ارتباط مستقیم با 30424 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی اعتراض به پذیرش دانشجوی پولی در دانشگاهها

اعتراض به پذیرش دانشجوی پولی در دانشگاهها

تجمع دانشجویان پزشکی در اعتراض به پذیرش دانشجوی پولی در دانشگاهها

عده ای از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران، امروز در اعتراض به روند پذیرش دانشجوی شهریه پرداز در دانشگاهها، در مقابل تالار ابن سینای دانشکده پزشکی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، این دانشجویان در پلاکاردهایی که همراه خود داشتند، این روند را غیر قانونی و خلاف نص قانون اساسی و برنامه پنجم توسعه دانسته و خواستار اصلاح این روند از سوی مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت شدند.

در متن هایی که در بین دانشجویان پخش شده بود، آیین نامه ابلاغی وزارت بهداشت در مورد پذیرش دانشجوی شهریه پرداز مورد نقد قرار گرفت. در این متن آمده است که در تبصره 6 مندرج در ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه، صراحتا قید شده است که مدرک تحصیلی دانشجویان شهریه پرداز باید با ذکر نوع پذیرش و محل تحصیل باشد. در حالیکه طبق آیین نامه ابلاغی وزارت بهداشت آمده است که مدرک این دانشجویان کاملا مشابه دانشجویان شهریه نپرداز خواهد بود.

در ادامه این متن آمده است: طبق ماده 20 برنامه پنجم توسعه، دانشگاه ها برای جذب دانشجوی شهریه پرداز موظف به تاسیس شعب جداگانه و ایجاد ظرفیت های جدید هستند. در حالیکه هم اکنون دانشجویان شهریه پرداز با کاهش ظرفیت عادی دانشگاه ها و عدم ایجاد شعب جداگانه و ظرفیت جدید پذیرش شده اند.

این دانشجویان با تاکید بر بی قانونی صورت گرفته در پذیرش این دانشجویان، زیر سوال رفتن عدالت آموزشی و بی انگیزگی دانشجویان را از عواقب دیگر چنین رویه ای دانستند.

دانشجویان در پایان این تجمع با اعلام پیگیری موضوع در مراجع قانونی از طریق مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این دانشجویان خواسته های خویش را اعلام کردند.

این دانشجویان سه خواسته خود را به این شرح اعلام کردند: پذیرش تکمیل ظرفیت برای دانشجویانی که از ورود به دانشگاه یا رشته مورد علاقه بازمانده اند، ابطال این رویه و منحل شدن پردیس‌های خودگردان از سال 94 و قید نام پردیس خودگردان در مدرک دانشجویان فارغ التحصیل و جداسازی محل تحصیل آنها.

-----------------------------------------------------------

اعتراض دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران به طرح پذیرش دانشجوی پولی

جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در اعتراض به کاهش ظرفیت پذیرش دانشجوی سراسری از طریق کنکور و پذیرش دانشجوی شهریه‌پرداز، مقابل تالار ابن‌سینای دانشکده پزشکی تهران تجمع کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، صبح امروز (چهارشنبه) تعداد زیادی از دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در اعتراض به کاهش ظرفیت پذیرش دانشجوی سراسری از طریق کنکور و پذیرش دانشجوی شهریه‌پرداز در مقابل تالار ابن سینای دانشکده پزشکی تهران تجمع کردند.

بر اساس گفته دانشجویان این اعتراض از زمانی آغاز شد که به طور ناگهانی دانشگاه اقدام به کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو از طریق کنکور و در ازای آن پذیرش دانشجوی شهریه پرداز کرد. دانشجویان معتقدند که طرح مذکور بر خلاف نص صریح قانون برنامه پنجم توسعه است.

براساس این گزارش، در این تجمع که در سکوت برگزار شد، دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها نوشته بود «پول از شما مدرک از ما» و «علم بهتر است یا ثروت؟» اعتراض خود را بیان کردند.

لازم به ذکر است چندی پیش هزار و 800 دانشجوی پزشکی در اعتراض به طرح مذکور، طوماری را خطاب به روسای سه قوه و شورای عالی انقلاب فرهنگی امضا کرده بودند.

آمار بازدید: 524 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image