ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اخبار جدید دانشگاههای خوارزمی، لرستان، کاشان و دانشگاه تبریز

اخبار جدید دانشگاههای خوارزمی، لرستان، کاشان و دانشگاه تبریز

امکان چاپ شماره صفر نشریه دانشجویی قبل از صدور مجوز در دانشگاه خوارزمی


مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خوارزمی گفت: اکثر دانشگاه‌های کشور از فقر بودجه فرهنگی رنج می‌برند و ضروری است که وزارت علوم بودجه‌ای مشخص برای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها مصوب کند.

دکتر حسین محمدی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، به بررسی روند اجرای برنامه‌های فرهنگی دانشگاه خوارزمی در سال جاری پرداخت و گفت: برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه در سال جاری بر اساس شعار سال یعنی «فرهنگ واقتصاد با عرزم ملی و مدیریت جهادی»، تدوین شده است و در این راستا از کلیه تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی دانشگاه دعوت شد تا با هماهنگی هم کلیه برنامه‌ها را به صورت ستادی اجرا کنند تا از موازی‌کاری پرهیز شود.

وی افزود: البته برخی برنامه‌ها نظیر برنامه‌های دهه‌فجر، از سال‌های گذشته به صورت ستادی برگزار می‌شد ولی از امسال کلیه برنامه‌های فرهنگی دانشگاه با همکاری و هماهنگی بخش‌های مختلف با کارآیی بیشتر و تنوع بالاتر و به دور از موازی‌کاری برگزار می‌شود و صدای هماهنگی از بخش‌های فرهنگی دانشگاه شنیده خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌های شاخصی در مورد روز ملی خلیج‌فارس با همکاری بخش‌های مختلف دانشگاه در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد که با برنامه‌های سال‌های گذشته بسیار متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به بودجه فرهنگی دانشگاه خوارزمی در سال جاری، گفت: متاسفانه همانند سال‌های گذشته بودجه مجزایی برای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه اختصاص نمی‌یابد و این بخش دارای بودجه مشخص و مصوب نیست و اعتبارات بخش فرهنگی بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: وزارت علوم باید برای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها بودجه‌ای مکفی را مصوب کند تا دانشگاه‌ها امور فرهنگی را در زمان و مکان مقتضی اجرایی کنند ولی در حال حاضر اکثر دانشگاه از فقر بودجه فرهنگی رنج می‌برند.

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خوارزمی با تأکید بر لزوم ارتباط دانشگاه با بخش فرهنگی کلانشهر کرج،گفت: برای کمک به آشنایی دانش‌آموزان با دانشگاه امسال دانشگاه خوارزمی اقدام به انجام انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور کرد و در آینده نیز برنامه‌هایی نظیر اجرای همایش‌هایی جهت آشنایی دانش‌آموزان با دانشگاه و مشاوره شغلی را در دانشگاه را اجرا خواهد کرد؛چراکه شهر از دانشگاه جدا نیست و فعالیت‌های دانشگاه کمکی مؤثر برای ارتقاء فرهنگی شهر است.

وی یادآور شد: برای همکاری با دانشگاه‌های دیگردر سطح استان نیز مدیریت فرهنگی دانشگاه خوارزمی با جهاددانشگاهی استان البرز برای اجرای طرح‌هایی نظیر کارآفرینی فرهنگی و کارآفرینی همکاری خواهد کرد.

محمدی با بیان این‌که نشریات دانشجویی متعددی در این دانشگاه منتشر خواهد شد، تصریح کرد: از این پس شماره صفر نشریات دانشگاه قبل از صدور مجوز، چاپ خواهد شد؛ چراکه کلیه سردبیران آموزش‌های لازم را قبل از اقدام به چاپ نشریه می‌بینند و به قوانین و مقررات آشنا هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 46 انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه خوارزمی تحت نظارت اداره فرهنگی دانشگاه فعالیت می‌کنند و قریب به 2000 دانشجو به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق این انجمن‌ها با بخش فرهنگی دانشگاه همکاری می‌کنند و 60درصد دانشجویان دانشگاه نیز از برنامه‌های فرهنگی دانشگاه بهره‌مند هستند.

این مسوول افزود: مابقی دانشجویان به دلیل این‌که ساکن خوابگاه نیستند و اکثر برنامه‌ها هم خارج از زمان کلاس‌ها برگزار می‌شود، از برنامه‌ها محروم می‌شوند.

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خوارزمی درپایان از موفقیت‌های علمی دانشجویان عضو انجمن‌های علمی سخن به میان آورد و گفت: یافته‌های علمی دانشجویان در جشنواره «حرکت» معرفی می‌شوند و مدیریت فرهنگی نیز خود را موظف می‌داند تا این یافته‌ها را به مراکز علمی استانی و کشوری ارائه کند و تاکنون نیز روند همین بوده است و برای چندین مورد نیز اقدام شده است.

-------------------------------------------------


کتاب حقوق دانشجویی در دانشگاه لرستان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان فضای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را محلی برای بیان عقاید دانشجویان در خصوص مسائل مختلف جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، حجت‌الاسلام حسینی در مراسم جشن استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه گفت: کسی حق ندارد دانشجویی را به خاطر بیان عقایدش در کرسی‎های آزاد‎اندیشی بازخواست کند.

وی بیان کرد: دانشجو زبان مردم و موذن جامعه است با این حال کسی حق ندارد دانشجویی را به خاطر بیان عقایدش در کرسی‎های آزاد‎اندیشی بازخواست کند.

