ارتباط مستقیم با 30717 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تلاش برای حل مشکلات ارزی دانشجویان خارج از کشور (12 آبان 91)

تلاش برای حل مشکلات ارزی دانشجویان خارج از کشور (12 آبان 91)

مدیر کل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:باید سیاست های حمایتی از دانشجویانی که خارج از کشور تحصیل می کنند مانند پرداخت وام و... تدوین شود .


دکتر سید حسن مسلمی نایینی طی بازدید از غرفه مهر در نمایشگاه مطبوعات با اشاره به مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز بر تحصیل و زندگی دانشجویان خارج از کشور گفت :دانشجویان قشر خاص و عالمی هستند و نباید با آنها به گونه ای برخورد شود که اثری بدی بر آنها بگذارد و در بازگشت آنها تاثیر گذار باشد .

وی ادامه داد: ما اساتید ومتخصصان بسیاری داریم که با هزینه شخصی در خارج از کشور تحصیل کرده اند ودر حال حاضر در داخل کشور خدمت رسانی می کنند.

نایینی با بیان این که بسیاری از دانشجویان به امید ارز هزار تومانی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته اند و حالا پس گذراندن سه سال از تحصیلشان ناگهان نرخ ارز 3 برابر افزایش پیدا کرده است گفت : برای آن که این گونه دانشجویان با مشکلات کمتری روبرو شوند باید سیاست های حمایتی مانند ارائه وام و گرفتن تعهد کاری و ...تعریف شود .

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این افزایش ها سبب بازگشت دانشجویان نیز شده است گفت : تعدادی از این دانشجویان به دلیل مشکلات ناشی از افزایش قیمت ارز بازگشته اند .

مدیر کل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: ادامه تحصیل این دانشجویان در داخل کشور نیز نیاز به برنامه ریزی و جلسات فشرده دارد که در صورت درخواست ادامه تحصیل در داخل کشور به چه صورت این کارعملیاتی شود .


حضور کم رنگ مسائل دانشگاهی در رسانه ها

وی در ادامه با اشاره به نقش کم رنگ موضوعات دانشگاهی در رسانه ها گفت: باید خبرگزاری ها و رسانه ها فعال تر به موضعات و مشکلات دانشگاهیان بپردازند به خصوصرسانه ها می توانند در انتقال تجربیات اساتید و دانشجویان موثر باشند .

کلمات کلیدی: مشکلات ارزی دانشجویان، ارز دانشجویی، دانشجویان خارج از کشور، افزایش نرخ ارز، مشکلات ارز دانشجویی

آمار بازدید: 615 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
دانشجو شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۱

التماس میکنیم فکری به حال ما بکنید.دیگر توان مقابله با گرانی ارز را نداریم.رشته دندانپزشکی هستم و هزینه ها بالاست .خواهش میکنم به ما ارز مرجع بدهید

دانشجوی غیر بورسیه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۲

لطفا به ما ارز مرجع بدهید.به خدا نیمه راهیم و توان گرانی ارز را نداریم.هزینه دانشگاه دانشجویان دندانپزشکی خیلی زیاد است.در حالی که فوق لیسانس و phd از یک دهم هزینه ما هم کمتر است.

فاطمه شبکوهی شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۰

با سلام.با تشکر از اقای دکتر نایینی که ظاهرا تنها کسی هستند که درد دانشجویان خارج از کشور را واقعا درک میکنند.ما دانشجویان دندانپزشکی مبلغ بالایی را باید به دانشگاه بدهیم و هزینه های زندگی هم سرسام اور است.این قانون قطع شدن ارز مرجع انصافا باید برای دانشجویان جدیدالورود باشد نه ما که 4 سال است درس میخوانیم.خواهش میکنیم ما را دریابید.ما در وضعیت خیلی بدی هستیم.دیگر توان این هزینه ها را نداریم.لطفا کمکمان کنید.من یک دختر تنها با حساب ارز1000تومان امدم. باید چطور هزینه هایم را دربیاورم؟واقعا سران دولتم راضی هستند؟