ارتباط مستقیم با 30668 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ایجاد فرهنگ تبعیض با پذیرش دانشجوی پولی (2 آبان 91)

ایجاد فرهنگ تبعیض با پذیرش دانشجوی پولی (2 آبان 91)

عضو بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه احساس بی‌عدالتی اثرات مخرب بسیاری را به وجود می‌آورد، گفت: پذیرش دانشجوی پولی در دانشگاه‌های دولتی فرهنگ تبعیض ایجاد می‌کند.



مصطفی حضوری در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پذیرش دانشجوی پولی را یکی از دغدغه‌های مجموعه دانشجویی دانست و اظهار کرد: در این زمینه هنوز هم سوالات زیادی مطرح است؛ از طرفی دانشجویان نیز بیانیه‌ها و نامه‌هایی را صادر می‌کنند و این موضوع را نیز در جلسات متعدد با وزیر علوم مطرح کرده‌اند که این نشان می‌دهد فضای دانشجویی در این زمینه هنوز توجیه نشده است.


وی دغدغه دانشجویان را ایجاد احساس تبعیض و بی‌عدالتی عنوان کرد و گفت: این که فردی سال‌ها تلاش و کوشش می‌کند که وارد دانشگاهی معتبر شود و فردی دیگر با سیستم پولی و بدون زحمت وارد دانشگاه شود، باعث ایجاد نوعی احساس تبعیض در بین دانشجویان می‌شود.


حضوری افزود: البته مسوولان وزارت علوم نیز در این زمینه استدلال دارند و معتقدند که دانشگاه نیز نیازمند این دانشجوهاست و علاوه بر تامین هزینه‌ها از سوی دانشجویان، از ظرفیت مازاد دانشگاه استفاده شده و دانشجوی پولی جای کسی را نمی‌گیرد.


وی ادامه داد: همواره در تنها موردی که تفاوتی بین ثروتمند و فقیر وجود نداشته بحث ورود به دانشگاه بوده است که تنها به هوش و استعداد فرد برمی‌گردد؛ اما با این شرایط باز هم عامل پول پررنگ‌تر شده و این ابهام به وجود می‌آید که چرا شخصی که پول دارد باید بدون زحمت در کنار دانشجویی که سال‌ها تلاش کرده قرار بگیرد.


عضو بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) یکی دیگر از استدلال‌های وزارت علوم را کاهش خروج دانشجو از کشور به واسطه پذیرش دانشجوی پولی دانست و بیان کرد: وزارت علوم معتقد است که خروج دانشجو از کشور اثرات مخرب فرهنگی و اقتصادی را به همراه دارد؛ اما تاثیر فرهنگ تبعیض و بی عدالتی چه خواهد شد؟


وی افزود: مسوولان وزارت علوم نباید همیشه هر مسئله‌ای را با معادلات خود بسنجند، بلکه باید گاهی اوقات به احترام افکار عمومی موضع خود را تغییر دهند.


حضوری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا پذیرش دانشجوی پولی نمی‌تواند به توسعه علم در کشور کمک کند؟ گفت: دانشجویی که با سیستم پولی وارد دانشگاه می‌شود، نمی‌تواند به اندازه شخصی که سال‌ها زحمت کشیده به توسعه علمی کمک کند؛ چرا که کسانی که در دانشگاه‌های بزرگ کشور تحصیل می‌کنند، دارای هوش و استعداد خاصی هستند.

کلمات کلیدی: دانشجوی پولی، پذیرش دانشجوی پولی، دانشجوی شهریه ای، پذیرش دانشجو

آمار بازدید: 383 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image