ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه رییس دانشگاه علمی‌کاربردی استان زنجان: فرهنگ تربیت دانشجوی مهارتی، هنوز جا نیفتاده است (17 مهر 91)

رییس دانشگاه علمی‌کاربردی استان زنجان: فرهنگ تربیت دانشجوی مهارتی، هنوز جا نیفتاده است (17 مهر 91)

رییس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان زنجان، گفت: فرهنگ تربیت دانشجوی مهارتی هنوز جا نیفتاده است.




به گزارش خبرنگار «دانشگاهي» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، محمد فتحی در جمع خبرنگاران، گفت: قدرتمندی جوامع امروز در رشد علم و توانمندسازی نیروی انسانی است و جامعه‎ای پیشرفت خواهد کرد که رهبران آن به پیشرفت علم و دانش توجه ویژه‌ای داشته باشند.



وی افزود: مهم‏ترین وظیفه آموزش عالی، پاسخ‌گویی به نیازهای اولویت‌دار جامعه است و دانشگاه‎ها باید در مقاطع زمانی مختلف نیازهای خاص را تشخیص داده و در رفع آن بکوشند.



وی خاطرنشان کرد: دغدغه بعدی دانشگاه‎ها اشتغال دانش‌آموختگان و بازخورد اشتغال آن‌ها در محیط‌های مرتبط است و دانشگاه‎ها باید در تربیت نیروی انسانی بین آموزش‌ها و نیاز عمده بازار کار تناسب ایجاد کنند و توسعه سرمایه انسانی زمانی شکل می‌گیرد که زنجیره بازار کار، آموزش و بسترهای جذب این محصولات آموزشی به خوبی تعریف و پیاده‎سازی شوند.



وی با تاكيد بر اينكه عدم تناسب این سه مورد سبب خدشه‌دار شدن آموزش دانشگاه‌ها و عدم اعتماد بازار کار به آموزش و سرخوردگی دانش‌آموختگان و در نهایت موجب مشکلات و آسیب‌های اجتماعی می‎شود، خاطرنشان كرد: نظام جامع ملی مهارت در راستای اهداف و برنامه‌های کشور در تربیت نیروهای کارآمد خواهد بود که این نظام با کمک و حمایت دستگاه‎های ذی‌ربط مشاغل کشور با علم و تکنولوژی جدید بازتعریف خواهند شد، به گونه‎ای که مشاغل بومی و سنتی در اولویت قرار گیرند.



فتحی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید 50 درصد دانشجویان در محیط‌های علمی‌کاربردی تحصیل کنند و در انتهای چشم‌انداز 1404 نیز باید این میزان به 70 درصد برسد.



وی با بيان اینکه تمرکز بیش از حد دانشگاه‎‌ها و استادان بر مباحث تئوری، از مشکلات این نظام آموزشی است، تصريح كرد: کم بودن امکانات دانشگاهی، تجهیزات و فضای محیط کار جزو این موانع است و ما در صدد این فرهنگ‌سازی هستیم که محیط کار پذیرای دانشجویان مهارتی باشد و مدرسان را نیز به صورت مهارتی تربیت می‎کنیم.



وی افزود: هم‌اکنون در استان زنجان 16 مرکز آموزش علمی‌کاربردی وجود دارد که 10 مرکز در شهر زنجان و 6 مرکز نیز در شهرستان‌های تابعه استان واقع شده است. همچنین تأسیس 4 مرکز نیز در دست اقدام است که تا بهمن‌ماه افتتاح خواهند شد.



این مقام مسئول با بيان اينكه در حال حال حاضر بیش از 9400 دانشجو در 100 رشته در حال تحصیل هستند، تصريح كرد: از اين تعداد 48 درصد رشته‎‌ها در حوزه صنعت و 30 درصد در حوزه مدیریت و خدمات و 7 درصد در حوزه فرهنگ و هنر و 10 درصد نیز در حوزه کشاورزی است.



وی اعلام کرد: می‎توانیم ادعا کنیم دانشگاه علمی‌کاربردی در حوزه مدرسان قوی‎ترین دانشگاه است، زیرا نظارت قوی بر مدرسان وجود دارد.


کلمات کلیدی: دانشگاه علمی‌کاربردی استان زنجان، تربیت دانشجوی مهارتی، دانشجوی مهارتی، دانشگاه علمی‌کاربردی، علمی کاربردی زنجان

آمار بازدید: 347 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image