ارتباط مستقیم با 30619 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه‌های اوکراین بر سر دو راهی ماندن یا رفتن

دانشگاه‌های اوکراین بر سر دو راهی ماندن یا رفتن

با وجود منعقد شدن آتش‌بس در اوکراین، دانشگاه‌های واقع در مناطق اشغالی هنوز رنگ آرامش ندیده‌اند.


به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شروع سال تحصیلی جدید که معمولا از روز اول سپتامبر آغاز می‌شود در 108 دانشگاه و موسسه آموزشی که 73 درصد از کل موسسات آموزش عالی این منطقه را تشکیل می‌دهند به تعویق افتاده است.

پیش از این جدایی‌طلبان اوکراین مدعی شده بودند که کنترل تمام موسسات آموزشی را در اختیار گرفته و تمام تصمیمات قانونی وزارت علوم و آموزش اوکراین را ملغی کرده‌اند. آنها همچنین با استقلال دانشگاه‌ها مخالفت کرده و خود به انتخاب استادان موردنظر اقدام کردند. آنها استادان موردنظر خود را جایگزین استادانی کردند که از سوی هیئت‌های علمی و دانشجویان انتخاب شده‌ بودند. برخی دانشگاه‌های اوکراین راهی را پیدا کردند تا از این مخمصه فرار و دانشگاه‌های خود را به خارج از مناطق اشغالی منتقل کنند. این اقدام به آنها کمک می‌کند تا برخی بخش‌های حیاتی اداری خود را که برای ادامه فرایندهای آموزشی ضروری است حفظ کنند.

در چنین شرایط نابسامانی برخی دانشگاه‌ها آمادگی خود را برای تخلیه ساختمان‌های خود اعلام کرده‌اند و دولت نیز مکان جدیدی را برای آنها در نظر گرفته است. به عنوان مثال بزرگترین موسسه آموزشی اوکراین یعنی «دانشگاه ملی دونتسک» قصد دارد به شهر «وینیتسا» واقع در مرکز اوکراین نقل مکان کند. اعضای دانشگاهی نیز برای مقابله با این مشکلات به کلاس‌های آنلاین و سایر فن‌آوری‌هایی که به آنها کم می‌کند روی آورده‌اند. اگرچه وزارت آموزش نیز وعده داده تا حقوق استادان و کمک هزینه‌های تحصیلی دانشجویان را بپردازد اما هنوز مشکلاتی در زمینه جابه‌جایی سیستم خزانه‌داری دولتی وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، به نظر می‌رسد دانشگاه‌های اوکراین اکنون در حال تجربه دوباره اتفاقات سال 1920 میلادی هستند که در آن سال دانشگاه‌های روسیه برای فرار از اصلاحات و سرکوب‌های دولت بلژیک به «ورشو» و «پراگ» نقل مکان کردند. وزارت آموزش اوکراین اعلام کرد که بیش از 8000 دانشجو از مناطق اشغالی و مورد مناقشه روسیه و اوکراین قصد نقل مکان به سایر دانشگاه‌های اوکراینی را دارند.

آمار بازدید: 243 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image