ارتباط مستقیم با 30424 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه علمی کاربردی اخبار جدید دانشگاه علمی کاربردی

اخبار جدید دانشگاه علمی کاربردی

توقف راه‎اندازی دوره‎های جدید دانشگاه علمی کاربردی لرستان

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان از توقف راه‎اندازی دوره‎های جدید در پنج مرکز این دانشگاه به علت کمبود فضا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، سعیدمحمدزاده در جمع خبرنگاران گفت: راه‌اندازی دوره‎های جدید در پنج مرکز علمیکاربردی لرستان به علت کمبود فضای فیزیکی، خلاء‎های کارگاهی، کتابخانه‎ای و نمازخانه با رأی نظارتی متوقف شده است.

وی با بیان اینکه توقف راه‎اندازی دوره‎های جدید در این مراکز با هدف ارتقای سطحی کیفی تحصیل در دانشگاه علمی- کاربردی لرستان صورت گرفته است، افزود: شورای گسترش وزارت علوم نیز به دلیل عدم رعایت ضوابط، با صدور مجوز رشته‎های پیشنهادی در این مراکز مخالفت کرده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان خاطرنشان کرد: ضرورت دارد مراکز موردنظر در اسرع وقت نسبت به رفع خلاء‎های موجود اقدام کنند.

محمدزاده با تأکید براینکه در مراکزی که ضوابط دانشگاه علمی کاربردی را رعایت نکنند با برخورد واحد نظارت این دانشگاه روبرو می‎شوند، تصریح کرد: پیش از هرگونه اقدامی از جانب واحد نظارت با مسئولان مراکزی که ضوابط دانشگاه را رعایت نکرده باشند، رایرنی و برای رفع نقص، آن‌ها را توجیه می‎کنیم و در صورتی که نسبت به رفع نقص اقدام نکنند، دوره‎های تمدید این مراکز حذف می‎شوند.
------------------------------------------------------------------


دانشگاه علمی – کاربردی مشکلی در خصوص درآمدزایی ندارد

رییس دانشگاه علمی – کابردی استان البرز گفت: جای رشته موسیقی در واحدهای علمی – کاربردی استان خالی است.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، محمد باقر حسینی، اظهارکرد: دانشگاه علمی – کاربردی با بهره‌گیری از تکنولوژی و علم روز برای ارتقاء و تعالی اخلاق و ارزش‌های انسانی نیز تلاش می‌کند و ارتقای توان علمی و روحی افراد را تواما مد نظر دارد.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه بهترین فضا برای اصلاح فرهنگ و تقویت ارزش‌ها و آرمان‌های ایرانی – اسلامی در میان جوانان است.

حسینی افزود: دانشگاه فرهنگ و هنر استان البرز در حال حاضر قریب به دو هزار دانشجو در رشته‌های محتلف کاردانی و کارشناسی دارد که در کنار دروس تئوری، به صورت عملی و در محیطی واقعی به مهارت‌آموزی در رشته خود می‌پردازند.

وی ادامه داد: این دانشگاه با اخذ نیمی از شهریه دانشگاه آزاد توانسته افراد زیادی را به خود جذب و درآمدزایی مناسبی نیزداشته باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: بدون شک بخش زیادی از درآمدهایی این دانشگاه صرف توسعه و افزایش امکانات و زیرساخت‌های آموزشی این مرکز شده و مابقی نیز برای پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان هزینه می‌شود .

وی تصریح کرد: متاسفانه علی‌رغم این که چند سال از تاسیس این دانشگاه می‌گذرد هنوز رشته موسیقی به عنوان یکی از کد رشته‌های این دانشگاه ایجاد نشده و جای خالی این رشته در بین سایر رشته‌های این دانشگاه احساس می‌شود .

این مسئول تاکید کرد: باید امکانات و زیرساخت‌های مناسب برای اضافه کردن رشته موسیقی به رشته‌های این دانشگاه ایجاد شود تا علاقه‌مندان به این حوزه نیز بتوانند به صورت آکادمیک و علمی موسیقی را ادامه دهند .

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر ضرورت استفاده از پتانسیل‌های روحانیون در رشته‌های هنری تاکید کرد و گفت: همانطور که ما در کشور روحانیونی داریم که در قالب پزشک ، مهندس و ... فعالیت می‌کنند باید شرایطی ایجاد شود که از ظرفیت این نیروهای ارزشی در رشته‌هایی مثل کارگردانی ، تئاتر و سایر رشته‌های هنری نیز بهره گرفت .

رییس دانشگاه علمی – کاربردی استان البرز اظهار کرد: دانشگاه علمی – کاربردی وظیفه دارد در کنار مباحث علمی، ارتقای سطح روحی و روانی دانشجویان را نیز مد نظر قرار داده و برنامه‌های ویژه‌ای در این خصوص اجرا کند .

درادامه این مراسم، معاون اجرایی موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنروزارت ارشاد نیز گفت: دانشگاه فرهنگ و هنر البرز یکی از بهترین واحدهای علمی – کاربردی کشور است .

قادر آشنا با تاکید بر اهمیت انجام وظیفه توسط مسئولین ابراز کرد: مسئولیت امانتی است که ازسوی خداوند به افراد سپرده می‌شود .

وی اظهار کرد: مسئولان باید وظیفه‌ای که به آنان سپرده می‌شود را به بهترین شکل انجام دهند و در امانت خیانت نکنند؛چراکه خداوند به هیچ وجه حق الناس را نمی‌بخشد.

وی افزود: مسئولیت امری زودگذر بوده و همیشگی نیست بنابراین باید هر لحظه آمادگی داشته باشیم که با جایگاهی که داریم خداحافظی کنیم و در عرصه‌ای دیگر مشغول به خدمت شویم .

وی ادامه داد: مدیران و کسانی که راس امور قرار دارند باید احترام به ارباب رجوع ، احترام به همکاران و حفاظت از بیت المال را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند تا به واقع بتوانند وظیفه ای که به دوش آنها گذاشته شده را به بهترین شکل اجرا کنند.

وی در خصوص مراحل راه‌اندازی دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر استان البرز گفت: این دانشگاه در طول دو ماه، مجوز فعالیت خود را دریافت و راه‌اندازی شد.

آشنا در پایان گفت: هرچند در ابتدا کم و کاستی‌های فراوانی در امکانات و تجهیزات این دانشگاه وجود داشت ولی خوشبختانه امروز و بعد از چند سال بسیاری از این کاستی‌ها مرتفع شده و این دانشگاه به یکی از بهترین مراکز علمی – کاربردی کشور تبدیل شده است.

آمار بازدید: 1165 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image