ارتباط مستقیم با 30647 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه 230 هزار ظرفیت خوابگاهی در کشور وجود دارد

230 هزار ظرفیت خوابگاهی در کشور وجود دارد

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان در دانشگاه کاشان، یکی از افتخارات این دانشگاه را جذب و حمایت خیرین دانست و گفن : خیرین این دانشگاه توانسته اند علاوه بر توسعه فیزیکی به برنامه های آموزشی و پژوهشی نیز توجه داشته باشند که این امر خیرین ستودنی است.


به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،دکتر صدیقی ساخت خوابگاه را از نیازهای مهم دانشجویان بیان کرد و گفت : خیرین در ساخت خوابگاه بایستی دانشگاه ها را حمایت کنند.امیدوارم خیرین بتوانند در ارتقای کارآفرینی و اشتغال دانشجویان و رفع نیازهای آنها نیز قدم بردارند و در این مسیر نیز الگو و نمونه در کشور باشند.

وی به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: اسکان دانشجویان از مهم ترین نیازها و دغدغه های دانشجویان است که با همه تلاش هایی که در بحث خوابگاهی صورت گرفته در بخش دانشجویان مجرد کمبود خوابگاه داریم.

دکتر صدیقی خاطر نشان کرد: به طور متوسط حدود 40 درصد دانشجویان روزانه در خوابگاه های دانشگاهی پوشش داده می شوند و حدود 10 درصد باید به بخش دانشجویان مجرد خوابگاه اضافه شود.

وی به 220 هزار ظرفیت خوابگاه دانشجویان مجرد که زیر نظر دانشگاه ها اداره می شوند اشاره کرد و افزود: 10 درصد خوابگاه های دانشجویی نیز خوابگاه های خودگردان هستندکه زیر نظر صندوق رفاه اداره می شوند.

معاون وزیر علوم خاطر نشان کرد: در مجموع 230 هزار ظرفیت خوابگاهی در کشور وجود دارد و باید حدود 30 هزار ظرفیت دیگر اضافه شود که البته دانشگاه ها در این خصوص تلاش خود را می کنند و هر دانشگاه بنا به توانائیش سعی می کند که دانشجویان حتی المقدور بدون خوابگاه نباشند به خصوص دختران دانشجو و با اجاره کردن و هماهنگی با بخش خصوصی سعی می کنند که این بخش را تامین کنند .

دکتر صدیقی به نیاز خوابگاه متاهلین در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: حدود 27 هزار ظرفیت خوابگاهی متاهلین در کشور وجود دارد و شاید به 10 تا 15 درصد نیازها جواب داده شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاهیان باید با ارائه طرح های علمی در راستای حل مشکل اشتغال جوانان تحصیل کرده چاره ای بیندیشند.

وی در جمع اعضای هیئت علمی و اعضای ستاد توسعه دانشگاه کاشان دغدغه دانشجویان را بعد از تحصیل شغل بیان کرد و اظهار داشت: برای دانشجویی که در محیط دانشگاه سرمایه گذاری می شود، باید بتواند در رشته خودش کار کند.

وی ایجاد بخش های کارآفرینی و شرکت های دانش بنیان را در دانشگاه ها لازم دانست و افزود: از آنجا که منابع دولتی محدود است بایستی دانشگاه بتواند با ارتباط با صنعت و خیرین، سرمایه گذاران را به این سمت و سو جذب کند.

دکتر صدیقی دانشگاه کاشان را در زمینه جذب خیرین سرآمد دانست و خاطر نشان کرد: سنگ بنای ستاد توسعه جذب خیرین در دانشگاه کاشان شکل گرفته و الگو برای دیگر دانشگاه های کشور شده که امید است در زمینه جذب خیرین کارآفرین نیز پیشتاز باشند.

وی توجه به دانشگاه های مادر با قدمت تاسیس را از اولویت های وزارت علوم ذکر کرد وگفت: اگر آموزش عالی بخواهد کیفیتش حفظ شود بایستی به دانشگاه های اصلی و مادر توجه شود.

دکتر صدیقی در خاتمه بر توجه دانشگاه به مشکلات جسمی و روحی و روانی دانشجویان تاکید کرد و افزود: در بدو ورود ، دفتر مشاوره دانشگاه بایستی دانشجویان را به طور کامل چکاپ پزشکی کنند تا دانشجو با آرامش و نشاط بیشتر به تحصیل ادامه داده تا زمینه این مشکلات در محیط دانشگاه بروز پیدا نکنند.

آمار بازدید: 181 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image