، تشخیص و درمان بیماری را ممکن می‌سازد.



مهری سیروس مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مناسبت 17 آبان ماه روز جهانی رادیولوژیست در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، گفت: اگرچه این روز در تقویم ملی ایران ثبت نشده اما هرساله از افراد متخصص در این رشته تقدیر می‌شود.


وی در خصوص آینده‌ تحصیلی و اشتغال‌زایی این رشته، افزود: از آنجاکه رشته‌ رادیولوژی و تکنیک در کنار هم قرار دارند و تکنولوژی در دنیا روز به روز در حال پیشرفت است، بنابراین دانشجویانی که در این مسیر قدم می‌گذارند چون با تکنولوژی روز در ارتباطند و مجبورند خود را با تکنولوژی دنیا پیش ببرند، آینده بسیار درخشانی خواهند داشت.


مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح‌ کرد: تحولات عظیمی که در ۱۰ سال اخیر در این رشته و با ورود دستگاه‌هایی ازجمله CTscan ،MRI ،PETscan، گاما نایف و غیره ایجاد شده‌ است همگی نشان از پیشرفت این رشته دارند.


سیروس ادامه‌ داد: رشته رادیولوژی تحت پوشش دانشگاه است بنابراین آموزش دانشجویان این رشته نیز در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه صورت می‌گیرد، با این وجود اگر کمبودی در این زمینه وجود داشته‌ باشد به کمک بیمارستان‌های خصوصی رفع خواهد شد.


وی با بیان اینکه متخصصان شاغل در این رشته در مراکز تخصصی و دولتی جوابگوی نیازهای مردم هستند و در این زمینه مشکل چندانی وجود ندارد، گفت: این در حالیست که از لحاظ مربی و اساتید در این رشته به شدت کمبود وجود دارد و در سال‌های اخیر علاوه بر اساتید سایر دانشگاه‌ها از دانشجویان PHD نیز برای تدریس در دانشگاه و همکاری دعوت به عمل آمده‌ است.


وی افزود: از آنجاکه رشته رادیولوژی با تکنولوژی در ارتباط است بنابراین روز به روز تجهیزات جدیدتری ساخته می‌شود و اگر بیمارستان‌های دولتی با محدودیت بودجه روبه‌رو نباشند و بتوانند دستگاه‌های جدیدتری را جایگزین کنند از بخش خصوصی جلو می‌زنند.


مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص مراجعه‌کنندگان به بخش‌ دولتی خاطر نشان‌کرد: هزینه‌های بخش خصوصی به مراتب سنگین‌تر از بخش دولتی است و به همین دلیل مراکز دولتی مراجعه کنندگان بیشتری دارند که این امر برای بخش آموزشی نقطه مثبتی به حساب می‌آید.


سیروس با اشاره به گران بودن تجهیزات سیستم رادیولوژی تصریح‌کرد: سرمایه‌گذاری، نگهداری، پشتیبانی، تعمیرات و سرویس‌دهی دستگاه‌های رادیولوژی بسیار ‌پر هزینه است و تعرفه‌هایی که برای آن تعریف‌ شده هزینه‌های مصرفی را تامین نمی‌کند.


مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به کمبود تجهیزات دستگاه‌ها در شهر اصفهان تصریح‌کرد: این مشکلات با وجود تحریم‌ها و بودجه‌های محدود افزایش یافته است.


سیروس از راه‌اندازی اتاق فنی (Technical room) تا دوماه آینده برای دانشجویان رشته رادیولوژی خبر داد و افزود: این محل به منظور جلوگیری از آسیب به بیماران، جلوگیری از استهلاک دستگاه‌ها و یادگیری هرچه بیشتر دانشجویان احداث می‌شود.


مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خاتمه با بیان اینکه این محل برای دانشجویان جنبه تمرینی و کسب تجربه دارد، ادامه‌داد: دانشجویان پس از یادگیری در Technical room وارد محیط‌های بیمارستانی شده و در آنجا بهتر می‌توانند تجارب خود را به صورت عملی پیاده کنند.


کلمات کلیدی: کمبود استاد، رشته رادیولوژی، کمبود استاد رشته رادیولوژی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، علوم پزشکی

آمار بازدید: 429 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image