ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تبیین فقه حکومتی برای رفع مشکلات کشور ضروری است

تبیین فقه حکومتی برای رفع مشکلات کشور ضروری است

قم - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تبیین فقه حکومتی برای رفع مشکلات کشور را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی ظهر شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید بر اهمیت علم آموزی اظهار داشت: اسلام اهمیت بسیار زیادی برای علم قائل است و برخی روایات به گونه‌ای در این باره صحبت کرده‌اند که انسان متحیر می‌شود.

وی تهذیب نفس در کنار علم آموزی را مهم‌ترین وظیفه حوزویان دانست و افزود: طلاب باید خود را شاگرد امام صادق(ع) بدانند و با این نگاه تحصیل کنند.

حوزه باید در حیطه و هندسه جهانی علم نقش‎ آفرین باشد

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه حوزه باید در حیطه و هندسه جهانی علم نقش‎ آفرین باشد، اضافه کرد: درک شرایط زمان و فضای منطقه و بین المللی مقدمه تاثیرگذاری حوزه است از این رو طلاب باید در کنار علم و تهذیب نفس به شرایط زمان خود نیز آگاه باشند.

وی تبیین فقه حکومتی برای رفع مشکلات کشور را ضروری دانست و افزود:‌‌ همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند این موضوع بسیار مهم است و یکی از برنامه‌های مهم ما در مرکز نیز توسعه فعالیت‌های علمی در این زمینه است.

هرکسی صلاحیت اظهار نظر در فقه را ندارد

آیت الله فاضل لنکرانی بر ضرورت تعریف و تبیین این مقوله تأکید کرد و گفت: این مسیر باید با هدایت و راهنمایی علمای برجسته سطح خارج و مراجع عظام طی شود و کار به دست کسانی که با مقولات فقهی آشنا نیستند نیافتد.

وی افزود: برخی افراد که مدتی در حوزه حضور یافته‌اند و امروز در مقاطع دیگر فعالیت می‌کنند به خود اجازه می‌دهند تا حوزه را مورد نقد قرار دهند و خود را در زمینه فقه حکومتی صاحب نظر اصلی بدانند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به بازدید علمای الازهر از مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و ابراز شگفتی از فعالیت‌های علمی این مرکز اظهار داشت: حضور این افراد و ابراز شگفتی آنان نشان دهنده پویایی مرکز فقهی در مسایل و علوم اسلامی است.

وی در خاتمه از تحصیل 410 طلبه در رشته‌های فقه، کلام، تفسیر و.... خبر داد و گفت: مقالات زیادی نیز که بالغ بر 700 عدد است در این مرکز در همین موضوعات نوشته شده است.

آمار بازدید: 96 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image