ارتباط مستقیم با 30627 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه راه‌اندازی یک دانشگاه برتر در هر استان (17 آبان 91)

راه‌اندازی یک دانشگاه برتر در هر استان (17 آبان 91)

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه در هر استان باید یک دانشگاه در تراز دانشگاه‌های برتر وجود داشته باشد، افزود: این کار موجب عدم مهاجرت نیروهای نخبه به خارج از استان و کشور می‌شود



به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه گیلان، دکتر حسین نادری منش صبح امروز در چهل‌و‌چهارمین گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه‌ها که در گیلان در حال برگزاری است، با بیان اینکه در هر دولتی یک عامل و موتور پیش برنده وجود دارد، گفت: اگر بخواهیم عامل پیش برنده کشور را طی 10 تا 15 سال گذشته بررسی کنیم مهمترین عامل استعداد و توان علمی است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره دارند.


وی آموزش را محور اصلی دانشگاه دانست و گفت: هم اکنون در مقطع دکترا روش پژوهش محور را باید سرلوحه آموزش قرار دهیم.


وی با بیان اینکه در صورت آموزش درست و اصولی خروجی خوبی هم خواهیم داشت، تصریح کرد:‌دانشگاه نقش محوری در توسعه کشور و نظام و آموزش نقش مهمی در محوری شدن دانشگاه ایفا می‌کند.


نادری منش سه محور برای تربیت نیروی انسانی موفق را بیان کرد و گفت: آموزش نباید باری به هر جهت باشد بلکه باید هدفمند شود. در واقع دانشگاه باید هم حوزه باشد هم دانشگاه. محور دوم ارتقای سطح تربیتی و عرق ملی در بین دانشگاهیان است.


وی مهمترین خصلت دانش را وفاداری به وطن و خدمت به مردم دانست و ادامه داد: منظور از اینکه همه باید تحصیلات دانشگاهی داشته باشند این است که باید در هر زمینه‌ای نیروی کار متخصص تربیت شود.


معاون آموزشی وزارت علوم در ادامه معاونان آموزشی دانشگاه‌ها را محور تحولات دانشگاهی بیان کرد و گفت: معاونان آموزشی در ارتقای بعد فرهنگی و دینی دانشجویان نقش مهمی دارند.


وی با بیان اینکه باید در آموزش و پرورش و آموزش عالی تحولات جدی رخ دهد، افزود: رشته‌های دانشگاهی را باید به سمت رشته‌های کاربردی و مورد نیاز هر استان هدایت کرد.


نادری منش در خاتمه با اشاره به طرح آمایش ملی و استانی وزارت علوم گفت: این طرح در راستای بررسی نیازهای آموزشی و صنعتی هر استان به فراخور نیازهای بومی و استانی انجام می‌شود.

کلمات کلیدی: دانشگاه برتر هر استان، دانشگاه برتر، دانشگاههای برتر، طرح دانشگاه برتر استانی

آمار بازدید: 259 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image