ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی فعالیت فرهنگی شرط اول ارتقای اعضای هیات علمی (اردیبهشت 91)

فعالیت فرهنگی شرط اول ارتقای اعضای هیات علمی (اردیبهشت 91)

فعالیت فرهنگی شرط اول ارتقای اعضای هیات علمی


به گزارش ایران مدرس به نقل از خبرگزاری مهر، معاون آموزشی وزارت بهداشت، با اشاره به بازنگری سند ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: بند یک آیین نامه ارتقا مختص فعالیت‌های فرهنگی اعضای هیأت علمی دانشگاههای علوم پزشکی است.

دکتر محمدعلی محققی در نشست معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی در مازندران با اشاره به بازنگری سند ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها گفت: این سند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که باید به صورت کامل اجرا شود. معاونان آموزشی دانشگاه‌ها نباید برای اجرای این سند منتظر بخشنامه و اسناد جدیدی باشند و باید با برگزاری کارگاه هایی اعضای هیات علمی را با آن آشنا کنند.

فعالیت فرهنگی شرط اول ارتقای اعضای هیات علمی

وی گفت: بند یک آیین نامه ارتقا مختص فعالیت‌های فرهنگی است و وزارت بهداشت در اجرای آن از وزارت علوم جلوتر است. با توجه به اینکه اعضای هیات علمی بدون احراز بند فرهنگی نمی‌توانند ارتقا یابند، در 14 دانشگاه که هیات ممیزه دارند باید کارگروه بند یک را تشکیل دهند و دانشگاه‌های فاقد هیات ممیزه نیز برنامه‌ریزی لازم را در این زمینه انجام دهند.

تمام اعضای هیات علمی تا پایان برنامه پنجم توسعه باید حداقل یک مرتبه ارتقا یابند

محققی افزود: حداقل انتظار این است که تا پایان برنامه پنجم توسعه همه اعضای هیات علمی کشور براساس آیین‌نامه یک مرتبه ارتقا یابند و اگر این کار انجام شود تضمین می‌کنیم که تمام تکالیف وزارت بهداشت در زمینه نقشه جامعه علمی بیش از حد انتظار حرکت کرده است.

وی گفت: با اجرای این سند دانشگاه‌های علوم پزشکی مادر که دارای اعضای هیات علمی بیشتری هستند و همچنین دانشگاههای جوان تر که به تازگی می خواهند اعضای هیات علمی جدید جذب کنند، مسائل بیشتری خواهند داشت و وقت بیشتری باید صرف کنند اما این تکلیف است.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: دانشگاه‌ها و معاونان آموزشی با همکاری مراکز مطالعات و توسعه دانشگاه‌ها و در صورتی که مرکز امور جذب هیات علمی دارند کارگاه‌هایی برای آشنایی اعضای هیات علمی با نحوه ارتقا براساس آیین‌نامه جدید برگزار کنند و با توجه به اینکه این آیین‌نامه آموزش محور است، در صورت تاخیر معاون آموزشی وقت باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به سند نقشه جامع علمی و سند تحول نظام سلامت گفت: این اسناد تکالیف دانشگاهها را مشخص کرده اند و هیچ دانشگاهی نیست که وظیفه خود را در این سند نداند.

بازنگری برنامه‌های علوم پزشکی براساس قانون برنامه پنجم توسعه

محققی اضافه کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه تمامی رشته ها در تمامی مقاطع باید بازنگری شوند و ذیل این تکلیف قانونی باید این کار انجام شود.

وی گفت: دانشگاهها با همکاری گروه های آموزشی سند نقشه جامع علمی دانشگاهی خود را یکبار دیگر بازنگری کنند تا وظیفه و تکلیف خود را بدانند. این کار در پژوهش صورت گرفته و نیاز است در آموزش نیز این کار انجام شود.

سند آمایش سرزمین هنوز نهایی نشده است

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اعلام این موضوع که سند آمایش سرزمین هنوز نهایی نشده است، گفت: آموزش عالی باید به صورت هدفمند توسعه یابد و توسعه بی هدف موجب اتلاف نیروی انسانی است. تلقی از سند آمایش نباید به این گونه باشد که قرار است توسعه کمی و کیفی را محدود کند.

