ارتباط مستقیم با 30679 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه شرکت بیش از 700نفر از شعرای جوان در جشنواره شعر طلاب و دانشجویان (1 آبان 91)

شرکت بیش از 700نفر از شعرای جوان در جشنواره شعر طلاب و دانشجویان (1 آبان 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم از شرکت بیش از 700نفر از شعرای جوان در جشنواره شعر طلاب و دانشجویان خبر داد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جلیل دارا مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از شرکت بیش از 700 نفر از شعرای جوان در دومین جشنواره ملی شعر طلاب و دانشجویان خبر داد.


وی در نشست خبری دومین جشنواره ملی شعر طلاب و دانشجویان کشور با بیان اینکه یکی از اقدامات شعرای ما همواره حفظ و حراست از تمدن غنی ایرانی- اسلامی بوده است، گفت: تمدن ایران با ورود اسلام دارای فرهنگ غنی تری شد و ذوق و نبوغ شاعران ما نیز ازهمین فرهنگ غنی نشات می‌گیرد.


دارا افزود:با ورود انقلاب اسلامی و نگاه جدیدی که به فرهنگ و تمدن کشور عرضه کرد نیز نسل جدیدی از شعرا وارد عرصه شعر و ادب شدند.


دارا با اشاره به اینکه 80 درصد از شرکت کنندگان این جشنواره دانشجویان و 20 درصد طلاب هستند، گفت: بیش از 700 نفر از شعرای جوان کشور با ارسال 9 هزار اثر و در 3 رشته شعر، مجموعه شعر منتشر نشده و مقاله با موضوعاتی نظیر شهدای جهاد علمی، انقلاب اسلامی، اهل بیت و یک بخش آزاد، در این جشنواره به رقابت می پردازند.


وی همچنین، همراهی طلاب و دانشجویان به سمت فرهنگ انقلاب اسلامی، شناسایی استدلال‌های برتر شعر اسلامی، پیوند حوزه و دانشگاه و سوق دادن دانشجویان به آموزه‌های دینی را از اهداف این جشنواره برشمرد.


مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم از رشد 50 درصدی ارسال آثار به این جشنواره نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: 70 درصد از شرکت کنندگان این جشنواره را آقایان و 30 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.


وی با اشاره به اینکه در اختتامیه این جشنواره شب شعری به منظور پاسداشت شهدای جهاد علمی برگزار می شود، افزود: جایزه ادبی شهید احمد زارعی از شعرای انقلاب اسلامی نیز در این جشنواره اهداء خواهد شد.


دارا همچنین گفت: در این جشنواره که دبیرخانه آن در دانشگاه صنعتی شیراز مستقر است، 29 نفر به عنوان برگزیده انتخاب شده و جوایز نقدی به آنان تعلق می‌گیرد که جایزه ویژه یک میلیون تومان خواهد بود.


بر اساس این گزارش، این جشنواره اول و دوم آبان‌ماه سال جاری در تالار حافظ شهر شیراز برگزار می‌شود.

کلمات کلیدی: جشنواره شعر طلاب و دانشجویان، شعرای جوان، دانشجویان شاعر، طلاب شاعر

آمار بازدید: 339 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image