ارتباط مستقیم با 30668 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه شیراز قطب علمی جنوب کشور است (18 آبان 91)

دانشگاه شیراز قطب علمی جنوب کشور است (18 آبان 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه شیراز در رتبه‌بندی‌های علمی، قطب جنوب کشور محسوب می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد موذنی بعد از ظهر امروز در همایش نقش ارتباط صنعت و دانشگاه در تولید ملی اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های مراکز علم‌سنجی، دانشگاه شیراز به عنوان بهترین دانشگاه شهرستانی کشور شناخته می‌شود.

وی افزود: دانشگاه شیراز با 70 سال سابقه و فعالیت‌های گسترده پژوهشی و آموزشی از دانشگاه‌های جامع کشور است.

موذنی تصریح کرد: دانشگاه شیراز با دارا بودن چهار دانشکده علوم انسانی، چهار دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده‌های علوم پایه، کشاورزی، دامپزشکی، هنر و معماری، واحد بین‌الملل و دانشکده آموزش الکترونیک در 330 رشته و گرایش تحصیلی فعالیت آموزشی دارد.

به گفته وی، بیش از 75 درصد گرایش‌ها و رشته‌های دانشگاه شیراز در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا است.

موذنی بیان کرد: 9 مورد از قطب‌های علمی کشور در دانشگاه شیراز است و در این دانشگاه 15 عنوان مجله علمی و پژوهشی منتشر می‌شود که پنج مورد آن اعتبار «آی اس آی» دارد.

رئیس دانشگاه شیراز ابراز داشت: ارتباط صنعت و دانشگاه از ارکان توسعه پایدار است و تکنولوژی صنعتی تنها در سایه تحقیق و پژوهش رشد می‌یابد.

دلایل ضعف ارتباط صنعت و دانشگاه از نظر موذنی شامل ناآگاهی محققان دانشگاه از نیازهای صنعت، عدم آگاهی متولیان صنعت از توانمندی‌های دانشگاه و برخی تجربه‌های ناموفق از کارهای مشترک بود که در این سخنرانی به آن اشاره کرد.

کلمات کلیدی: دانشگاه شیراز، قطب علمی جنوب کشور، قطب علمی ایران، رتبه علمی دانشگاه شیراز، جایگاه علمی دانشگاه شیراز، وضعیت علمی دانشگاه شیراز

آمار بازدید: 444 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image