ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه برگزاري نمايشگاه "زندگي بدون دخانيات" در دانشگاه تهران (10 مهر 91)

برگزاري نمايشگاه "زندگي بدون دخانيات" در دانشگاه تهران (10 مهر 91)

نگاهي به وضعيت و آمار مصرف دخانيات در جامعه و در پي آن دانشگاه‌ها كه بخشي از جامعه محسوب مي‌شوند، نقش فرهنگي دانشگاه در پيشگيري از اين موضوع را بيش از پيش نمايان مي‌‌‌كند. البته در اين زمينه آيين‌نامه‌هايي مبني بر ممنوعيت استفاده از دخانيات در داخل دانشگاه تدوين شده است؛ اما تجربه نشان مي‌دهد كه همواره فرهنگ سازي در كشور در زمينه‌هاي مختلف بيش از آيين‌نامه‌هاي بازدارنده مي‌تواند موثر باشد.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در همين راستا دانشگاه تهران براي دومين سال متوالي اقدام به برگزاري نمايشگاه "زندگي بدون دخانيات" و اين بار در سطح گسترده‌تر و با عنوان "بهداشت و سلامت" كرده است؛ به طوريكه علاوه بر بحث ترك دخانيات، مباحثي از جمله اهداي اعضا، هپاتيت و ايدز و مشاوره تغذيه نيز به اين نمايشگاه اضافه شده است.


در بخش اهداي اعضا، افراد مراجعه كننده مي‌توانند براي اهداي اعضا در صورت مرگ مغزي ثبت‌نام كنند كه اين بخش با همكاري بيمارستان دكتر مسيح دانشوري صورت مي‌گيرد.


همچنين در غرفه "زندگي بدون دخانيات" مشاوره و اهداي كتاب رايگان در جهت ترك دخانيات ارائه مي‌شود.


در اين خصوص زهرا غفاري، درمانگر كلينيك دانشگاه تهران معتقد است كه نام بردن از بيماري‌هاي متعدد ناشي از مصرف دخانيات نمي‌تواند تا حد قابل قبولي كارساز باشد و مي‌گويد: در اين مركز سعي مي‌شود كه به جاي نام بردن بيماري‌هاي متعدد اثرات ملموس‌تري براي مراجعه كنندگان توضيح داده شود تا بتوانند راحت‌تر آن را درك كنند.


وي در اين باره مي‌افزايد: مسئله ترك سيگار براي مراجعه كنندگان توسط ما پيگيري مي‌شود و تا به حال اكثر موارد مراجعه كننده در اين زمينه موفق بوده‌اند.


همچنين در غرفه ايدز و هپاتيت كه با همكاري اداره كنترل ايدز وزارت بهداشت و مركز بهداشت غرب و جنوب برپا شده است، اطلاعات و بروشورهايي درباره راه‌هاي پيشگيري و كنترل اين بيماري‌ها ارائه مي‌شود.


در غرفه مشاوره تغذيه نيز، مسائلي از قبيل رژيم‌هاي غذايي براي چاقي و لاغري و تغذيه مناسب با حضور متخصص مطرح مي‌شود.


شايد اين گونه نمايشگاه‌هاي فرهنگي كه در دانشگاه‌ها برگزار مي‌شود بيش از هر آيين‌نامه‌اي بتواند در كنترل استفاده از دخانيات به ويژه در دانشگاه‌ها موثر باشد و زندگي سالم تري را براي آينده سازان كشور رقم بزند.

کلمات کلیدی: نمایشگاه زندگي بدون دخانيات، دانشگاه تهران، نمایشگاه دانشگاه تهران، برنامه های نمایشگاه زندگي بدون دخانيات

آمار بازدید: 354 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image