این مقام مسئول ادامه داد: دانشجو نباید از بیان عقایدش در چارچوب شرایط فرهنگی دانشگاه ترسی داشته باشد.

حسینی تصریح کرد: دانشجو باید درد مردم را بدون هیچ ملاحظه‎ای و با رعایت ادب و نزاکت بیان کند و خوشبختانه این فضا در قالب کرسی‎های آزاداندیشی برای دانشجویان فراهم است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان تاکید کرد: وظیفه دانشجو تنها درس خواندن نیست و باید در کنار این مهم نسبت به جامعه خود نیز احساس مسئولیت کند.

حسینی با اشاره به حساسیت‎های محیط دانشگاه و ارزش دانشجویان در نزد نظام اسلامی، گفت: همانگونه که نظام بر روی دانشجویان حساب ویژه‎ای برای پیشرفت کشور باز کرده دشمنان نیز برای سوء استفاده از این قشر با برنامه عمل می‌‎کنند.

وی با بیان اینکه هزینه‎ای که نظام برای تحصیل دانشجویان بدون هیچ گونه منتی متقبل شده است، هزینه سنگینی است، افزود: دانشجویانی که با هزینه‎های ناچیز در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌‎کنند باید قدر این فرصت و قدر خود را بدانند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن توصیه دانشجویان به ازدواج‎های دانشجویی آن‌ها را از انجام ازدواج‎های احساسی برحذر داشت و ادامه داد: ازدواج‎هایی که با دوستی‎های نامشروع شکل می‌‎گیرند همواره در معرض خطر فروپاشی هستند.

حسینی بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات دانشگاه توسط دانشجویان تاکید کرد و گفت: دانشگاه قانون دارد و اگر دانشجویی به آن‌ها پایبند نباشد با او برخورد قانونی می‌‎شود.

وی با بیان اینکه کتاب حقوق دانشجویی به منظور آشنایی دانشجویان با قوانین و مقررات دانشگاه در دست چاپ است و در اختیار دانشجویان قرار می‌‎گیرد، به فضای معنوی حاکم در دانشگاه لرستان و اهتمام دانشجویان این دانشگاه به اقامه نماز جماعت اشاره کرد و یادآور شد: کثرت دانشجویان در هنگام اقامه نماز جماعت در مسجد این دانشگاه با وجود اینکه مسجد نیز از وسعت مناسبی برخوردار است به حدی است که با کمبود فضا مواجه می‌‎شویم.

حسینی به فعالیت هیات دانشجویی رایت‎العباس در دانشگاه لرستان اشاره کرد و گفت: این هیات به عنوان یکی از هیات دانشجویی موفق در ایام محرم عزاداری‎های باشکوهی را برگزار می‌‎کند و دانشجویان با گرایش‎های سیاسی مختلف در این عزاداری‎‌ها حضور می‌‎یابند.

-------------------------------------------------------


کسب رتبه ششم دانشگاه کاشان در پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان گفت: 639 نفر از دانش آموختگان کارشناسی این دانشگاه در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دورههای کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال 1393 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور پذیرفته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محمد الماسی اظهار کرد: بر اساس رتبه بندی و اعلام سازمان سنجش سال گذشته، دانشجویان دانشگاه کاشان در پذیرفته شدن دوره‌های تحصیلات تکمیلی رتبه ششم را کسب کردند.

وی، به پذیرفته شدن 2740 دانشجوی جدید در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در سال تحصیلی 93 -94 این دانشگاه اشاره کرد و افزود: 1551 دانشجو در دوره کارشناسی، 1007 نفر دانشجو در دوره کارشناسی ارشد و 182 نفر در دوره دکترای این دانشگاه امسال پذیرفته شدند.

به گزارش ایسنا؛ در دانشگاه کاشان حدود هشت هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

-------------------------------------------------------------


پذیرش دانشجوی ارشد مجازی در دانشگاه تبریز

دانشگاه تبریز درمقطع کارشناسی ارشد برای نیمسال دوم تحصیلی 94-93، اقدام به پذیرش دانشجو به صورت مجازی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: برای نخستین بار توسط مرکزآموزش های آزاد و مجازی این دانشگاه در سه رشته مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی و رباتیک، مهندسی پلاسما و فتونیک در مقطع کارشناسی ارشد از طریق سازمان سنجش دانشجو پذیرش شده است.

محمد تقی اعلمی افزود: این دانشجویان از نیمسال دوم تحصیلی 94-93، فعالیت آموزشی و علمی خود را آغاز خواهند کرد.

وی، با بیان اینکه مدیریت آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه تبریز از اواسط سال 1390 فعالیت رسمی خود را جهت ارتقاء سطح علمی دانشجویان و برگزاری دوره های آزاد آغاز نموده است، تصریح کرد: در طول این مدت چندین دوره آموزشی آزاد و تک پودمان برای سازمان های دولتی و همچنین چندین ترم متوالی درس مجازی برای دانشجویان این دانشگاه برگزار کرده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز با اشاره به برنامه های آینده این مرکز گفت: برگزاری دوره های آموزشی آزاد مانند آموزش زبان های خارجی، دوره های تخصصی و عمومی کامپیوتر، مدیریت و ... به صورت حضوری و آزاد از دیگر برنامه های در دست اجراست که اطلاعات آن متعاقبا اعلام خواهد شد..

به گفته وی، شرکت کنندگان این دوره ها در ایجاد شغل کار آفرینی نقش موثری خواهند داشت.

آمار بازدید: 711 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image