ارتباط مستقیم با 30675 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد رتبه علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کشور و منطقه (7 آبان 91)

رتبه علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کشور و منطقه (7 آبان 91)

در آخرین گزارش رتبه‌بندی موسسات آموزشی در سال 2012 که توسط موسسه Scimago انجام می‌شود دانشگاه آزاد، دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم کشوری و به ترتیب دوم، پنجم و هفتم منطقه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا - منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در آخرین گزارش رتبه‌بندی موسسات آموزشی در سال 2012 که توسط موسسه Scimago انجام می‌شود و بر اساس برونداد علمی مندرج در پایگاه اطلاعات علمی Scopus ، رتبه بین المللی، منطقه‌ای و کشوری 45 دانشگاه ایران مشخص شد و دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم کشوری و به ترتیب دوم، پنجم و هفتم منطقه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.


در این رتبه‏ بندی که در سال دو بار توسط Scimago Institutions Rankings انجام می‌شود، برونداد علمی هر دانشگاه یا مرکز تحقیقاتی برگزیده بر مبنای هفت شاخص مختلف شامل تعداد مقالات (O)، درصد مقالات دارای همکاریهای بین المللی (IC)، تاثیر نرمالسازی شده تحقیقات (NI)، مقالات با کیفیت بالا (Q1)، اختصاصیت تحقیقات ( (Spec.نرخ برتری (Exc.) و داشتن نقش رهبری در تولیدات علمی (Leadership) بررسی می‏ شود.


شاخص تاثیر نرمال سازی شده تحقیقات، نشانگر تعداد ارجاعات به مقالات یک موسسه تحقیقاتی نسبت به متوسط جهانی است. در شاخص NI، عدد بیش از یک نشان دهنده آن است که مقالات موسسه علمی مورد بررسی بیش از متوسط جهانی مورد ارجاع قرار گرفته است. شاخص مقالات با کیفیت بالا، نشانگر درصد مقالات یک موسسه است بر اساس شاخص تاثیر مجلات در 25 درصد نخست مجموعه مجلات نمایه شده در Scopus شده به چاپ رسیده‏‌اند. شاخص اختصاصیت تحقیقات نشان‌دهنده میزان تمرکز تحقیقات در هر موسسه علمی بر گرایش‏‏های علمی خاص است.


شاخص SI، نشانگر میزان تمرکز تحقیقات در یک دانشگاه یا موسسه تحقیقاتی بر روی گرایش‌های علمی مشخص است که با اعداد بین صفر (عدم تمرکز تحقیقات) تا یک (تمرکز کامل بر روی یک گرایش علمی) نمایش داده می‌شود. شاخص نرخ برتری نشان دهنده درصد مقالات یک موسسه است که جزو 10 درصد برتر مقالات پرارجاع در پایگاه اطلاعات علمی Scopus قرار دارند. شاخص داشتن نقش رهبری در تولیدات علمی نشانگر تعداد مقالاتی است که نویسنده مسئول در آنها وابسته به دانشگاه تحت بررسی است.

کلمات کلیدی:دانشگاه علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی، جایگاه علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، رتبه علمی دانشگاه آزاد، رتبه علمی دانشگاه تهران

آمار بازدید: 603 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
fateme دوشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱

ali bud