ارتباط مستقیم با 30670 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه امکان تحصيل در دانشگاه براي پیش‌دانشگاهیان فراهم شد (16 مهر 91)

امکان تحصيل در دانشگاه براي پیش‌دانشگاهیان فراهم شد (16 مهر 91)

معاون دانشگاه پیام‎نور زنجان گفت: دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی می‎توانند با شرکت در آزمون فراگیر این دانشگاه، سال آینده دانشجوی دانشگاه پیام‎نور باشند.

سیدسعید صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهي خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، با بیان اینکه علاوه بر فارغ‌‎التحصیلان دانشگاهی، دانش‎آموزان پیش‌دانشگاهی نیز می‎توانند در آزمون فراگیر ثبت‎نام کنند، تصریح کرد: چنانچه دانش‎آموزان پیش‌دانشگاهی در آزمون فراگیر پذیرفته شوند و حداکثر تا شهریورماه سال آینده فارغ‎التحصیل شوند، می‌توانند از مهرماه سال آینده دانشجوی دانشگاه پیام‎نور باشند.
وی اظهار کرد: شرکت در آزمون فراگیر برای دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی فرصتی است تا تحصیل در دانشگاه را برای سال آینده خود رزرو کنند و این فرصت شامل دانشجویان مقطع کارشناسی جهت ورود به مقطع کارشناسی ارشد می‎باشد.
این مسئول ادامه داد: در سال تحصیلی جاری بیش از یک‌هزار دانشجو در دانشگاه‏های پیام‎نور استان از طریق کنکور سراسری پذیرفته شده‌اند.
صفوی با بیان اینکه پذیرش دانشجو از طریق آزمون فراگیر در مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: زمان ثبت‎نام در مقطع کاردانی از 12 تا 18 مهرماه ودر مقطع کارشناسی ارشد نیز 16 تا 24 مهرماه انجام می‎شود.
وی افزود: متقاضیان شرکت در آزمون‎های فراگیر دانشگاه پیام‎نور می‌توانند دفترچه‎های فراگیر این دانشگاه را از دانشگاه پیام‎نور و سايت سازمان سنجش دریافت کنند.
معاون دانشگاه پیام‎نور استان زنجان ابراز کرد: دانشگاه‎های پیام‌نور استان دارای 176 رشته فعال است که در دو نوبت بهمن سال‌جاری و مهرماه سال آینده از طریق آزمون فراگیر دانشجو جذب خواهد کرد.
صفوی با اشاره به تعداد رشته‎های فراگیر موجود در واحدهای دانشگاه‎های پیام‏‎نور استان، عنوان کرد: در شهر‎های ابهر 33 رشته، ایجرود 6 رشته، خرم‌دره 11 رشته، زنجان 55 رشته، سلطانیه 9 رشته، صائین‌قلعه 9 رشته، خدابنده 17 رشته، طارم 12 رشته و ماه‌نشان نیز 14 رشته در دفترچه‎های فراگیر لحاظ شده است که ظرفیت هر رشته در بهمن‎ماه 30 نفر و مهرماه 92 نیز 30 نفر خواهد بود.
وی ادامه داد: رشته‎های ادبیات فارسی، ریاضی، شیمی در چند گرایش و زمین‎شناسی نیز در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو مي‌پذيرند. در سال‌جاری نیز مقدمات لازم برای پذیرش دانشجو در این مقطع تحصیلی فراهم شده است.
این مقام مسئول متذکر شد: در راه‌اندازي مقطع دکترای رشته شیمی در شهرستان ابهر موافقت اولیه انجام شده است و مراحل نهایی ایجاد این رشته در حال پیگیری است.

کلمات کلیدی: ادامه تحصیل پیش‌دانشگاهیان، دانشگاه پیام‎نور زنجان، دانشگاه پیام‎نور، فراگیر پیام نور، تعداد رشته‎های فراگیر پیام نور

آمار بازدید: 313 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image