ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه اخذ شهریه از دانشجویان سنواتی ورودی قبل از 90 پاسخ مسئولان 2 دانشگاه (12 مهر 91)

اخذ شهریه از دانشجویان سنواتی ورودی قبل از 90 پاسخ مسئولان 2 دانشگاه (12 مهر 91)

علیرغم اعلام وزارت علوم مبنی بر مجاز بودن دانشگاهها برای دریافت شهریه از دانشجویان سنواتی ورودی 90 به بعد، برخی دانشگاهها دانشجویان ورودی قبل از 90 را مشمول این قانون کرده اند و از این دسته از سنواتی ها نیز شهریه دریافت می کنند.


ناهماهنگی دانشگاهها با مصوبه وزارت علوم

به گزارش خبرنگار مهر، براساس مصوبه هیأت امنای وزارت علوم، این شهریه برای گذراندن تنها پایان نامه، شهریه ای معادل شهریه ثابت دوره شبانه و برای گذراندن واحد معادل شهریه کامل شبانه است این در حالی است که در برخی موارد شهریه ای که دانشگاه دریافت می کند بیش از شهریه مقرر شده وزارت علوم است.

برخلاف مصوبه وزارت علوم، دانشجویان سنواتی کارشناسی ارشد روزانه دانشگاه‌های علم و صنعت و صنعتی شریف که ورودی قبل از 90 هستند و چهار ترم تحصیلی خود را پشت سرگذاشته اند، وقتی برای ثبت نام در ترم 5 ارشد اقدام کردند، دانشگاه برای ثبت نام خواستار واریز شهریه از آنها شده است.

براساس گفته های یکی از دانشجویان ارشد روزانه در دانشگاه علم و صنعت که تمام واحدهای درسی را گذرانده و تنها واحد پایان نامه برای ترم 5 اش باقی مانده، دانشگاه اعلام کرده که برای ثبت نام باید دو برابر شهریه دانشجویان شبانه پرداخت شود تا ثبت نام صورت گیرد. این درحالی است که سال های گذشته حتی دانشجویان تا 6 ترم هم تحصیلشان طول کشیده و شهریه ای بابت سنوات پرداخت نکرده اند.

یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد روزانه دانشگاه صنعتی شریف نیز از بروز چنین مشکلی در هنگام ثبت نام در این دانشگاه خبر داد و دراین ‌باره گفت: دانشگاه برای ثبت نام وی خواستار واریز 500 هزارتومان شده است این درحالی است که وی فقط واحد پایان نامه اش باقی مانده و دروس عملی یا آزمایشگاهی دیگری ندارند که بخواهد این مقدار شهریه پرداخت کند.

اظهارات مسئولان 2 دانشگاه

دکتر محمد فتحیان - معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت در این باره به مهر گفت: طول دوره کارشناسی ارشد حداکثر 2 سال مشتمل بر 4 نیمسال تحصیلی است، در موارد استثنایی، افزایش طول مدت دوره با تشخیص شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه مجاز است ولی در هر صورت مدت دوره نباید از 5/2 سال بیشتر شود.

وی ادامه داد: بعد از دو نیم سال به بعد است که دانشجو اخراج می شود مگر اینکه کمیسیون موارد خاص براساس دلایلی مانند بیماری یا موارد دیگر اجازه دهد تا دانشجو یک ترم اضافه تر بر سنوات طی کند که در آن صورت دانشگاه می تواند برای سنوات مازاد، از دانشجو شهریه دریافت کند.

معاون آموزشی دانشگاه علم وصنعت افزود: براساس مصوبه هیات امنای وزارت علوم دانشجویان کارشناسی ارشد باید حتما طی چهار ترم دوره کارشناسی ارشد را به اتمام برسانند در غیر این صورت برای ترم باقی مانده باید شهریه پرداخت کنند که این مصوبه قرار است برای ورودی‌های 90 به بعد اجرا شود.

فتحیان افزود: دانشگاه علم و صنعت تا انتهای ترم 5 هیچ هزینه ای دریافت نمی کند و دانشجویانی که با این مشکل مواجه شده اند اعلام کنند که در کدام دانشکده تحصیل می کنند تا پیگیری شود.

دکتر رضا روستا آزاد - رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تایید این مساله به خبرنگار مهر گفت: براساس آیین نامه وزارت علوم دانشجویان کارشناسی ارشد حداکثر چهار ترم می توانند از خدمات رایگان خوابگاه و تحصیل استفاده کنند، بعد از آن باید برای خوابگاه و ثبت نام شهریه پرداخت کنند.

کلمات کلیدی: اخذ شهریه از دانشجویان سنواتی، دانشجویان سنواتی ورودی بعد از 90، میزان شهریه دانشجویان سنواتی، دانشجویان سنواتی، مصوبه وزارت علوم درباره دانشجویان سنواتی

آمار بازدید: 529 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image