ارتباط مستقیم با 30681 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش افزایش بودجه امور دانشجويي و استخدام 800 عضو هيات علمي جديد (15 مهر 91)

افزایش بودجه امور دانشجويي و استخدام 800 عضو هيات علمي جديد (15 مهر 91)

وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي با اشاره به مسائل دانشجويي و فرهنگي در وزارت بهداشت، گفت:‌در اين زمينه مسائل و مشكلات بودجه‌اي داريم كه از دانشگاه‌ها مي‌خواهم تا اين مشكلات سبب نشود بر سر راه خدمت رساني به دانشجويان مشكلي ايجاد شود. خبرهايي درباره تقليل كمي و كيفي غذاي دانشجويان داشته‌ايم كه انتظار آن است دانشگاه‌ها طبق معمول گذشته در اين زمينه فعاليت كنند.




به گزارش خبرنگاردانشگاهي ايسنا، دكتر مرضيه وحيد دستجردي صبح امروز در هفتاد و دومين اجلاس روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي، تاكيد كرد: تلاش مي‌شود تا مشكلات بودجه‌اي دانشگاه‌ها مرتفع شود. اين روزها تمام ساعات روز به دنبال رفع مشكلات بودجه‌اي و ارزي هستيم. در اين راستا حق جذب كاركنان نبايد باعث نگراني روساي دانشگاه‌ها شود.



اخذ مجوز جذب 800 عضو هيات علمي جديد


وزير بهداشت در ادامه با بيان اينكه اقدامات بسيار خوبي در زمينه تامين نيروي انساني انجام داده‌ايم، افزود: طي سه سال گذشته جمعيت خوبي به اساتيد كشور اضافه شده است. اخيرا نيز مجوز جذب 800 عضو هيات علمي را گرفته‌ايم كه ميان دانشگاه‌ها توزيع خواهد شد.


وي با اشاره به اقدامات انجام شده در زمينه آموزش علوم پزشكي نيز گفت: امتحانات بورد تخصصي اخيرا برگزار شد و سه كميته و هيات در اين زمينه فعاليت كردند. آزمون دستياري نيز با بهترين كيفيت برگزار شد و دستياران به دانشگاه‌ها معرفي شدند. لازم است دانشگاه‌ها در زمينه تربيت نيروي بومي و محلي حركتي كنند و ما حتما از اين موضوع حمايت مي‌كنيم.



افزايش قطب‌هاي علمي به 30 قطب


وي همچنين افزود: قطب‌هاي علمي در زمينه علوم پزشكي به 30 قطب افزايش يافته‌اند. اگر دانشگاه‌ها بتوانند ظرفيت بيشتري را به دستياران اختصاص دهند وضعيت رسيدگي‌هاي تخصصي بيشتر خواهد شد.



تاكيد بر طب سنتي و رشته‌هاي ميان رشته‌اي


دستجردي همچنين به فارغ التحصيلي جمعي از دانشجويان طب سنتي در شهريور ماه امسال اشاره كرد و گفت: دانشكده طب سنتي دانشكده‌اي است كه اگر زيرساخت‌هايش آماده شود بسيار موثر خواهد بود. رشته‌هاي ميان رشته‌اي نيز موارد بسيار مهمي هستند كه دانشگاه‌ها بايد به آن بپردازند.


وي با اشاره به اقدامات انجام شده براي تربيت تخصص پزشك خانواده نيز گفت: تمام دانشگاه‌ها بايد در اين زمينه با دانشگاه علوم پزشكي تهران همكاري كنند. برنامه پزشك خانواده برنامه كليدي وزارت بهداشت است كه اكنون در مسير صحيحي جريان دارد.



مقالات علوم پزشكي از رشد جدي برخودار است


وزير بهداشت در ادامه به رتبه علوم پزشكي ايران در منطقه و جهان اشاره كرد و گفت: رتبه علوم پزشكي ايران در دنيا 19 و داروسازي ايران 16 است. امروز در زمينه تحقيقات پايه و بنيادين براي رفع نيازهاي كشور در مرحله بسيار خوبي قرار داريم. سهم علوم پزشكي از مقالات و استنادات افزايش يافته به طوري كه اكنون سهم گروه پزشكي از 32 درصد سال 2000 به 46 درصد در سال 2009 ارتقا يافته است. مقالات علوم پزشكي از رشد جدي برخودار بوده است.


وي با اشاره به فعاليت 11 شبكه تحقيقاتي در كشور ادامه داد: فناوري‌هاي دارويي و تجهيزات پزشكي بر ريل صحيح خود قرار دارد. اميدواريم تا پايان امسال تعداد ديگري از داروها و تجهيزات پزشكي پيشرفته را رونمايي كنيم.



دانشگاه‌ها مسائل صنفي دانشجويي را رفع كنند


دستجردي در ادامه با اشاره به مسائل دانشجويي و فرهنگي در وزارت بهداشت افزود: در اين زمينه مسائل و مشكلات بودجه‌اي داريم از دانشگاه‌ها مي‌خواهم تا اين مشكلات سبب نشود بر سر راه خدمت رساني به دانشجويان مشكلي ايجاد شود. خبرهايي درباره تقليل كمي و كيفي غذاي دانشجويان داشته‌ايم كه انتظار آن است دانشگاه‌ها طبق معمول گذشته در اين زمينه فعاليت كنند.



بودجه امور دانشجويي افزايش مي‌يابد


وزير بهداشت در خاتمه با تاكيد بر آنكه به دنبال افزايش بودجه و تخصيص بودجه‌هاي مناسب براي امور دانشجويي هستيم، ادامه داد: با وجود كمبودها و كسري‌هاي بودجه‌اي بايد به دنبال آن باشيم كه بودجه‌هاي اين بخش به صورت كامل و صددرصد تخصيص يابد.

کلمات کلیدی: افزایش بودجه امور دانشجويي، استخدام عضو هیات علمی، استخدام هیئت علمی، جذب عضو هیئت علمی، مقالات علوم پزشكي، استخدام هیئت علمی علوم پزشکی

آمار بازدید: 482 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image