ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد جزئیات آماری کنکور دانشگاه آزاد (تیر 91)

جزئیات آماری کنکور دانشگاه آزاد (تیر 91)

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به برگزاری کنکورهای غیرپزشکی و پزشکی این دانشگاه گفت: تعداد داوطلبان کنکور غیرپزشکی 13 درصد کاهش اما تعداد داوطلبان پزشکی 14 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.


به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله سجادی جاغرق در نشست خبری امروز افزود: کنکور گروه غیرپزشکی دانشگاه آزاد در روزهای 15 و 16 تیرماه با حضور 491 هزار و 261 داوطلب برگزار می‌شود.

وی افزود: 49 درصد داوطلبان را زنان و 51 درصد آنها را مردان تشکیل ‌می‌شود که تعداد داوطلبان این گروه نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است.

سجادی جاغرق با اشاره به جزئیات برگزاری آزمون در نوبتهای صبح و بعدازظهر خاطرنشان کرد:‌‌ آزمون صبح راس ساعت 8 صبح و آزمون بعدازظهر راس ساعت 16 آغاز می‌شود و یک ساعت پیش از آزمون درب حوزه‌ها بسته خواهد شد. 385 واحد دانشگاه آزاد مجری برگزاری آزمون هستند.

رئیس آزمون دانشگاه آزاد یادآور شد: پذیرش در 439رشته و 7هزار و 477رشته-محل صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تغییر امکان قبولی در انتخاب هفتم در این دوره از کنکور دانشگاه آزاد گفت: پس از اعلام نتایج نهایی در هفته دوم شهریورماه فرصت دوباره‌ای با امکان انتخاب رشته مجدد برای داوطلبانی که پذیرفته نشده‌اند فراهم می‌شود. در واقع انتخاب هفتم با انتخاب رشته مجدد انجام می‌گیرد.

جاغرق تاکید کرد: داوطلبان از همراه داشتن هر نوع وسیله اضافی به خصوص تلفن همراه خودداری کنند چرا که در صورت داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش به 10 سال محرومیت از آزمون محکوم می‌‌شوند.

وی درباره بیشترین داوطلبان در گروه‌های مختلف امتحانی اظهار داشت: گروه ریاضی در کنکور غیرپزشکی دارای بیشترین میزان داوطلب است که بیش از 250 هزار داوطلب در این گروه شرکت کردند.

رئیس آزمون دانشگاه آزاد اضافه کرد: مجموعه 4 گروه علوم انسانی با بیش از 97 هزار داوطلب، مجموعه 3 علوم انسانی با حدود 52 هزار داوطلب بیشترین میزان داوطلبان را در خود جای داده است.

وی افزود: در مجموعه گروه علوم تجربی و کشاورزی 72 هزار و 241 نفر، در مجموعه گروه زبان 12 هزار و 63 نفر و در مجموعه گروه هنر 6 هزار و 664 نفر شرکت کرده‌اند. تنها در گروه ریاضی و علوم انسانی اکثریت با مردان است و در سایر گروه‌ها اکثریت با زنان داوطلب است.

جاغرق با اشاره به توزیع کارت کنکور دانشگاه آزاد گفت: تا کنون 64 درصد داوطلبان معادل 312 هزار و 825 نفر کارت کنکور خود را دریافت کردند و از سایر داوطلبان خواسته می‌شود تا در اسرع وقت نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند.

وی با اشاره به تعداد داوطلبان شرکت کننده در کنکور دانشگاه آزاد و نسبت پذیرش این تعداد یادآور شد: نسبت پذیرش در کل آموزش عالی به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که به اندازه داوطلبان، صندلی دانشگاه وجود دارد و سعی کرده‌ایم 70 درصد ظرفیت را به سلایق داوطلبان نزدیک کنیم.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد درباره کنکور گروه پزشکی دانشگاه آزاد اظهار داشت: این کنکور در روز 29 تیرماه برگزار می‌شود و 245 هزار و 299 داوطلب در آن شرکت می‌کند که این تعداد نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است. 68 درصد داوطلبان گروه پزشکی را زنان تشکیل می‌دهد.

وی درباره کنکور دکترای دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: تا کنون نتایج اولیه 10 رشته دکترا به گروه‌های آموزشی ارایه شده است و تا اواخر تیرماه با داوطلبانی که قرار است به مصاحبه دعوت شوند تماس گرفته و مصاحبه‌ها انجام خواهد شد.

جاغرق افزود:‌83 رشته در دوره دکترای تخصصی دانشگاه آزاد برگزار می‌‌شود که 2500 نفر در فرآیند با آزمون و 500 نفر در فرآیند بدون آزمون در این دوره پذیرش خواهند شد.
منبع: خبرگزاری مهر

کلمات کلیدی: جزئیات آماری کنکور دانشگاه آزاد، جزئیات کنکور دانشگاه آزاد، کنکور دانشگاه آزاد، کنکور پزشکی دانشگاه آزاد، کنکور غیر پزشکی دانشگاه آزاد

آمار بازدید: 522 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image