ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه برخورداری مربیان در حال تحصیل در خارج از ارز تحصیلی با نرخ مرجع (29 مهر 91)

برخورداری مربیان در حال تحصیل در خارج از ارز تحصیلی با نرخ مرجع (29 مهر 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان از مسئولان بانک مرکزی خواست تا مربیان دانشگاه‌ها که به صورت مامور به تحصیل در خارج از کشور تحصیل می‌کنند نیز از ارز تحصیلی با نرخ مرجع برخوردار شوند.


حسن مسلمی نائینی، معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به آغاز توزیع سه هزار و 124 معرفی‌نامه ارز دانشجویی از امروز، از مسئولان بانک مرکزی خواست تا مربیان دانشگاه‌ها که به صورت مامور به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور تحصیل می‌کنند نیز از ارز تحصیلی با نرخ مرجع برخوردار شوند.

به گفته وی مربیان دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیرانتفاعی و مراکز اجرایی کشور که با حکم ماموریت تحصیلی اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های خارجی مشغول به تحصیل هستند مشمول ضوابط فعلی بانک مرکزی برای دریافت ارز به نرخ مرجع نمی‌شوند.

معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم با بیان اینکه این مربیان مانند بورسیه‌های وزارت علوم از مقرری و شهریه تحصیلی برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: این افراد فقط حق ماموریت ریالی دریافت می‌کنند در این در حالی است که با هزینه‌های بالای زندگی خارج از کشور، با مشکلات تهیه ارز نیز مواجه هستند.

به گفته وی 300 تا 400 نفر از مربیان دانشگاه آزاد که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند تقاضاهای مکرر خود را برای دریافت ارز به نرخ مرجع به وزارت علوم ارسال کرده‌اند.

مسلمی با بیان اینکه نامه‌ای از سوی وزارت علوم به بانک مرکزی برای تخصیص ارز با نرخ مرجع به مربیان مامور به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور ارسال شده است، گفت: این مربیان، تعهد داده‌اند که پس از بازگشت به کشور، دو برابر مدت تحصیل خود به خدمت در دانشگاه‌های داخلی بپردازند و برخی از آنها هم وثیقه‌های چندصد میلیونی سپرده‌اند پس اعطای ارز مرجع به این افراد کاملا توجیه دارد.

کلمات کلیدی: ارز تحصیلی، ارز دانشجویی، مربیان در حال تحصیل در خارج، ارز مربیان مشغول به تحصیل در خارج

آمار بازدید: 447 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image