ارتباط مستقیم با 30669 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه افزایش 100درصدی بودجه عمرانی دانشگاه های کشور (خرداد 91)

افزایش 100درصدی بودجه عمرانی دانشگاه های کشور (خرداد 91)

افزایش 100درصدی بودجه عمرانی دانشگاه های کشور


معاون اداری مالی وزیر علوم از افزایش 100درصدی بودجه عمرانی دانشگاه های کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر متکان ظهر چهارشنبه در چهارمین نشست هیئت امنای دانشگاه مازندران با بیان اینکه هزینه های جاری دانشگاهها در کشور 43 درصد رشد داشته که نشان دهنده اهمیت دولت به سرمایه گذاری در بخش های مختلف دانشگاه ها است گفت: این افزایش اعتبار شامل دانشگاههای مازندران می شود.

معاون اداری، مالی وزارت علوم تصریح کرد: هزینه های جاری دانشگاههای کشور از هزار و 800 میلیارد تومان به دوهزار و 750 میلیارد تومان افزایش یافته است.

متکان ادامه داد: بودجه عمرانی دانشگاهها از 530 میلیارد تومان به هزار و 100میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به افزایش پروژه های تحقیقاتی در زمینه های آموزشی، پژوهشی، اداری و فرهنگی تاکید کرد: پروژه های تحقیقاتی به خصوص در دولت نهم و دهم رشد چشمگیری داشته ، اما با این وجود رشد تحصیلات تکمیلی نیازمند حمایت و سرمایه گذاری بیشتر در امر تجهیزات است که دولت درخصوص افزایش بودجه این بخش قول مساعد داده است.

معاون اداری، مالی وزارت علوم اظهار داشت: محدودیت بودجه ای برای جذب هیات علمی در دانشگاهها وجود ندارد و علاوه بر سهم دانشگاهها 500 میلیارد تومان نیز به صورت مازاد به دانشگاهها برای حق سهم افزایش هیئت علمی دانشگاه در نظر گرفته شده است.

وی درخصوص نیروهای شرکتی و قراردادی در دانشگاهها و زیر مجموعه وزارت علوم گفت: از آنجایی که دانشگاهها بصورت هیئت امنایی هستند بر اساس ماده 20 قانون برنامه پنجم موظف شدند مسئولیتهای تصدی گری شامل سلف؛ تاسیسات؛ باغبانی؛ خوابگاهها را به بخش خصوصی واگذار کرده و بخش حاکمیتی را شامل انتظامات و خدماتی و افرادی را که در داخل سیستم اداری خدمت می کنند تبدیل وضعیت کنند.
خبرگزاری مهر

آمار بازدید: 341 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image