ارتباط مستقیم با 30695 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ایجاد دانشکده حقوق « استاد کاتوزیان» در دانشگاه فردوسی مشهد

ایجاد دانشکده حقوق « استاد کاتوزیان» در دانشگاه فردوسی مشهد

رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: امیدوار هستیم با ایجاد دانشکده حقوق با نام « استاد کاتوزیان» زمینه قرار گرفتن دانشگاه فردوسی جز بهترین دانشگاه‌های دنیا فراهم شود.


به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، دکتر محمد کافی در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت مرحوم دکتر امیرناصر کاتوزیان با حضور خانواده وی و نیز اساتید، وکلا، قضات و دانشجویان حقوق در محل دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه فردوسی مشهد این افتخار نصیبش شد که در سال تحصیلی 93 -92 شاهد حضور پربرکت مرحوم کاتوزیان باشد و همچنین این استاد فرهیخته با دست‌خط خود موافقت خود را نسبت به تاسیس دانشکده حقوق با نام خود در دانشگاه فردوسی اعلام کند.

وی ادامه داد: همچنین با اینکه مدت زمان زیادی نیست که از مدیریت من می‌گذرد، اما این افتخار شامل حال من شد که تاسیس این دانشکده در این زمان با حمایت‌های خانواده دکتر کاتوزیان همراه باشد.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: در سفر اخیر هیات دولت نیز قول مساعدت تشکیل دانشکده حقوق دکتر کاتوزیان گرفته شد و امیدوار هستیم که در تاسیس آن هم تسریع شود.

وی عنوان کرد: آن زمان که به مرحوم کاتوزیان اعلام کردیم که قرار است در دانشگاه فردوسی دانشکده حقوق تاسیس گردد، از این موضوع بسیار مسرور شدند و این برای ما بهترین روحیه و انگیزه بود.

کافی افزود: همچنین برگزاری مراسمی دیگر در مشهد که با حضورمرحوم کاتوزیان همراه بود، با خیل عظیمی از جمعیت روبرو شدیم که نشان‌گر ظرفیت و اقبال مردم جامعه حقوقی مشهد از این امر است.

وی در ادامه گفت: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاهی دیرینه است که 65 سال از عمرش می‌گذرد و تا به امروز در سطح استان، کشور و نیز دنیا افتخارات بسیاری را از آن خود کرده است.

کافی خاطرنشان کرد:امیدوار هستیم با تلاش استادان و دانشجویان، دانشگاه فردوسی تا سال 1400 در بین 500 دانشگاه برتر دنیا، 10 دانشگاه جهان اسلام و همچنین دومین دانشگاه برتر کشور بعد از دانشگاه تهران قرار گیرد.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد اضافه کرد: در حال حاضر این دانشگاه دارای رتبه 630 در بین دانشگاهمعتبر جهان، همچنین رتبه 25 در بین دانشگاه‌های جهان اسلام و نیز در سطح دانشگاه‌های جامع کشور دارای رتبه بین 3 تا 7 است.

کافی عنوان کرد: دانشگاه فردوسی در بسیاری از حوزه‌های علم و پژوهشی و نیز فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی سرآمد دیگر دانشگاه‌ها است و از توانمندی بالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: این دانشگاه دارای 90 انجمن علمی دانشجویی است، که دانشجویان در آن به فعالیت می‌پردازند. در المپیادهای گوناگون به موفقیت‌هایی خوبی دست‌یافتند. همچنین دانشجوبان این دانشگاه برای اولین بار در طول تاسیس دانشگاه در ایران، توانستند کاپ قهرمانی ورزشی کشور را برای دانشگاه فردوسی به ارمغان بیاورند. و نیز در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی مقام اول را کسب کنند.

آمار بازدید: 282 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image