ارتباط مستقیم با 30653 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه برنامه های وزارت علوم برای برگزاری کرسیهای آزاداندیشی در سال تحصیلی

برنامه های وزارت علوم برای برگزاری کرسیهای آزاداندیشی در سال تحصیلی

سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، گفت: در سال تحصیلی جدید براي برگزاري کرسی­ های آزاداندیشی، تقویت مبانی ارزشی و تثبیت آرمان­ ها و ارزش­ های انقلاب در ارتباط با دانشگاه برنامه­ های اجرایی کوتاه مدت و بلندمدت در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلي نجفي، گفت: برگزاری کرسی­ های آزاداندیشی اولین بار توسط مقام معظم رهبری مطرح شد و به همين منظور در سال تحصيلي جديد كرسي هاي آزاد انديشي هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی تقویت خواهد شد.

وی ادامه داد: در اين كرسي ها بايد از افراد قوی­تری با تفکرات متفاوت استفاده کنیم به نحوی که این کرسی­ های آزاداندیشی بتواند یک فضای آزاد را با طرح مباحث مختلف فرهنگی- علمی در دانشگاه ایجاد کند.

سرپرست وزارت علوم، ادامه داد: تشکیل این کرسی­ ها به ما کمک می­ کند دانشگاهها به کارکرد اصلی­ اش که تولید علم و اندیشه در کشور است نزدیک­تر شوند چرا كه دانشگاه­ ها محیط اندیشه و آزادی فکر هستند و اگر این کرسی­ ها را نفی کنیم يعني یکی از ارکان اصلی ماهیت و هویت دانشگاه را نفی کردیم.

وي با اشاره به هدف از برگزاري اين كرسي هاي آزاد انديشي در محيط دانشگاه، گفت: این کرسی­ ها بر اساس طرح نظرات، ایده های مختلف و تضارب افکار تشكيل مي شود، به نحوی که آن فکری که قوی­ تر و بهتر است خودش را نشان بدهد و دانشجو بتواند در یک محیط فکری آزاد بهترین ها را انتخاب کند که البته این دستور و تأکید اسلام است.

نجفي خاطر نشان كرد: در این کرسی ها گفتمان­ هاي مختلف در مسائل سیاسی، اجتماعی و علمی آموزشی باید مطرح شود تا علاوه بر اينكه دانشجوها انتخاب بهتری داشته باشند، راهکارهایی برای مدیریت دانشگاه­ ها و برنامه­ ریزان آموزش عالی پیشنهاد شود.

وي با اشاره به برنامه اين وزارتخانه براي اجرايي شدن نقشه جامع علمي كشور، اظهار داشت: آنچه را که در ستاد راهبري نقشه جامع علمي كشور تصویب شود، دنبال می­ کنیم.

نجفي با بيان اينكه سياست هاي علم و فناوری مقام معظم رهبري جزء اولويت هاي برنامه هاي وزارت علوم است، خاطرنشان کرد: البته تمام این سیاست­ ها به نوعی تکمیل کننده نقشه جامع علمی کشور است و در نقشه جامع علمی کشور به­ طور کلی به آن اشاره شده و در اين سياست هاي ابلاغي به ­صورت دقیق و در قالب سیاست­ ها پیشنهاد شده است.

آمار بازدید: 232 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image