ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه کرسی های آزاد اندیشی، دانشگاه را به کارکرد اصلی خود نزدیکتر می کند

کرسی های آزاد اندیشی، دانشگاه را به کارکرد اصلی خود نزدیکتر می کند

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال تحصیلی جدید برای برگزاری کرسی­‌های آزاداندیشی و تقویت مبانی ارزشی و تثبیت آرمان­ ها و ارزش­ های انقلاب درارتباط با دانشگاه برنامه­‌های اجرایی کوتاه مدت و بلندمدتی در نظر گرفته شده است.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، محمد علی نجفی گفت: برگزاری کرسی­‌های آزاداندیشی اولین بار توسط مقام معظم رهبری مطرح شد و به همین منظور در سال تحصیلی جدید کرسی های آزاد اندیشی هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی تقویت خواهند شد.

وی ادامه داد: در این کرسی‌ها باید از افراد قوی­تری با تفکرات متفاوت استفاده کنیم به نحوی که این کرسی­‌های آزاداندیشی بتوانند یک فضای آزاد را با طرح مباحث مختلف فرهنگی- علمی در دانشگاه ایجاد کنند.

سرپرست وزارت علوم ادامه داد: تشکیل این کرسی­‌ها به ما کمک می­ کند که دانشگاه‌هایمان به کارکرد اصلی‌ اش که تولید علم واندیشه در کشوراست نزدیک­تر شود چرا که دانشگاه­‌ها محیط اندیشه و آزادی فکراست و اگراین کرسی­‌ها را نفی کنیم یعنی یکی ازارکان اصلی ماهیت و هویت دانشگاه را نفی کردیم.

وی با اشاره به هدف برگزاری این کرسی‌های آزاد اندیشی درمحیط دانشگاه گفت: این کرسی­‌ها براساس طرح نظرات، ایده‌های مختلف و تضارب افکار تشکیل می شود، به نحوی که آن فکری که قوی‌تر و بهتراست خودش را نشان بدهد و دانشجو بتواند در یک محیط فکری آزاد بهترین‌ها را انتخاب کند که البته این دستور و تأکید اسلام است.

نجفی خاطرنشان کرد: در این کرسی‌ها گفتمان­‌های مختلف در مسائل سیاسی، اجتماعی وعلمی آموزشی باید مطرح شود تا علاوه بر اینکه دانشجوها انتخاب بهتری داشته باشند، راهکارهایی برای مدیریت دانشگاه­‌ها و برنامه­ ریزان آموزش عالی پیشنهاد شود.

وی با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای اجرایی شدن نقشه جامع علمی کشورگفت: آنچه که درستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور تصویب شود، را دنبال می­ کنیم.

نجفی با بیان اینکه سیاست‌های علم و فناوری مقام معظم رهبری جزء اولویت های برنامه های وزارت علوم است گفت: البته تمام این سیاست­ ها به نوعی تکمیل کننده نقشه جامع علمی کشور است و در نقشه جامع علمی کشور به­ طور کلی به آن اشاره شده و در این سیاست های ابلاغی به ­صورت دقیق و در قالب سیاست­ ها پیشنهاد شده است.

آمار بازدید: 275 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image