ارتباط مستقیم با 30424 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه بررسی ورود دانشگاه‌های جدید و مراکز تحقیقاتی به طرح سربازی نخبگان

بررسی ورود دانشگاه‌های جدید و مراکز تحقیقاتی به طرح سربازی نخبگان

معاون شناسایی و جذب و امور فرهنگی بنیاد ملی نخبگان از ارائه پیشنهاداتی برای اعمال تغییرات در طرح خدمت سربازی نخبگان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از پنج هزار طرح تحقیقاتی در قالب خدمت سربازی نخبگان اجرایی شده است.


دکتر سیدحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری ایسنا با اشاره به نحوه اجرای طرح خدمت سربازی برای نخبگان، افزود: ستاد کل نیروهای مسلح یک سری نیازهای پژوهشی دارد و این طرح‌ها در اولویت کاری آنها قرار دارد.

وی با تاکید بر این که این طرح‌ها در دانشگاه‌های زیر مجموعه حوزه دفاعی کشور و مراکز تحقیقاتی زیر نظر نیروهای مسلح اجرایی می‌شود، اظهار داشت: در آیین نامه جدید حمایت از نخبگان درصدد هستیم که در طرح خدمت سربازی نخبگان تغییراتی را اجرایی کنیم.

حسینی در این باره یادآور شد: در این آیین‌نامه پیشنهاد شده است که در طرح خدمت سربازی نخبگان علاوه بر دانشگاه‌ها و مراکز تحت نظر ستاد کل نیروهای مسلح، سایر مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها نیز اضافه شوند.

معاون شناسایی، جذب و امور فرهنگی بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه این پیشنهاد لازم است با موافقت نیروهای مسلح صورت گیرد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر طرح خدمت سربازی نخبگان در حال اجرا است و تاکنون بیش از 5 هزار پروژه تحقیقاتی اجرایی شده است.

حسینی همچنین با اشاره به حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان از دوره‌های پسا دکتری، افزود: دو نوع پسا دکتری داریم یکی پسا دکتری مربوط به جایزه علامه طباطبایی که استادان برنده این جایزه می‌توانند تا چهار نفر محقق پسا دکتری پذیرش کنند که این تعداد قابل افزایش است.

وی گروه دیگر را افرادی دانست که بر اساس تعاریف بنیاد استعداد برتر شناخته می‌شوند و اضافه کرد: این افراد می‌توانند پس از دوره گذراندن دوره دکتری، تقاضای ورود به دوره پسا دکتری را ارائه دهند.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر این طرح بدون هیچ تغییری در حال اجرا است و علاوه بر آن درصدد گسترش این دوره‌ها نیز هستیم.

آمار بازدید: 410 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image