ارتباط مستقیم با 30682 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی اجرای نظام تیپ‌بندی پژوهشی در مدارس علمیه خواهران (24 مهر 91)

اجرای نظام تیپ‌بندی پژوهشی در مدارس علمیه خواهران (24 مهر 91)

نظام تیپ‌بندی پژوهشی مدارس علمیه خواهران توسط مدیریت برنامه‌ریزی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران اجرایی می‌شود.


به گزارش خبرگزاری مهر، نظام تیپ بندی پژوهشی، مدارس علمیه را در سه سطح (تیپ) متفاوت تیپ‌بندی می‌کند و درحال حاضر شاخص‌ها و مولفه‌های محیط پژوهشی در پنج فصل شامل تشکل‌ها، نیروی انسانی، امکانات، فضای پژوهشی و فعالیتها استخراج شده و برای تعیین وزن در جدول قرار گرفته است.

این شاخص‌ها در حال توزیع در سطح مدارس علمیه است، تا معاونین پژوهش مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه خواهران نظرات خود را نسبت به وزن هر مولفه و شاخص بیان کرده و براساس برآیند کلی آن، وزن شاخص‌ها در هر تیپ مشخص شود؛ پس از تعیین چارچوب تیپ، اطلاعات مدارس دریافت می‌شود و تمام مدارس در یکی از سه تیپ دسته‌بندی می‌شوند.

تیپ‌بندی پژوهشی مدارس علمیه باعث می‌شود سطح انتظار از انجام فعالیت‌های پژوهشی از مدارس علمیه و سنجش و ارزیابی فعالیت ها عادلانه و واقع‌بینانه صورت پذیرد.

درحال حاضر در امتیازدهی به گزارش عملکرد پژوهشی مدارس علمیه، صرفا به عملکرد پژوهشی آن توجه می‌شود، اما پس از تیپ‌بندی مدارس، هر مدرسه با مدارس هم‌تیپ مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

در این راستا حجت‌الاسلام حصاری مدیر برنامه‌ریزی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران اعلام کرد که پس از اجرای تیپ‌بندی پژوهشی مدارس، قطب‌بندی پژوهشی استان‌ها و مناطق نیز انجام خواهد پذیرفت؛ به نحوی که در آینده براساس کیفیت‌ها و ظرفیت‌هایی که استان‌ها و مناطق مختلف ارائه کرده و به فعالیت در می‌آورند، استان‌ها متناسب با آن قابلیت قطب‌بندی می‌شوند.

بر این اساس مشخص می‌شود، هر استان قطب کدام یک از فعالیت‌های پژوهشی یا علمی‌پژوهشی در مجموعه حوزه‌های علمیه خواهران باشد.

کلمات کلیدی: مدارس علمیه خواهران، نظام تیپ‌بندی پژوهشی، حوزه‌های علمیه خواهران، مدارس علمیه، تیپ‌بندی پژوهشی مدارس علمیه

آمار بازدید: 402 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image