ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه طلاب خواهر از نقشه‌های دشمن آگاه باشند

طلاب خواهر از نقشه‌های دشمن آگاه باشند

قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان خطاب به طلاب خواهر گفت: امروز مبارزه با شمشیر نیست، شما باید عالم باشید و از نقشه‌های دشمن آگاه شده و در برابر آن مبارزه کنید، اگر کسی اسلام را درک کند نمی‌تواند در برابر دشمن خاموش باشد.

به گزارش خبرنگار مهر‏، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر شنبه در دیدار تعدادی از طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلام خانم‌ها غرب زده یا خانه نشین بودند که به برکت انقلاب اسلامی خواهران توانستند استعدادهای خود را شکوفا کنند و به تحصیل بپردازند.

وی بیان داشت: اسلام به تحصیل و کسب علم زنان و مردان توجه دارد و هیچ شغلی را پر اثر‌تر از طلبگی نمی‌شناسم.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه برای موفقیت در راه تحصیل طلبگی اصولی را باید رعایت کرد، عنوان کرد: اخلاص اولین اصلی است که باید در درس خواندن به آن توجه داشته باشیم و این اولین گام پیشرفت است تا بتوانیم به جامعه خدمت کنیم.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: کتاب منیه المرید تالیف شهید ثانی و آداب المتالمین تالیف خواجه نصیرالدین طوسی منبع ارزشمندی برای مااست تا چگونه درس خواندن را فرابگیریم.

وی افزود: همواره باید در زندگی نظم داشته باشیم و در درس خواندن نیز منظم باشیم و با همت بلند درس بخوانیم.

ادبیات عرب را کامل فرابگیرید

این مرجع تقلید شیعیان ابراز کرد: از ابتدا به فکر مجتهد فقیه شدن باشید. در طول تاریخ ما خواهران مجتهد داشته‌ایم و این اشکالی ندارد، اگر با جدیت در راه تحصیل درس بخوانید می‌توانید مجتهد نیز بشوید.

وی تاکید کرد: طلبه باید اخلاص، همت بلند، اراده جدی داشته باشد و با عزم و کوشش در راه کسب علم تلاش کند تا بتواند پیشرفت کند. فرد بی‌اراده پیشرفت نمی‌کند و افراد جدی همیشه موفق هستند.

آیت الله نوری همدانی بیان داشت: طلبه باید به ادبیات عرب، صرف و نحو و ادبیات فارسی تسلط داشته و بتواند با قلم و بیان علم خود را به دیگران عرضه کند.

قلم و بیان محتاج ادبیات است

وی با بیان اینکه نویسندگی فن است، عنوان کرد: اگر طلبه 50 سال هم درس بخواند اما بر صرف و نحو تسلط نداشته باشد نمی‌تواند موفق باشد و توانایی نوشتن و بیان کردن داشته باشد.

این مفسر قران کریم تصریح کرد: سعی کنید اهل قلم باشید و از درس روزانه خود خلاصه برداری داشته باشید که این نوشته‌ها سال‌های آینده بسیار برایتان مفید بوده و این اثر بسیار خوبی خواهد بود.

وی با تاکید بر خواندن نماز شب افزود: علم ما با علم دانشگاه متفاوت است و راه کسب این علم آسان نیست، علم ما سخت و وسیع است و نیاز به اخلاص و همت بیشتر دارد.

آیت الله نوری همدانی ابراز کرد: علم ما غیر از علم دانشگاه است، در دانشگاه سالانه هزاران دکتر و مهندس فارغ التحصیل می‌شوند اما در حوزه پس از 40، 50 سال مجتهد داریم.

وی عنوان داشت: علم باید توام با ایمان و اخلاق باشد و در کنار درس‌های دیگر باید درس اخلاق نیز داشته باشید و اگر به اخلاق اهمیتی داده نشود فرد همچون شیخ ابراهیم زنجانی می‌شود که حکم قتل شیخ فضل الله نوری را صادر کرد.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم شناخت زمان و انقلاب اسلامی افزود: ما باید زمان خود را بشناسم و لازم است هرکس زمان خود را بشناسد و از نقشه‌های دشمن آگاه باشد.

انقلاب اسلامی ما را از استبداد و استکبار نجات داد

وی افزود: انقلاب اسلامی ما را از استبداد و استکبار نجات داد و موجب بیدارگری جهان شد و دشمنان بیشتر از گذشته به دست و پا افتادند.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: آلمان، انگلیس، امریکا و عربستان و قطر دست به دست هم دادند تا این بیدارگری به ثمر نرسد و کشورهایی همچون قطر 100 درصد اسلامی نشوند.

وی با بیان اینکه مکتب اسلام مکتب مبارزه است، تصریح کرد: امروز مبارزه با شمشیر نیست، شما باید عالم باشید و از نقشه‌های دشمن آگاه شده و در برابر آن مبارزه کنید.

استاد درس خارج فقه در ادامه بیان کرد: اگر کسی اسلام را درک کند نمی‌تواند در برابر دشمن خاموش باشد.

تحصیل 1600 طلبه خواهر در استان آذربایجان غربی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی هم در این دیدار اظهار داشت: استان آذربایجان غربی دارای یازده حوزه علمیه خواهران است و مقدمات تاسیس سه حوزه علمیه دیگر نیز در دست کار است.

حجت الاسلام سید محمد فخری بیان داشت: در استان آذربایجان غربی هزار و 600 طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه تحصیل می‌کنند که حدود دو بربر این تعداد را طلاب برادر در این استان شامل می‌شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی عنوان کرد: با توجه به مرزی بودن استان آذربایجان غربی، حوزه‌های علمیه در این استان اثر بخشی خوبی داشته‌اند.

آمار بازدید: 310 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image