22 ویرایش برای سند توسعه هدفمند آموزش پزشکی

وی از تدوین سند توسعه هدفمند آموزش پزشکی خبر داد و گفت: فلسفه این سند از فرمایشات مقام معظم رهبری است و تا زمانی که بنده مسئولیت دارم فرمایش ایشان برای ما دستور دینی است. این سند دارای دو بخش مبانی نظری و جنبه های عملیاتی است که در بخش مبانی نظری اخلاق و معنویات مورد توجه قرار می گیرد. این سند تاکنون 22 ویرایش داشته اشت.

انتقاد از آموزش پزشکی که دانشجویان را با واقعیت زندگی مردم آشنا نمی کند

محققی با انتقاد از آموزش پزشکی که دانشجویان را با واقعیت زندگی مردم آشنا نمی کند، گفت: می گوییم آموزش باید جامعه نگر باشد اما دور دانشکده پزشکی حصار می کشیم و آنها را از واقعیت زندگی مردم دور می کنیم. پزشکی ما جامعه نگر نیست و واقعیت ها را نشان نمی دهد. چرا که شیوه های قبلی روی کاغذ بوده است.

آرمان نامه اخلاق پزشکی به زودی در اختیار دانشگاهها قرار می گیرد

وی گفت: تحول باید به صورت معنایی در آموزش رخ دهد و این موضوع نافی برنامه های کیفی نیست. آرمان نامه اخلاق پزشکی نیز از سوی دکتر اصفهانی تدوین شده است که به زودی در اختیار دانشگاهها قرار می گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به سند تحول نوسازی در آموزش پزشکی گفت: در این سند به همه جنبه‌های کیفی توجه شده است و اجرای آن برای آموزش پزشکی لازم است چرا که شامل موارد مختلف چون شئونات اخلاق و منابع آموزشی و غیره است.

وضعیت بودجه حوزه آموزش وزارت بهداشت در سال 91

محققی درباره بودجه 91 حوزه آموزش وزارت بهداشت گفت: اگر مصوبات لایحه در وزارت بهداشت به همان ترتیبی که در لایحه آمده است در مجلس تصویب شود سال 91 بودجه بهتری نسبت به سال 90 در حوزه آموزش خواهیم داشت و اگر مشکلاتی هم برای پروژه‌های دانشگاه‌ها وجود داشته باشد رفع خواهیم کرد.

محققی با تاکید بر آموزش مداوم خاطرنشان کرد: آموزش مداوم یک تکلیف قانونی بسیار تاثیرگذار است که برای اعضای حرفه‌ای که با عرصه سلامتی ارتباط دارند بسیار مورد تاکید است. نباید به موضوعاتی که ماهیت مدیریتی دارد نمره آموزشی دهیم. چرا که این توجیهات با روح آموزش سازگار نیست.

وی با بیان اینکه طیف وسیعی از همایش‌های سازمانی وجود دارد که متقاضی امتیاز بازآموزی هستند، تصریح کرد: مقرر شده است که کار آموزشی انجام شود و تلاش شود که این هویت عملی در ارتباط با دانش پژوهی و آموزشی در دستورالعمل‌های مرکز مطالعات و توسعه وزارت بهداشت قرار گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص حضور معاون آموزش در هیات جذب بیمارستان‌های آموزشی و هیات امنایی، گفت: عده‌ای از افراد به پیشنهاد دانشگاه برای شرکت در شورای عالی جذب معرفی شده‌اند که در هر دانشگاه سه نفر انتخاب شده است که براین اساس برخی از دانشگاه‌ها معاون آموزشی را معرفی کرده‌اند که البته چه این کار انجام شود یا نشود معاون آموزشی دبیر هیات جذب است.

تاکید بر ارائه درس آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر ارائه درس آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس، گفت: طرح معرفت اساتید امسال در چند نوبت اجرا می‌شود که اولین آن همزمان با سالگرد رحلت امام (ره) در شهر قم برگزار خواهد شد. طرح راهیان نور اساتید نیز در چند نوبت در سال جاری برگزار می شود و اولین دوره آن در کرمانشاه خواهد بود.

برگزاری المپیاد دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مرداد ماه

محققی به برگزاری المپیاد دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مرداد ماه در تبریز اشاره کرد و در خصوص انتخاب دانشجوی نمونه کشوری خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید در انتخاب دانشجوی نمونه مشارکت فعال داشته باشند.

آمار بازدید: 926 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image